PDA

View Full Version : Hallo allemaal!



Sjantine
22 april 2011, 19:42
Ik ben Sjantine, ik heb een aantal jaar geleden keyboard gespeeld, en tot voor kort djembé. Ik heb nu zin in iets anders!

Ik wil graag akoestische gitaar leren spelen.

Ik heb al rond gezocht op internet naar gitaren, en wil graag de Yamaha F730 kopen. Als iemand deze gitaar heeft, hoor ik graag wat diegene daarvan vindt, want ik ben echt nog een leek op het gebied van gitaren!

Ook als iemand tips heeft voor mij als beginner hoor ik het graag!

Groetjes Sjantine

Duhsjaak
24 april 2011, 03:21
Hi
Wat vreemd hè, dat je nog geen reacties hebt.
De eerste dan maar van mij.
Leuk dat je je bij de club hebt gevoegd. Ik heb altijd een zwak voor multi instrumentalisten.

Niet in de laatste plaats omdat ik mij nooit tot één instrument heb willen laten beperken.

Met zo'n achtergrond en gear zul je niet eenvoudig gaan grunten en in de zware metalen gaan, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de soort muziek die je met je gitaar wilt gaan maken!?!

En natuurlijk hartelijke welkom!
Vriendelijke groet, Gus

Sjantine
24 april 2011, 13:05
Dankjewel voor je reactie!

Ik wil graag popliedjes gaan spelen op m'n gitaar.

Ik denk trouwens dat ik de Greg Bennett GD100S ga kopen ipv de Yamaha. Omdat die Greg Bennett een massief bovenblad heeft, en de Yamaha F370 een bovenblad van triplex heeft. Ik las op het forum dat dat een betere klank geeft.

Heb je nog tips voor mij als beginner? Ik ben van plan om geen les te nemen. Ik ga proberen om mezelf de basis te leren. Denk je dat dit verstandig is, of is het toch handig om direct les te nemen?

Groetjes Sjantine

Thyrif
28 april 2011, 20:14
Goede les is nooit weg, maar als je het op jezelf wilt doen kan dat ook. Pas alleen op dat je jezelf geen verkeerde dingen aanleert, dat kan later vervelend worden. Justinguitar.com kan misschien helpen?

Tof dat je meerdere instrumenten kunt bespelen, net als Dusjaak heb ik daar wel een zwak voor, zoals hij dat zo mooi verwoordt. Een massief bovenblad klinkt over het algemeen "beter" ja. Maar ga vooral vanalles uitproberen in de winkel, en ervaar wat goed voelt, en klinkt! Als je denkt dat nog niet te kunnen bepalen (of spelen om het te horen) kun je ook een vriend(in) meenemen die wat dingen voorspeelt in de winkel, zodat je het verschil kunt horen. Vaak kunnen de verkopers dit ook wel.

Succes!