PDA

View Full Version : 2X12 cabinet wiring



Dimitri92
22 april 2011, 18:57
Hi, even gauw een vraagje.
Een hele lompe misschien wel, maar ik kan t zogauw nergens vinden en ik speel liever op safe.

Ik heb 2 212 cabinets, 1tje openback en de ander closedback. En nu wil ik de speakers eens omwisselen. Dus zo gezegd zogedaan, speakers er uit halen en wisselen en even een jackinputje maken. Maar nu komt het, ik heb 2 16 ohm speakers. Ik heb ze beide gewoon op 1 input, plusjes bij plusjes en minnetjes idem. En ik krijg dan een mooie 7,(..) ohm. Maar, ik heb sluiting? Alsin: - en + hebben contact!? En nee, ze zitten niet verkeerd om en raken elkaar ook niet perongeluk.

Ben nogal een noob op dit gebied dus vandaar dat ik het jullie maar even vraag.

cluseau
22 april 2011, 19:56
Tja, ik wil je wel helpen maar weet niet exact wat je gedaan hebt. Ik neem aan dat er een jack op het cabinet zat welke je nu gebruikt. Als het goed is komen daar origineel twee draadjes vanaf. Ga nu als volgt te werk:

1 Trek de stekkers van de speakers af en sluit je kabel aan op de jackingang.
2 Meet nu aan de andere plug die normaal je amp in gaat of je open weerstand meet.
3 Als hij open is sluit je een van de speakers aan en meet weer op de plug (ca 14 Ohm)
4 Is hij niet open dan zul je dus naar de sluiting moeten zoeken, kan nooit veel zijn toch? Misschien de kabel zelf? Anders ff een detailfoto van de jack plaatsen / mailen.

Dimitri92
24 april 2011, 21:41
fixt, mag slotje op

pasqual
25 april 2011, 13:13
en het probleem was?
is Frans ( cluseau ) zijn hulp nog van enige betekenis geweest voor je?
ben wel nieuwsgierig...:???:

Dimitri92
25 april 2011, 22:39
Jup, zeker hulpvol gweest. Dank daarvoor Frans!
't Is nogal lomp.......... ik meette gewoon door die speaker heen :seriousf:
gauw een slotje hierop :sssh: hahaha

pasqual
26 april 2011, 23:19
oeps:???::)

cluseau
27 april 2011, 07:18
oeps:???::)

Naja, tis geen schande hoor, Dimitri kwam er zelf achter.

Dat slotje wil maar niet komen he? :sssh:

pasqual
29 april 2011, 22:55
als wij telkens blijven reageren niet nee:soinnocent:

Dimitri92
30 april 2011, 19:02
Kwam er zelf achter inderdaad maar handig was het niet haha :seriousf:

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties Frans !