PDA

View Full Version : Philip Sayce



ThomasGuitarfreak
22 april 2011, 23:32
Wat vinden jullie van Philip Sayce?
Een van de beste bleus gitaristen vind ik!!
Luister en geniet!
http://www.youtube.com/watch?v=DWcqAobFmPc

Basvarken
25 april 2011, 00:04
Ik vind Sayce helemaal te gek.
Zijn album Peace Machine is een van de beste die ik de afgelopen jaren gekocht heb. Hij combineert Hendrix / Doyle Bramhall II achtige gitaarstijl met een stem als Lenny Kravitz. En hij is ook nog eens in staat nummers met kop en staart te schrijven. Daarmee laat ie veel Blues-gitaristen achter zich.
Ik vind Innerevolution eerlijk gezegd wel een beetje te glad en een allegaartje.
Er staan nummers op van Wheel Of Silver Stars (eigenlijk Peace Machine left-overs?) en nummers die zijn ontstaan in een samenwerking met Richard Marx. Van deze laatste kerel ben ik nooit zo fan geweest. Hij maakte in de jaren 80 aalgladde AOR...

Live is Sayce erg indrukwekkend.
Wij hebben in zijn voorprogramma gestaan in De Boerderij en dat was geweldig om mee te maken.

ThomasGuitarfreak
1 mei 2011, 22:05
Ja, ik vind zijn peace machine album ook het beste!
Meer solos en mooiere nummers!
Ik ben er ook live bij geweest alleen toen was het een tour van innerevelution.
maar ik vond het gewedlig! hoe hij live speelt met veel intensie en improvisatie veel beter dan op cd !

Vet dat je in het voor programma stond!!
Hoe was het om voor de zaal te spelen?
Heb je ook met Philip Sayce gepraat/ gejamd?
Welke band speel je?

Basvarken
4 mei 2011, 12:37
Spelen in de Boerderij is te gek. Ten eerst omdat de medewerkers heel relaxte lui zijn daar. Iedereen is aardig en behulpzaam. Ook al ben je "maar" het voorprogramma, er wordt goed voor je gezorgd.
Qua podium en PA is alles dik in orde. Dus ook dat maakt spelen in De Boerderij erg fijn om te doen. Het publiek bij Philip Sayce reageerde heel goed op onze muziek. Mijn band heet Superfloor en we maken stevige Bluesrock met een scheut Soul. Dus dat sluit aardig aan bij wat Sayce doet.

Niet met Sayce gejamd. Daar is totaal geen gelegenheid voor op zo'n dag. Alles is nogal strak op elkaar gepland en je mag al blij zijn als je tien minuutjes soundcheck krijgt.

Wel even met hem gekletst. Maar daar moet je je ook niet al te veel van voorstellen. Vaak hechten artiesten die on tour zijn nogal aan hun privacy.
Ik vind het dan niet sympathiek om mezelf op te dringen aan iemand.