PDA

View Full Version : Boss SD-1 Super Overdrive heb ik de verkeerde?



roy6644
22 april 2011, 18:26
Ik heb dus zoals de titel al zegt een Boss SD-1 Super Overdrive. Ik wil deze voornamelijk gebruiken bij de nummers zoals summer of 69 of Take me in van van Velzen. Maar met mijn Boss Super overdrive krijg ik de juiste sound niet echt te pakken. Nu is mijn vraag heb ik een verkeerde soort overdrive of doe ik wat verkeerd ofzo?

Summer of 69 kent iedereen wel neem ik aan. Maar mocht iemand het nummer van van Velzen niet kennen dit is de sound die ik wil bereiken: http://www.youtube.com/watch?v=Cvdk7vB3jM4


Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt.

Pepe
22 april 2011, 18:45
Wel, verwachten dat je een willekeurige gitaar, effecten, amp en opnamestudio even uit een pedaaltje kan halen is wel erg ambitieus.

Mitch
22 april 2011, 21:52
Tja, meer dan een lichte overdrive heb je niet nodig voor een dergelijk drive geluid, maar verder: wat Pepe zegt. Een exacte klank krijg je niet zo maar.

ErikM
23 april 2011, 00:03
Tja, meer dan een lichte overdrive heb je niet nodig voor een dergelijk drive geluid, maar verder: wat Pepe zegt. Een exacte klank krijg je niet zo maar.

Precies: telecaster en transparante overdrive. dus geen ts of sd. Heb je nog een andere overdrive of distortion in voorraad? Licht afgestelde rat of zo?

Fuhgawz
23 april 2011, 00:31
Nu is mijn vraag heb ik een verkeerde soort overdrive of doe ik wat verkeerd ofzo?

Dat is heel lastig om te zeggen als je zo weinig informatie geeft! Wat voor apparatuur heb je verder en hoe stel je alles in?