PDA

View Full Version : Farewell Ballad cover + improvisatie



Cubone
22 april 2011, 01:13
Hi,

Dit is dus een cover van zakk wylde. Heb er mijn eigen draai aan gegeven en ben verder wel benieuwd wat jullie er van vinden !!

http://www.youtube.com/watch?v=rXEGGciKAP4

PS:Ik was het eigenlijk ook wel zat dat heel veel mensen die dit nummer coveren, een vibrato hebben die klinkt, alsof een kip gewurgd wordt... (hopelijk heb ik dat niet :dontgeti:)


Greetz,

:rockon:

Duhsjaak
22 april 2011, 08:13
Hi
Het staat mij bij dat ze vroeger dan zeiden: ZAlig zijn de onwetenden.

Als je het origineel niet kent (nee dus, echt niet) heb je er ook geen last van.

Waar ik last van heb leipo, is dat je maar 1'26" doet. Nou moet ik telkens opnieuw het zelfde kleine klere stukje draaien.

OK. Verzoeknummer. Nog eens, maar dan helemaal.

Klank: heerlijk
Gitaarspel: Errug nice
Opname: Stemmige bedroom recording, of is het keuken?
Opname geluid: Prima balans
Wagneriaans vibrato: Geen (dank u - ben ik ook niet zo van)

Vertel die Zak maar dattie de pot op kan. Ik hoef het origineel helemaal niet zo nodig als ik hiernaar kan luisteren.

Zo..... en straks staat het weekend voor de deur. Aan het werk dus. (Please).

Vriendelijke groet, Gus

Thiez
22 april 2011, 09:18
Inderdaad een lekkere backing om overheen te improviseren. Speel hem ook vaker en telkens komt er weer wat anders uit. Het stukje is niet langer helaas, ik moet hem ook altijd een keer of 10 opnieuw starten.
Maar het gespeelde is erg netjes, goede sound ook.

Gert-Jan
22 april 2011, 18:27
Knap gespeeld, lekkere timing, mooie tone. Ik ken het origineel niet en dat ga ik zo houden ook........kan alleen maar tegenvallen.

Cubone
22 april 2011, 18:30
Altijd leuk om de reacties van duhsjaak te lezen :)

Thanks for the feedback !!

Het is idd geen lang nummer meer een korte backing track, speciaal geschreven voor Zakk Wylde. Ik zou hem ook noot voor noot kunnen coveren, maar een eigen inbreng, stimuleert alleen maar de creativiteit en dat is voor mij toch wel een ultieme doel (eigen muziek maken, componeren)

Dit is natuurlijk maar een eerste stap, aangezien ik heel veel van Zakk Wylde heb gekopieerd maar toch genoeg heb veranderd om het geen noot voor noot cover te noemen :sssh:

Voor de geïnteresseerde onder ons, hier het origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=-kAiBeEosi0


Nogmaals bedankt voor de reacties !

:punk:

Liquid_Metal
22 april 2011, 18:54
Klinkt goed, maar ik vind dat je teveel gain hebt gebruikt. Nou ben ik ook niet echt fan van dat dikke geluid van Zack, dus dat zal wel meespelen.

Cubone
23 april 2011, 17:00
Hi,

Ik wilde geen copy van Zakk Wylde worden maar wilde wel die agressiviteit en emotie vastleggen, die typisch zijn voor Zakk..

Ik zou niet weten hoe ik die agressiviteit met een clean sound zou moeten uiten. Voor de rest ben ik het wel met je eens, dat ik bij die intro wel wat minder gain had mogen gebruiken :sssh:

Groetjes,

:blast:

Stratman70
24 april 2011, 02:20
Ik ken het origineel ook niet, maar dit klinkt wel lekker hoor!

Duhsjaak
24 april 2011, 04:07
Hi
Nou ook na herbeluisteren van jouw versie blijf ik van mening dat dat lekker klinkt. Kan de heer Zakk nog zo razendsnel doen of niet, jouw renditie vind ik persoonlijk meer de menselijke maat.

En een veel warmere klank! Mooi hoor (persoonlijk zit die gain mij niet in de weg - zeker als je het origineel niet kent), ik blijf erbij. Jammer alleen dat ik dacht dat jij zo kort stukje had afgeleverd, terwijl er gewoon niet meer is. Sorry dus. Zalig zijn.....

Ik vind je stukjes muziek een dikke plus in deze sectie!
Vriendelijke groet, Gus

Cubone
26 april 2011, 03:00
Thanks Duhsjaak en Stratman !

Ik kan hem ook noot voor noot spelen maar ik wilde mijn improvisatie skills verbeteren. Moet zeggen dat ik het stiekem toch wel leuker en een uitdaging vindt om een eigen solo te bedenken :sssh:

Groetjes,

:rockon:

pasqual
26 april 2011, 22:44
ik vind je spel lekker maar je gebruikte sound niet zo. ( zit er soms een chorus doorheen? ) pas als je naar je brugelement switched wordt het lekker.
ik vind je versie van Still got the blues beter gespeeld, alsof je er beter "in zit".
goeie bends en feel.

Cubone
29 april 2011, 17:26
Hi,

Thanks voor je feedback.Heb er idd wat chorus doorheen gegooit, maar niet belachelijk veel.. verder wat reverb en distortion. Ook ben ik het wel met je eens dat ik er meer 'inzit' bij mijn still got the blues cover.

Misschien komt dat ook doordat ik die farewell ballad niet serieus heb genomen. Het is tenslotte een korte backing track en niet echt een muzikaal stuk. Leek me gewoon leuk om eens te improviseren en mijn eigen creativiteit erin gooien. Het noot voor noot coveren wordt na een tijdje ook saai..

Je eigen draai eraan geven heeft natuurlijk z,n voor en nadelen. Ik hoef niet bang te zijn voor 'foute' noten het is tenslotte MIJN improvisatie ;) nadeel is
dat Zakk Wylde fan boys het af gaan kraken :P

Ik heb gelukkig tot nu toe geen slechte reacties gehad van die fan boys hahahaa

Nog bedankt voor je reactie !

Groetjes,

:rockon: