PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Fender Vibrolux Reverb Reissue.



Michael AE
21 april 2011, 19:39
Vanavond vertrek in naar Italië om daar te spelen met mijn reggae band. Ik had een ampje nodig dat hard genoeg gaat, maar compact is.

Bij de lokale gitaarboer stond een Vibrolux en die heb ik zonder te testen maar meteen meegenomen. Ik had hem al eens geprobeerd en ik ben op 1 of andere manier altijd wel gecharmeerd van de Fender reissues.

Thuis gelijk aangesloten en :crazyhappy:!!!

Wat een sound, zeg. Heerlijk vet, mooi hoog en genoeg midden. Vreet pedalen als een malle en klinkt op volume echt geweldig.

Hier de foto's (iPhone, dus niet geweldig...):


http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/foto.jpg

De Vibrolux.

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/foto1.jpg

De Vibrolux met zijn kleinere broertje, de Princeton Reverb.

Bolder
21 april 2011, 20:19
Lekker,
lekker,
heel erg lekker

Michael AE
21 april 2011, 20:27
Thanks!

Net nog even opengeschroefd....en WOW!!!!

Klinkt echt super! Gaat lekker grommen, blijft strak en de 2x10 configuratie klinkt echt heel lekker vol.

Ben er super blij mee!

Michael AE
21 april 2011, 20:47
Oh, ik kom er net achter dat het geen reissue is, maar een Custom Vibrolux Reverb. Naja, ik vind hem geweldig klinken, dus het zal me worst wezen. ;)

Hendriks
21 april 2011, 20:57
Die zal het lekker doen met de Esquire, gefeliciteerd.

Pepe
21 april 2011, 21:01
Ik heb de voorganger gehad, de bruine 63 reissue, volgens mij basicly dezelfde amp op wat kleine dingen na.
Goeie amp, een van de betere die ik gehad heb, veel plezier er mee.

lollol
21 april 2011, 21:09
Is die kleine niet hard genoeg? (Al dan niet ge-mict)

Maarja, je kan niet genoeg Fender hebben:mmmm:

Michael AE
21 april 2011, 21:20
Die zal het lekker doen met de Esquire, gefeliciteerd.

Dank je! Ga hem inderdaad met de Esquire gebruiken deze tour en die combi is geweldig. Online vinden mensen het een schelle amp, maar daar hoor ik niets van. Moddervet met die Esquire.

Michael AE
21 april 2011, 21:21
Ik heb de voorganger gehad, de bruine 63 reissue, volgens mij basicly dezelfde amp op wat kleine dingen na.
Goeie amp, een van de betere die ik gehad heb, veel plezier er mee.

Dank je! Ik zit nog in de honeymoon fase uiteraard, maar in het verleden heb ik die oudere getest en ik vond hem fantastisch.

Wabbie
21 april 2011, 21:21
Nais! Een Vibrolux staat ook nog op mijn "to have" lijstje :D

Michael AE
21 april 2011, 21:23
Is die kleine niet hard genoeg? (Al dan niet ge-mict)

Maarja, je kan niet genoeg Fender hebben:mmmm:

Nee, die breek een stuk sneller op en ik heb toch een clean sound nodig. Ik hoop dat de Vibrolux niet te snel opbreekt, want dan kan ik hem niet gebruiken. Maakt verder niet uit, want ik heb mijn ouwe trouwe Matchless ook mee.

Niet genoeg Fender: Mee eens. Naast deze twee heb ik nog een Twin Reverb uit eind '60. Geniale amp, maar helaas te zwaar en momenteel defect.

Pepe
21 april 2011, 21:32
Ah, die bruine brak op na 3. Maar dan zat je effectief al op je max volume, de rest was meer verzadiging. De reverb zit op 2 kanalen toch? Het was een mod die op de bruine veel werd toegepast maar dat gaf een hoop ruis. Later deed Fender dat standaard, met dezelfde ruis. Maar met een vintage mindset valt het weer reuze mee.
Fantastische trem. De beste trem ever.

Michael AE
21 april 2011, 21:45
Ah, die bruine brak op na 3. Maar dan zat je effectief al op je max volume, de rest was meer verzadiging. De reverb zit op 2 kanalen toch? Het was een mod die op de bruine veel werd toegepast maar dat gaf een hoop ruis. Later deed Fender dat standaard, met dezelfde ruis. Maar met een vintage mindset valt het weer reuze mee.
Fantastische trem. De beste trem ever.

