PDA

View Full Version : Victoria Golden Melody



Eko
22 april 2011, 21:43
Na een lange zoektocht toch gekocht. Een gebruikte ( in nieuwstaat) zijnde Victoria Golden melody. Foto`s zijn niet echt nodig denk ik. Beetje Google en je hebt hem in beeld. Geluid is wat anders.
Het is een preamp met tonestack van een tweed Bassman , een reverb van een Blackface Superreverb met een tremelo van een Tan Concert ( Brownface) gekoppeld aan een 2 x 12 inch met WGS speakers.
De tremelo is het meest speciale. Het signaal gaat door een hi-lo pasfilter en wordt in tegenfase gezet. Het ene signaal piekt terwijl het andere laag zit en andersom. Eigenlijk is er geen moment zonder signaal van de tremelo. Onvoorstelbaar mooi , met een reverb waar je helemaal in kan verdrinken zo mooi.
Dit is m`n eerste amp waar een telecaster zo mooi op klinkt dat je hem niet kan neerleggen. Vandaag al zo`n 5 uur gespeeld en nog heb ik de pest er in dat de kids van de buren moeten slapen. Dat ding heeft tone for days......
De vorige eigenaar heeft zelf gehandeld voor Victoria en goede contacten met Mark Baier. Inmiddels heb ik ook al contact met good old USA. Nog even en ik krijg z`n korte broek om op Youtube te kunnen staan.
Kijk maar eens op de Youtube. Golden Melody part 1 en 2. Als je er dan aan denkt dat de amp live 10 keer beter klinkt dan op youtube wordt je gek. Dat ding laat je niet meer los, uitzetten is tegen je natuur , doet pijn......

guitarguru
23 april 2011, 13:28
Congrats! Wat een heerlijke amp zeg. Ben zelf ook op zoek naar vintage en clean, maar dan in een draagbaar pakket. Hoeveel weegt ie wel niet!?

Eko
23 april 2011, 15:18
29 kg. Ongeveer 10 kg minder dan een Twinreverb. Het blijft nog genoeg om te tillen , maar het geluid is echt fenomenaal. Zoals een hoop reacties op de Youtubefilms is het echt : je hebt steeds de neiging om alleen maar de gitaar en de amp te gebruiken. Geen pedalen meer , dit ding klinkt zo onverstelbaar mooi met de tremelo er bij dat het meer dan genoeg is.

Scopperloit
24 april 2011, 10:06
. Zoals een hoop reacties op de Youtubefilms is het echt : je hebt steeds de neiging om alleen maar de gitaar en de amp te gebruiken.

Ik ben altijd zeer sceptisch om op basis van YT videos een amp te beoordelen, maar die Victoria Golden Melody vond ik daar echt fantastisch klinken. Ik ben echt benieuwd hoe 'tie klinkt als ie pal voor je staat. Veel plezier er mee! :ok:

Eko
24 april 2011, 11:05
Ik heb hem ook niet gekocht vanwege de YT films over de Golden Melody. Ik kende Victoria van de andere amps die Mark bouwt. Allemaal Fender kopieen van het zuiverste water. De mix die hij hier in heeft samengebracht was zo ongeveer mijn ideale amp. Je kent het vast wel als vintage gek , mooie amp in handen , maar zou mooi zijn als ie dat ook nog had. Of mooie tremelo , moest alleen een andere tonestack hebben , enz.
Op Youtube zijn , als je er heel veel tijd in wilt stoppen , wel films te vinden van Golden Melody gebruikers of testen bij ProGuitar waar ze de Golden Melody als referentie bij clean werk gebruiken.