PDA

View Full Version : Fender Squier Strat



F1988
22 april 2011, 20:18
Hallo allemaal,

Heeft iemand een enig idee wat een Fender Squier JV Series uit '83 kan opleveren? Het is een mooi bewaarde Stratocaster met ingebouwde Dimarzio Fast Track pick up voor wat ruigere werk.

Heb ook nog een linkje http://www.21frets.com/squier_jv/thesqpage.htm

Groeten

Eko
22 april 2011, 21:12
Wat de gek er voor geeft. Houd er rekening mee dat hoe origineler hoe hoger de waarde. Een compleet originele ( geen andere pick-ups , geen refinish , geen herfret , geen betere wat so ever er op) doet op dit moment ongeveer 800 euries. Is ook nog afhankelijk van kleur. Een 3-tone sunburst of zwart doen het meest.

ESP LTD
22 april 2011, 21:35
800 is te veel. Ze zijn zeker zo goed als de MIM strat, en soms als de U.S.A strats, maar 800 euro niet.

Ik heb veel aan ze verdiend door ze op eBay te kopen voor +- 250 dollar, en te verkopen voor 600 euro. Dit moet je er ook voor gaan verwachten.

Maar als je hem verkoopt om er een nieuwe strat van te kopen, houden.

spirit
22 april 2011, 22:24
Prijzen van 800,- en hoger zul je vaker tegen komen dan 600,- euro. Zeker wanneer het een st85 óf hoger in mint conditie betreft, dan doet 1200,- euro ook gewoon mee.

Gewoon het actuele aanbod op Ebay in de gaten houden. Let wel, de prijzen die in de US gevraagd worden, liggen iets hoger dan wat je er op Marktplaats voor zou kunnen krijgen.

Zie Ebay; http://desc.shop.ebay.nl/i.html?rt=nc&LH_TitleDesc=1&LH_PrefLoc=2&_nkw=Squier%20jv&_fln=1&_sop=10&_trksid=p3286.c0.m283

En let op, je hebt JV's en je hebt JV's. de duurdere (st-85 en st-115) hebben als enige de full USA-electronica en hardware aan boord, de iets goedkopere hebben alleen USA elementen, de goedkoopsten (st-45 en 30) hadden MIJ electronica en hardware. Dat laatste kan de prijs wel flink drukken.

peter_l
22 april 2011, 22:59
Let wel, de prijzen die in de US gevraagd worden, liggen iets hoger dan wat je er op Marktplaats voor zou kunnen krijgen.
Met alle respect, maar veel Marktplaatskopers kun je bijna niet serieus nemen denk ik. Het begint vaak al met 'wat is je uiterste prijs' en/of 'ik heb maar een beperkt budget'. Of het is iets typisch Nederlands ;-).

Overigens zag ik vorige week een fraaie sunburst JV op eBay weggaan voor iets van 350 euro, daar keek ik dan wel weer van op, leek me weinig. Ik zou zelf nog wel interesse hebben in eentje uit de eerste serie, met het Fender merk en Squier in het klein erbij, maar die heb ik al héél lang niet meer in het wild gezien.

spirit
22 april 2011, 23:21
Met alle respect, maar veel Marktplaatskopers kun je bijna niet serieus nemen denk ik. Het begint vaak al met 'wat is je uiterste prijs' en/of 'ik heb maar een beperkt budget'. Of het is iets typisch Nederlands ;-).

Overigens zag ik vorige week een fraaie sunburst JV op eBay weggaan voor iets van 350 euro, daar keek ik dan wel weer van op, leek me weinig.

Dat van MarktPlaats heb ik ook maar al te vaak mee gemaakt, dat men begint bij de helft van de vraagprijs te bieden. En als ze een beperkt budget hebben, moeten ze maar door sparen:seriousf:

350,- is idd weinig, maar soms moet je geluk hebben. Zo heb ik ooit een 1985 Fender tele gekocht voor 150,- euro, incl. org. koffer. En afgelopen week nog een MIJ Jaguar voor 125,- zij het dat deze laatste niet geheel orgineel meer is. Tja, en dan moet je snel reageren (stond op MarktPlaats) en gewoon de vraagprijs bieden.

F1988
23 april 2011, 11:32
Wat de gek er voor geeft. Houd er rekening mee dat hoe origineler hoe hoger de waarde. Een compleet originele ( geen andere pick-ups , geen refinish , geen herfret , geen betere wat so ever er op) doet op dit moment ongeveer 800 euries. Is ook nog afhankelijk van kleur. Een 3-tone sunburst of zwart doen het meest.

Ja het is gewoon een zwarte Strat en ook al heb ik er een Dimarzio pick-up inzitten, heb nog wel de originele pick-up liggen. Verder is hij gewoon in orginele staat. (behalve strap-locks)

Mukkez
23 april 2011, 15:25
Wat de gek er voor geeft. Houd er rekening mee dat hoe origineler hoe hoger de waarde. Een compleet originele ( geen andere pick-ups , geen refinish , geen herfret , geen betere wat so ever er op) doet op dit moment ongeveer 800 euries. Is ook nog afhankelijk van kleur. Een 3-tone sunburst of zwart doen het meest.