Thanks! Net even getest en inderdaad, na 3 breekt deze ook op. Wel hard zat, dat wel.

Reverb zit inderdaad op beide kanalen. Ruist wel een beetje, maar daar heb ik geen last van. Zeker live niet.

Trem is inderdaad echt geniaal. Wat een moddervette sound!

lauke_101
21 april 2011, 21:53
Gefeliciteerd! Alleen al qua uiterlijk één van de mooiste Fender amps als je het mij vraagt.

Een maat van me (JeroenP hier op het forum) had er ook een tijd eentje, dus ik heb die amp wel geregeld gehoord en bespeeld. Supergave trem inderdaad, heel erg diep en organisch. Idem dito voor de reverb, lekkerlekker zeg. Clean kreeg hij luid zat voor elkaar vond ik, meer dan luid zat, ghehehe :D
Wel veel ruis toch vond ik en een beetje een 'broze' sound. Niet direct van dat oorsplijtende schelle, maar toch. Het schijnt wel dat deze vrij gevoelig zijn voor de keuze van eindbuizen en nog meer voor de pre amp, dus misschien dat het daar aan gelegen heeft.
En hey, als jij vindt dat 'ie perfect klinkt, wie ben ik om daar wat van te vinden dan? ;)

Pepe
21 april 2011, 21:54
Ik heb me er redelijk in verdiept, de amp, toen ik hem had. Op fora werd de amp alom geroemd maar de speakers worden verguisd.
De grap was dat Fender, hun eerste reissue amp van Bruce Zinky die ook die geile pro junior ontwierp die 20 keer beter is dan de mediocere Blues jr maar om budget redenen niet is wat het had moeten zijn.. euh, ik dwaal af..
enniewee, de grap was dat Fender itt tot de huidige reissues, ook enorm hun best gedaan hebben om de originele Oxfords te designen. Tegenwoordig flikkeren ze er wat OEM spul in.
Ik heb nooit andere speakers geprobeerd maar The Word zegt dat het nog veel spannender kan op dat gebied.
Maar goed, men zegt zoveel.

Mijn enige complaint was de piek in het mid hoog maar mijn referentie is de silverface die gelijkmatiger klinkt. Ook strakker, dat swampy vibrolux kan een silverface niet zo goed. Maar aan de andere kant, die midhoog piek duwt je ernstig richting SRV en daar valt wel wat voor te zeggen.

Maar terugkomend op Zinky, de Pro junior is niet zo heel veel anders dan een low volume Vibrolux reissue waar de Blues jr gewoon een kleine telg is uit de hotrod reeks.

barno
21 april 2011, 22:22
Oh, ik kom er net achter dat het geen reissue is, maar een Custom Vibrolux Reverb. Naja, ik vind hem geweldig klinken, dus het zal me worst wezen. ;)

ah dat wist ik niet, ik dacht ook dat dat een RI was. bandlid heeft er ooit een gehad, maar klonk en gedroeg zicht to taal anders dan ouwe SF of BF vibrolux, ook (en vooral) de reverb, en had veeel meer volume

Toaster
21 april 2011, 22:23
Een blackface twin? Nice! Ik zou die wel eens naast mijn blackface Pro willen houden. Dat heb ik ooit al eens gedaan. Maar dat is lang geleden. Ben benieuwd hoe die twin zich verhoudt met die nieuwe fender? Grappig dat je in een reggae band zit! Dacht dat je van de zware metalen.

Michael AE
21 april 2011, 22:48
ah dat wist ik niet, ik dacht ook dat dat een RI was. bandlid heeft er ooit een gehad, maar klonk en gedroeg zicht to taal anders dan ouwe SF of BF vibrolux, ook (en vooral) de reverb, en had veeel meer volume

Ik ken de silverface van Kim Wilson van het forum en die klinkt ook totaal anders dan deze. Kan niet zeggen dat ik deze minder vindt zonder te A/B-en. Het zijn verschillende beestjes en van wat ik weet is deze wel te modden naar oudere specs.

Michael AE
21 april 2011, 22:53
Een blackface twin? Nice! Ik zou die wel eens naast mijn blackface Pro willen houden. Dat heb ik ooit al eens gedaan. Maar dat is lang geleden. Ben benieuwd hoe die twin zich verhoudt met die nieuwe fender? Grappig dat je in een reggae band zit! Dacht dat je van de zware metalen.

Die Twin is een eind '60-er dus een silverface, maar hij klinkt TOTAAL anders dan mijn oude silverface uit de '70's.

De Twin blijft veel langer clean en de reverb is iets mooier, maar ik merk in deze wel dezelfde karaktereigenschappen. Moet die twin toch maar eens laten fixen, want dat is wel een beest van een amp.

Haha! Naast metal doe ik heel veel andere dingen. Country, singer/songwriter, pop, jazz, blues, soul, rock, prog, americana, etc, etc, etc. Eigenlijk heel erg divers. Vandaar ook al die verschillende amps.

Bolder
22 april 2011, 09:12
Haha! Naast metal doe ik heel veel andere dingen. Country, singer/songwriter, pop, jazz, blues, soul, rock, prog, americana, etc, etc, etc. Eigenlijk heel erg divers. Vandaar ook al die verschillende amps.

Met een goede overdrive en delay is dit allemaal primaaaa te doen op een Fender

tillens
22 april 2011, 19:21
Die Twin is een eind '60-er dus een silverface, maar hij klinkt TOTAAL anders dan mijn oude silverface uit de '70's.

De Twin blijft veel langer clean en de reverb is iets mooier, maar ik merk in deze wel dezelfde karaktereigenschappen. Moet die twin toch maar eens laten fixen, want dat is wel een beest van een amp.

Haha! Naast metal doe ik heel veel andere dingen. Country, singer/songwriter, pop, jazz, blues, soul, rock, prog, americana, etc, etc, etc. Eigenlijk heel erg divers. Vandaar ook al die verschillende amps.

Er komt een tijd dat je mij de Phoenix gunt.

Mitch
22 april 2011, 20:16
Haha, cool Michael! Veel plezier ermee in Italia.

Eko
22 april 2011, 21:50
DE amp heeft killer looks dat is waar. In de band heeft m`n maatje er 1 gehad. Maanden geprobeerd maar dat ding bleef ruisen. Live toch wat schel. Er schijnt een betere versie te zijn inmiddels die wel stil is.
Inmiddels heeft maatje een Marble Clubreverb gekocht en is die helemaal gek van z`n geluid. Maar het blijft gezegd , het ding ziet er fantastisch uit.

Kim Wilson
22 april 2011, 22:33
Dat a-b'en moeten we wel een keer doen, Michael. Ik ben heel benieuwd hoe zo'n nieuwe klinkt. Hij ziet er iig te gek uit. Gefeliciteerd en succes in Italië.

barno
22 april 2011, 22:35
Ik ken de silverface van Kim Wilson van het forum en die klinkt ook totaal anders dan deze. Kan niet zeggen dat ik deze minder vindt zonder te A/B-en. Het zijn verschillende beestjes en van wat ik weet is deze wel te modden naar oudere specs.

ik vond die nieuwe vibrolux zeker niet slecht, alleen veel meer een rockversterker dan de oudjes, minder rond en mellow van sound maar mss wel meer allround. beetje zoals een bluesdeville tov een bassman.

muziekschuur
22 april 2011, 23:49
Staat al jaren bekend als de beste allround versterker. Leuk om te lezen over exemplarische verschillen. Maar op de een of andere manier lijkt dat altijd terug te voeren op verschil in de staat van onderhoud....

Enig idee welke 10 inches er in je versterker zitten?

marc_o
23 april 2011, 00:48
Kijk eens aan, weer een leuk ampje erbij man! Je krijgt al een leuke verzameling op het gemakje... :-)

Michael AE
30 april 2011, 03:55
Bedankt allemaal!

Ik moet zeggen; fantastisch voor wat ik nodig had. Hard zat en het schelle merk ik niets van. Nu ga ik weer in de zon zitten hoor!

lauke_101
30 april 2011, 08:35
Mooi zo :ok:
Dan nogmaals gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst ;)

geert1976
30 april 2011, 11:45
Mooie amp!!

Fender amps heb ik om een één of andere reden altijd fijne versterkers gevonden:ok:

Michael AE
4 mei 2011, 09:51
Er komt een tijd dat je mij de Phoenix gunt.

Haha, koop er gewoon 1, man! Goed zoeken, maar ze zijn te vinden. Niet de nieuwe twee-inputter nemen, hè? Die zijn toch niet zo goed merk ik.


Haha, cool Michael! Veel plezier ermee in Italia.

Thanks Mitch! Heb er erg veel plezier aan gehad. Hij stond zeker zijn mannetje naast de Phoenix/Bogner Cube. De combinatie van de twee beviel me nog het meeste, maar dat was voornamelijk omdat het dan allemaal wat breder klonk.


DE amp heeft killer looks dat is waar. In de band heeft m`n maatje er 1 gehad. Maanden geprobeerd maar dat ding bleef ruisen. Live toch wat schel. Er schijnt een betere versie te zijn inmiddels die wel stil is.
Inmiddels heeft maatje een Marble Clubreverb gekocht en is die helemaal gek van z`n geluid. Maar het blijft gezegd , het ding ziet er fantastisch uit.

Clubreverb heb ik ooit eens getest en klinkt inderdaad prima! Alleen was boetiek een beetje overkill voor mij geweest, want de Vibro was puur bedoelt als handzame backup. Uiteindelijk beviel hij wel zo goed dat ik hem constant heb gebruikt, samen met de Matchless.

Ruis heb ik geen last van gehad. Ik hoor het wel, maar live is het totaal niet storend en in de studio heb ik er ook helemaal geen last van.

Schelheid heb ik ook niet gemerkt. Hij prikt, maar is warm genoeg en heeft genoeg laag om dat te compenseren. Ik heb niet het brightkanaal gebruikt en de treble stond vrij laag t.o.v. de bass. Het resultaat was vet in het laag, met veel lekkere belletjes en een zoetig midden. En dat met een Esquire.


Dat a-b'en moeten we wel een keer doen, Michael. Ik ben heel benieuwd hoe zo'n nieuwe klinkt. Hij ziet er iig te gek uit. Gefeliciteerd en succes in Italië.

Dank Hans! Lijkt me erg leuk om eens te a-b'en. We houden wel effe contact!


ik vond die nieuwe vibrolux zeker niet slecht, alleen veel meer een rockversterker dan de oudjes, minder rond en mellow van sound maar mss wel meer allround. beetje zoals een bluesdeville tov een bassman.

Ja, het is inderdaad wel een rocker, maar dat valt pas echt heel erg op als je hem laat crunchen boven standje 3 en dat is behoorlijk hard. Ik heb hem uitsluitend clean met pedalen voor drive gebruikt. Ik moet wel toegeven dat ik niet vies ben van een stevige sound en mellow sounds vaak wat klootloos vind. (Bij gebrek aan een beter woord...)

Heb trouwens ook nog een paar keer staan jammen en ik ging moeiteloos van jazz naar Van Halen met alleen een Big D drive. Erg allround dus inderdaad. ;)


Staat al jaren bekend als de beste allround versterker. Leuk om te lezen over exemplarische verschillen. Maar op de een of andere manier lijkt dat altijd terug te voeren op verschil in de staat van onderhoud....

Enig idee welke 10 inches er in je versterker zitten?

De verschillen zijn er zeker per exemplaar, maar inderdaad, je moet maar net een goed onderhouden en klinkend oudje vinden. Mijn vintage amps staan vaker bij de reparateur voor onderhoud en reparaties dan op het podium en dat is voor mij lastig als ik veel moet spelen. Vandaar de keus voor een nieuwe.

In deze zitten Jensen reissues. In mijn Princeton zit er ook 1, maar die komt net te kort, dus daar komt iets anders in, maar in de Vibrolux vind ik ze prima klinken.


Kijk eens aan, weer een leuk ampje erbij man! Je krijgt al een leuke verzameling op het gemakje... :-)

Hey Marc, alles goed man? Bedankt! Wordt inderdaad een aardige verzameling zo. Van alles wat, hè? Ik blijf een verzamelaar en ik vind het leuk om bij bepaalde bands/klussen ook precies de juiste sound te kunnen bieden.


Mooi zo :ok:
Dan nogmaals gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst ;)

Bedankt!


Mooie amp!!

Fender amps heb ik om een één of andere reden altijd fijne versterkers gevonden:ok:

Thanks! Ja, ik ben ook dol op Fender amps. Ze vreten pedalen als een malle en je kan echt elke kant er mee op.

Tristan
4 mei 2011, 10:51
Hee Michael,

Ik ben benieuwd, ooit weleens eentje getest maar daar werd ik niet wild van, vond ik toen ofwel schel danwel klootloos inderdaad.
Mijn pa heeft de Princeton ook gekocht, tof bakkie, wel oppassen want we moesten er een behoorlijk aantal testen voordat we er een hadden waarvan de kast of baffle niet rammelde.
Doe Pat, Lex en Sander ook maar de groeten als jullie nog steeds in Italie zitten.
Trouwens, niets ten nadele van Tillens hoor, maar hij zal toch echt achter mij moeten aansluiten mocht je de Phoenix ooit verkopen, ach ja, gerede kans, want geld heb ik niet, whaha. :D

