PDA

View Full Version : improvisatie op themaatje met slide en toetsen



pasqual
23 april 2011, 23:03
ik heb een paar weekjes geleden al eens een thema gepost wat niet af was ( en nog steeds niet trouwens:sssh: ). op dit zelfde thema waren Hans ( toetsen ) en ik op het einde van de repetitie nog wat aan het klooien. op de achtergrond hoor je duidelijk dat de overige 3 bandleden al aan het opruimen zijn en lekker aan het kletsen. dit ogenschijnlijk onbelangrijke gepiel op met slide en toetsen was ik aan het luisteren en trok toch nog eens mijn aandacht omdat er eigenlijk best wel interessante stukjes bij zaten die best wel bruikbaar zijn in dit thema. in de tweede link kun je nog eens luisteren naar het bedoelde thema wat ik al eerder poste.

linkje 1: http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10557409&q=hi

eerder thema: http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10507171&q=hi

Stratman70
24 april 2011, 02:17
Goede improvisatie. Doet me erg aan David Gilmore denken. Je sound komt ook erg dicht bij zijn geluid trouwens.

pasqual
24 april 2011, 10:33
dat is niet echt een belediging hoor;) bedankt voor het compliment.

Cubone
26 april 2011, 03:13
Hi,

Klinkt heel erg dromerig ! ik hoor ook van die jamaicaanse steel drum geluiden (waarschijnlijk synth) klinkt best cool.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn. Slide gitaar lijkt niet je sterkste kant te zijn..
Niet dat het slecht klinkt maar vergeleken bij je andere composities is dit wat minder (had ik veel liever gehad dat je geen slide gebruikte).

Maar voor een improvisatie is het echt goed !

Hoop nog meer van je te horen.

Groetjes

PS: Achtergrond muziek lijkt een vreemde mix tussen Vangelis (Bladerunner) en vrolijke Jamaicaanse muziek te zijn = COOL !!!

pasqual
26 april 2011, 10:35
Bedankt. Ik speel zo'n 27 jaar gitaar en heb eigenlijk nooit slide gespeeld tot ongeveer een jaartje geleden. Sindsdien probeer ik regelmatig te spelen om wat meer feel ermee te krijgen. Ik speel trouwens gewoon met standaard stemming. Maar ik zal inderdaad nog veel moeten oefenen. Maar ik heb veel lol in het spelen met slide.:supercool:

Cubone
26 april 2011, 20:01
Hi,

Zo'n vermoeden had ik al. Ik bedoelde het meer als een compliment. Je slide is niet slecht (ik doe het je iig niet na) maar je speelt een behoorlijk partijtje gitaar en als je dan dat slide hoort, dan klinkt het gewoon wat minder als dat je zonder slide speelt ;)


Groet,


PS: Zou best eens je mening willen weten wat je van mijn farewell ballad solo vindt :???:

pasqual
26 april 2011, 22:47
@cubone: bedankt dat je ff terug reageert. ik heb ff naar jouw stukjes muziek geluisterd en een comment geplaatst:ok: