PDA

View Full Version : Versterker gaat na tijdje spelen dof klinken



RoelSmoel
23 april 2011, 19:41
Zo, viel me al langer op, nu begint het storend te worden.
Mijn versterker, Blackstar HT20 op een Ashdown 4x12, opzich geen slecht setje.
Maar nu even terzake..
Bij het aanzetten, en het kwartier dat erop volgt klinkt de versterker super, maar na dat kwartier wordt ie dof en kun je niet meer duidelijk horen wat je speelt..
Anyone?
Buizen? Of iets anders?

Hoor 't graag..

Rooker
23 april 2011, 20:10
Zo, viel me al langer op, nu begint het storend te worden.
Mijn versterker, Blackstar HT20 op een Ashdown 4x12, opzich geen slecht setje.
Maar nu even terzake..
Bij het aanzetten, en het kwartier dat erop volgt klinkt de versterker super, maar na dat kwartier wordt ie dof en kun je niet meer duidelijk horen wat je speelt..
Anyone?
Buizen? Of iets anders?

Hoor 't graag..

Misschien ligt het aan je oren;)

RoelSmoel
23 april 2011, 20:15
Misschien ligt het aan je oren;)

Ik vermoed van niet, ik denk niet dat mijn oren het nu al begeven hebben..

Brum
23 april 2011, 20:24
Ja, die is stuk.

Ijselrobo 07
23 april 2011, 20:31
het probleem is gewoon dat je een Blackstar HT-20 hebt :seriousf:


grapje ;)

Hoe lang heb je 'm al?
want misschien moet je eens buizen vervangen.

Baker
24 april 2011, 09:43
Ik herken het wel. In het begin dacht ik ook altijd dat dat aan mijn versterker lag. Maar later kwam ik erachter dat ik het veel vaker heb, en ook met verschillende amps, meestal in band - verband.

Ik hou het erop dat het het hem letterlijk tussen de oren zit. Naar verloop van tijd gaat je oor (of je hersenen, dat weet ik niet) zichzelf beschermen tegen die overdaad aan hoge tonen, waardoor de geluidsbeleving anders wordt.

Ik denk echt dat je het op dat vlak moet zoeken.

Buzzel
24 april 2011, 10:56
T'is ook altijd wat bij jou :seriousf: Misschien even vragen aan iemand anders of hij/zij het ook vindt dat de versterker doffer gaat klinken naarmate de tijd verstrijk. Misschien is er een buis gaar?

Ik heb zelf ook dat ik de ene dag mijn gitaar en amp helemaal lekker vind klinken en de volgende dag weer niet. Terwijl er niks is verandert.

Mr. Dynamite
24 april 2011, 11:10
Inderdaad, je oren passen zich aan om je gehoor te beschermen. Daarom filteren ze het fatale hoog eruit. Daarom ervaar je het als dof.

Probeer maar eens met oordopjes te spelen, je zult merken dat het dan niet anders klinkt. ;)

Mitch
24 april 2011, 11:20
Dat is een bekend fenomeen, maar dan moet je wel wat harder spelen en pal met je kop voor de speakers hangen. Kan ook gewoon een technisch probleem zijn.

Bolder
24 april 2011, 11:53
Je bent gewoon doof.

macwilliams
24 april 2011, 12:02
Hij begint nu ingespeeld te raken, z'n ware karakter komt naar boven.

Mr. Dynamite
24 april 2011, 12:13
Hij begint nu ingespeeld te raken, z'n ware karakter komt naar boven.

Heb je hem ook weer... blackstar fanboy :stop:




:D

LesPaul1612
24 april 2011, 12:36
Als ik jou was zou ik gewoon even 2 stukjes opnemen. Een stukje in het begin en een stukje na die 20 minuten wanneer het dof begint te worden.

Als het later op de opnames gewoon hetzelfde klinkt, dan is die blackstar wel oke

Midwolda
24 april 2011, 23:01
Niet zoveel drinken... :seriousf:
Serieus, bij het eerste biertje verlies je al een deel van je vermogen om hoge tonen te horen.
Is vast wel een onderzoek over te google-en.

jerome
24 april 2011, 23:21
Het zou kunnen zijn dat er een buisje is overleden.
Heb ik ook wel eens gehad, buisje hield er bijna mee op als ie warm werd...
Bijna alle bastonen vielen dan weg, het omgekeerde resultaat als wat jij hebt, maar het kan misschien dezelfde oorzaak hebben;)

refused199
25 april 2011, 11:07
Wat ook nog zou kunnen is dat het aan die cab ligt. Je had die toch pas nieuw? Ik weet niet hoevaak je speelt, maar het zou kunnen dat ze nog altijd ingespeeld moeten worden.

Dimitri92
26 april 2011, 08:53
Die blackstar heb je nog niet zo lang, als ik het me goed herinner.... al die topics van je :soinnocent:

Ik denk dat het is zoals refused zegt, met een 20watter speel je niet zomaar ff die 412 in lijkt me.

Matthijs24
27 april 2011, 23:50
Gewoon spelen, totdat het dof is. En dan snel uit en weer aan. Even warm laten lopen, kijken of het dan weer vers klinkt.