Michael AE
4 mei 2011, 11:08
Hee Michael,

Ik ben benieuwd, ooit weleens eentje getest maar daar werd ik niet wild van, vond ik toen ofwel schel danwel klootloos inderdaad.
Mijn pa heeft de Princeton ook gekocht, tof bakkie, wel oppassen want we moesten er een behoorlijk aantal testen voordat we er een hadden waarvan de kast of baffle niet rammelde.
Doe Pat, Lex en Sander ook maar de groeten als jullie nog steeds in Italie zitten.
Trouwens, niets ten nadele van Tillens hoor, maar hij zal toch echt achter mij moeten aansluiten mocht je de Phoenix ooit verkopen, ach ja, gerede kans, want geld heb ik niet, whaha. :D

Hey Tristan, dan heb je misschien een kutexemplaar getest, want deze heeft kloten en is helemaal niet zo schel. :D Wellicht een ouder exemplaar? Die bruine?

Te gek, zeg. Die Princeton is echt heel lekker vind ik. Ga jij hem ook gebruiken afentoe? De mijne heeft een behoorlijk strakke baffle, maar ik zit er aan te denken om er een 12" in te knallen en dan moet er sowieso een andere baffle in. ;)

Ik zal ze de groeten doen! (Lex speelt overigens niet meer mee, hoor! Ik ben zijn vervanger. ;) )

Zonder Tillens te willen teleurstellen, gaat de Phoenix naar jou als ik in de problemen zit, hoor! Dat heb je wel verdient nadat ik hem voor je neus heb weggekaapt. :D

Hoe is het verder met je? Tijd niet gezien!

Tristan
4 mei 2011, 11:40
Die bruine, dat zou goed kunnen inderdaad.
Ja, dat moet geen probleem zijn, boven de 4 begint 'ie echter al wel iets te vervormen, en dat met een Strat, maar zoals gezegd wel een vet bakkie, goeie tip van je!
Ik had 'm even mee naar Duitsland genomen en een goede maat van mij was er ook helemaal weg van.

Ah, okee, ik dacht dat jullie misschien met twee gitaristen speelden en Lex zong toch ook, of spelen jullie nu ineens Reggae met deathgrunts? (vast wel populair in La Bella Italia, whaha) :D
Wie is jullie drummer overigens, als het Niels is, moet je hem natuurlijk ook even de groeten doen.

Ach, weggekaapt, dat was in goed overleg natuurlijk, hoewel mijn bek wel openviel met die 1x12 eronder.
Als we 'm meteen zo hadden getest dan had ik 'm denk ik wel mee naar huis genomen. :D

Ja, nu gaat het wel weer een beetje, nog steeds wel wat gezeik helaas, ik heb me maar een tijdje een beetje schuilgehouden.
Er zijn ook leuke dingen hoor, ik ben heel druk met Itching Eyeball, 31 Mei lanceren we dat met een flink optreden en EP release dus daar ben ik ook druk mee bezig.

Ik woon nu overigens antikraak in Haarlem, over een weekje ofzo ben ik wel een beetje gesettled hier, dus als je een keer in de buurt bent.
Ik ben jouw nummer overigens kwijt, overgezet naar een andere provider en toen was alles uit mijn telefoon. :(

Tristan
4 mei 2011, 12:06
Ik heb even op de Fender website gekeken en ik zie dat in de nieuwe versie die jij hebt ook 10" Jensens zitten, volgens mij dezelfde als in de Princeton.
Ik was ook al verbaasd over de Princeton, er zit veel en vet laag in voor zo'n klein kastje, misschien dat die nieuwe Jensens gewoon erg goed zijn?
De Vibrolux zou een mooie tip kunnen zijn voor die maat van mij, de Princeton kwam qua headroom net iets tekort in zijn setup, maar hij was wel helemaal weg van de feel van dat ampje.
Ik las op de Fender website overigens ook dat je de kanalen kan bridgen van de Vibrolux, heb je dat al geprobeerd?

Michael AE
4 mei 2011, 13:07
Die bruine, dat zou goed kunnen inderdaad.
Ja, dat moet geen probleem zijn, boven de 4 begint 'ie echter al wel iets te vervormen, en dat met een Strat, maar zoals gezegd wel een vet bakkie, goeie tip van je!
Ik had 'm even mee naar Duitsland genomen en een goede maat van mij was er ook helemaal weg van.

