PDA

View Full Version : Evidence Audio Siren...



Michael AE
21 april 2011, 20:40
Net een Siren speaker kabel gescoord. Gewoon voor de heb eigenlijk, maar ook omdat mijn favoriete kabel het gisteren begaf.

Ik moet zeggen; klinkt erg lekker. Ik ben heel sceptisch als het om kabels gaat en ik geloofde eigenlijk niet echt in de verhalen, maar het is echt wel een verschil met mijn andere standaard kabel. Laag is strakker, meer hoog en een wat zoetere sound. Heel vreemd.

Anyways, misschien toch maar eens van die kabel scoren bij de gamma en dan wat clipjes opnemen. Ben benieuwd of er dan door iedereen ook echt een verschil te horen is, of dat het tussen mijn oren zit.

Johannes
21 april 2011, 21:27
Interessant! Ik ben erg benieuwd naar het daadwerkelijke verschil. Heb je de mogelijkheid om het opgenomen geluid te bekijken/analyseren? Met de meeste opname programma's is het wel mogelijk om de golf flink uit elkaar te trekken.

Michael AE
21 april 2011, 22:54
Da's wel een goeie! Zal ik even checken. Ik ben nu niet thuis, maar over anderhalve week zal ik eens checken.

Bolder
22 april 2011, 09:18
Ik ben ook zeer benieuwd!

Wabbie
22 april 2011, 09:55
Ik ben ook wel benieuwd naar of dit daadwerkelijk uitmaakt. Heb je de mogelijkheid om een vergelijking te maken tussen het signaal voordat het door de kabel gaat, en het signaal wat uit de kabel komt? Als je dat spectraal doet, zou je moeten kunnen zien in hoeverre de kabel je frequentiespectrum (en dus je geluid) beïnvloedt.

LordRiffenstein
22 april 2011, 12:23
Gebruik al enkele jaren een Evidence speakerkabel, klinkt prima, alleen jammer dat die zo verdomd stijf is. Ik gebruik hem om die reden vnl. thuis. Is er verschil? Ja, elke kabel klinkt wel wat anders en wat is dan beter? Prima kabel, goeie kwaliteit en volgens mij ook niet kapot te krijgen.

ewout
23 april 2011, 12:51
Ik gebruik nu al een paar jaar die Siren speakerkabel en het bevalt erg goed. Herken me erg in 'het strakke laag en meer hoog'. Ze zijn inderdaad erg stijf, maar ik gebruik ze als interne bedrading in een combo, dus dan maakt het niet veel uit.

Ik heb destijds ook een dozijn EA 'melody' patchkabeltjes gekocht. Ook daarbij hoor ik diezelfde eigenschappen terug. Mijn george L's, Klotz en monstercables klonken ineens of muf, of juist weer schel in vergelijking.

Wat overigens voor recording echt heel gaaf is, is om een superkorte EA Lyric aan te schaffen (rond de 75 cm) en dan direct in de versterker in te pluggen. Met een head gaat dat vooral erg makkelijk, die zet je dan gewoon naast je op een tafel. Je krijgt hierdoor een ongekend direct, gabalanceerd en dynamisch geluid.