Ik ben het hier wel mee eens. Men plakt vaak de term 'vintage' en andere exotische woorden op een gitaar om het verkopen wat te bevorderen. Maar ja dan moet hij ook wel in vintage staat zijn. Want als de gitaar gemodificeerd is dan gaat dat al niet meer op.
Een ander punt is natuurlijk ook wat er gevraagd wordt en wat de eventuele koper er voor wil geven. Als je iemand hebt die een hoge vraagprijs heeft, dan kan het best zijn dat hij te veel vraagt maar 'm toch verkocht krijgt, omdat er iemand langs komt die dat er wel voor neer wil tellen. Een andere keer zal er in geen 100 jaar zo iemand langs komen.

Dit is een voorbeeldje. http://link.marktplaats.nl/443281878 Een Squier uit de eerdere series (volgens mij 1983 ipv '82). De gitaar is geüpgraded en verliest (naar mijn mening) zijn 'vintageheid'. Aan de andere kant kosten die spullen ook wat. Dus welk rekensommetje kun je daar op loslaten? Kun je dat tegen elkaar weg strepen? Dus 800 vintage prijs drop, maar de nieuwe spullen brengen 'm weer naar 800? Wat vindt de rest daar van?

Hier nog een voorbeeldje: http://link.marktplaats.nl/442738302 Een waarschijnlijk volledig origineel exemplaar. Als we het verhaal mogen geloven is het eigenlijk een nieuwe gitaar, maar dan wel vintage. De beste aanbieder is zeer overtuigd dat de gitaar behoorlijk wat waard is en vraagt er 1250 euro voor. Dat is voor een 2e hands Squier nog al wat. Want daar heb je ook een 2e hands USA reissue voor. Ben benieuwd wat men daar over heeft te zeggen.

Dit is wel een interessant onderwerp om over te praten.
En het blijft natuurlijk altijd nog zo dat je te maken hebt met hoe de markt er op dat moment voor staat.

geert1976
23 april 2011, 15:30
Ik ben het hier wel mee eens. Men plakt vaak de term 'vintage' en andere exotische woorden op een gitaar om het verkopen wat te bevorderen. Maar ja dan moet hij ook wel in vintage staat zijn. Want als de gitaar gemodificeerd is dan gaat dat al niet meer op.
Een ander punt is natuurlijk ook wat er gevraagd wordt en wat de eventuele koper er voor wil geven. Als je iemand hebt die een hoge vraagprijs heeft, dan kan het best zijn dat hij te veel vraagt maar 'm toch verkocht krijgt, omdat er iemand langs komt die dat er wel voor neer wil tellen. Een andere keer zal er in geen 100 jaar zo iemand langs komen.

Dit is een voorbeeldje. http://link.marktplaats.nl/443281878 Een Squier uit de eerdere series (volgens mij 1983 ipv '82). De gitaar is geüpgraded en verliest (naar mijn mening) zijn 'vintageheid'. Aan de andere kant kosten die spullen ook wat. Dus welk rekensommetje kun je daar op loslaten? Kun je dat tegen elkaar weg strepen? Dus 800 vintage prijs drop, maar de nieuwe spullen brengen 'm weer naar 800? Wat vindt de rest daar van?

Hier nog een voorbeeldje: http://link.marktplaats.nl/442738302 Een waarschijnlijk volledig origineel exemplaar. Als we het verhaal mogen geloven is het eigenlijk een nieuwe gitaar, maar dan wel vintage. De beste aanbieder is zeer overtuigd dat de gitaar behoorlijk wat waard is en vraagt er 1250 euro voor. Dat is voor een 2e hands Squier nog al wat. Want daar heb je ook een 2e hands USA reissue voor. Ben benieuwd wat men daar over heeft te zeggen.

Dit is wel een interessant onderwerp om over te praten.
En het blijft natuurlijk altijd nog zo dat je te maken hebt met hoe de markt er op dat moment voor staat.

Ben het wel met je eens hoor, indien een oude gitaar volledig origineel is, levert die gewoon veel meer geld op.

Doe mij die 2e Squier maar, weliswaar duurder, maar niet versleuteld:ok:

Mukkez
23 april 2011, 15:44
Dat is natuurlijk ook weer persoonlijk/smaak gebonden. De één hecht meer waarde aan originaliteit dan de ander. Zoek je een player of een gaaf vintage gitaartje.

F1988
23 april 2011, 16:19
Ben het wel met je eens hoor, indien een oude gitaar volledig origineel is, levert die gewoon veel meer geld op.

Doe mij die 2e Squier maar, weliswaar duurder, maar niet versleuteld:ok:

Wat versta je onder versleuteld? In mijn geval is het zo dat ik de originele pick-up nog heb liggen. Verder heb ik de gitaar een keer in zijn geheel laten afstemmen en strap-locks oplaten zetten..

Het lijkt mij dat dit alleen maar ter bevordering is van de kwaliteit? Waarom zou het dan minder moeten opleveren?