PDA

View Full Version : Brunetti Mercury EL34 2x12 Combo



Djiszi
23 april 2011, 17:35
Afgelopen woensdag in Frechen (DE) opgehaald. Mijn complete 19" rack verkocht. Was het tillen beu. Was op zoek naar een andere setup. Qua sound hoefde ik niet te verkopen, maar qua gewicht was het niet leuk meer.
Per toeval zag ik op gitaarmarkt de advertentie. De persoon van wie ik de combo had overgenomen had diverse filmpjes op youtube gezet en ik was meteen verkocht. En het mooie van alles is dat ik geen reverb gebruik. De sound van de Mercury is van zichzelf al mooi dat je geen reverb nodig hebt.
Aankomende woensdag gaat de Mercury mee naar de repetitie.
Zijn er meerdere gitaristen die een Mercury combo hebben.

guitarguru
23 april 2011, 21:14
Van harte! Maar uh.................... een 2x12 combo is nou ook niet bepaald licht, toch?

Djiszi
23 april 2011, 21:29
Ik hoef nu maar 1x te sjouwen, en in mijn vorige situatie meerdere keren. Maar heb jij ook een Brunetti ?

guitarguru
23 april 2011, 21:31
Oh sjit, nee heb ik niet hoor :hide:

Djiszi
23 april 2011, 22:33
Wees maar blij dat je geen Brunetti hebt, want hij behoorlijk zwaar.:crazyhappy:

tillens
23 april 2011, 23:55
Prachtige amp is dat, die heb je bij Edin vandaan! Heb meerdere malen op een head gespeeld, de 50 watter en die zal hier ooit ook komen te staan!

Henri H
24 april 2011, 00:23
Ja, dat is er idd één uit de categorie "die wil ik wel testen/hebben", lijkt me een geweldige amp. Ik zou wel voor een top gaan trouwens.

Gefeliciteerd. :ok:

Djiszi
24 april 2011, 09:27
Prachtige amp is dat, die heb je bij Edin vandaan! Heb meerdere malen op een head gespeeld, de 50 watter en die zal hier ooit ook komen te staan!

Die Edin is een relaxte gast en speelt lekker gitaar. Hij speelt nu op een 65amp maar wil nog een Divided by 13. Maar de sound van de Mercury is echt geweldig.

Bolder
24 april 2011, 10:03
FoTO'S

100000

guitarguru
24 april 2011, 10:17
FoTO'S

100000

Jaaaa, een foto zou hier zeker niet misstaan ..

marc_o
24 april 2011, 10:53
Mooie versterker, zou mij ook zeker niet misstaan...
Een combo had ik er nog niet van gezien trouwens, tof!

tillens
24 april 2011, 12:41
Die combo's worden denk ik alleen heel mondjesmaat gemaakt, gezien ze uit de 'customshop' komen.. @ topicstarter.. ik had Edin getipt over een D13 amp die nu in drunen staat, maar die vind ie te duur. Er staat er ook een bij Maxguitars.
Heb daar onlangs over gespeeld, en het klinkt echt fenomenaal. Jammer dat mijn mesa feitelijk identiek is...

Maar gefeliciteerd met de Brunetti en een foto is wel op zijn plaats. Er komt veels te veel puin voorbij dus is het fijn als er ook weer eens wat moois voorbij komt.

Djiszi
24 april 2011, 22:13
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

iWishmaster
25 april 2011, 02:45
Mooi ding! De combo heb ik nooit over gespeeld, maar de top vond ik echt geweldig! Zou ik zeker nog ook graag willen hebben ...

rupke
25 april 2011, 11:06
Hoi

Ik heb een hele tijd geleden over de top gespeeld met een bogner 4 x 12 cab er onder. Het is nog steeds de mooiste sound die ik tot nu te gehoord heb en dan doel ik op clean en overstuurd. Deze amp heeft het beide voor mij.

Hij is me nog iets te duur. Ik moet eerst zelf nog wat spul kwijt. Maar hij gaat er ooit komen. of een Bogner Barcelona. super clean geluid. ideaal voor mijn pedalenbak.

Gr. Rupke

sjaak1990
25 april 2011, 23:45
Die demo's op youtube klinken ook te gek! Klinkt geweldig dynamisch, klinkt toch een beetje...brunetti?(positief)
Er moet er hier ook een keer een komen, en dat zeg ik terwijl ik er nog nooit 1 getest heb, alleen live gezien bij de wall :)

iWishmaster
26 april 2011, 08:41
Ik vind het geluid wel wat van een JCM800/JMP weghebben, maar dan met een ander sausje. Rauw, strak en pompend laag, maar heel 'smooth' in het tophoog met de boost aan. Clean vond ik niet de beste die ooit gehoord had, maar met een beetje aan de knoppen draaien wel heel erg bruikbaar.

Bolder
26 april 2011, 09:23
Klinkt verbazingwekkend goed!