Zeker een goed bakkie, vooral voor het geld. De breakup komt vooral door de speaker merk ik. Ik vind hem goed klinken, maar met mijn cube was het toch meer mijn smaak. In een 2x10 configuratie vind ik ze wel weer erg gaaf.


Ah, okee, ik dacht dat jullie misschien met twee gitaristen speelden en Lex zong toch ook, of spelen jullie nu ineens Reggae met deathgrunts? (vast wel populair in La Bella Italia, whaha) :D
Wie is jullie drummer overigens, als het Niels is, moet je hem natuurlijk ook even de groeten doen.

Ja, twee gitaristen, maar de andere gitarist was een Italiaanse dude. ;) Lex is iig gestopt. Laura zong het grootste gedeelte, maar Sander en ik hebben ook wat nummers gedaan. De drummer was Emiel van de Beatbusters.


Ach, weggekaapt, dat was in goed overleg natuurlijk, hoewel mijn bek wel openviel met die 1x12 eronder.
Als we 'm meteen zo hadden getest dan had ik 'm denk ik wel mee naar huis genomen. :D

Tsja, het blijft me verbazen hoe goed deze amp is. Ik moet wel nog steeds nieuwe buizen er in stoppen, want deze zijn op. Bovendien moet er een nieuwe speakerfase switch in, want deze is tijdens het vervoeren kapot gegaan.

Met de 1x12 is het echt een super combinatie, maar ook met een 4x12 is het echt geweldig. Nog steeds mijn favoriete amp.


Ja, nu gaat het wel weer een beetje, nog steeds wel wat gezeik helaas, ik heb me maar een tijdje een beetje schuilgehouden.
Er zijn ook leuke dingen hoor, ik ben heel druk met Itching Eyeball, 31 Mei lanceren we dat met een flink optreden en EP release dus daar ben ik ook druk mee bezig.

Ik woon nu overigens antikraak in Haarlem, over een weekje ofzo ben ik wel een beetje gesettled hier, dus als je een keer in de buurt bent.
Ik ben jouw nummer overigens kwijt, overgezet naar een andere provider en toen was alles uit mijn telefoon. :(

Goed om te horen dat het allemaal beter gaat! Ik ben heel benieuwd naar je projecten. Ik stuur je even een PM, kunnen we wat afspreken en geef ik gelijk m'n nummer.


Ik heb even op de Fender website gekeken en ik zie dat in de nieuwe versie die jij hebt ook 10" Jensens zitten, volgens mij dezelfde als in de Princeton.
Ik was ook al verbaasd over de Princeton, er zit veel en vet laag in voor zo'n klein kastje, misschien dat die nieuwe Jensens gewoon erg goed zijn?
De Vibrolux zou een mooie tip kunnen zijn voor die maat van mij, de Princeton kwam qua headroom net iets tekort in zijn setup, maar hij was wel helemaal weg van de feel van dat ampje.
Ik las op de Fender website overigens ook dat je de kanalen kan bridgen van de Vibrolux, heb je dat al geprobeerd?

Ik vind de Jensens te gek, hoor! Met een cube vond ik de Princeton net even wat meer headroom hebben en wat vetter in het laag, maar het scheelt niet heel veel. Hij is inderdaad heel mooi dynamisch die Princeton. De Vibrolux trouwens ook. Kan inderdaad wel eens iets voor je maat zijn, want het karakter van de Princeton zit daar ook in.

Bridgen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik a.s.a.p. doen! Thanks voor de tip.

Tristan
4 mei 2011, 14:18
Ik heb de Princeton nog niet over een cab getest, kan zijn dat het toch voornamelijk die Jensen speaker is die het niet trekt, maar ik vind 'm wel vet klinken, ik geloof je wel dat twee het in dat opzicht ook wel goed doen ja. :D

Ah, doe Laura dan ook maar de groeten, haar heb ik ook al een eeuwigheid niet meer gezien.
Emiel heb ik volgens mij nooit echt ontmoet, dus je kan hem wel de groeten doen, maar ik denk niet dat hij weet over wie je het hebt. :D

Ziekelijk goed ding die Phoenix inderdaad, ook met een 4x12, hoewel ik dat toen misschien net iets "too much" vond en beter passend bij jouw speelstijl, nu weet ik wel beter. :D
Gooi er nou toch nieuwe buizen in man, dare I say, de laatste keer dat ik er op speelde ging 'ie steeds meer richting de nieuwe versie, dus vervangen is echt wel nodig. ;)

Ik zal m'n inbox even checken.
Vet, ik zou 'm graag eens aan de tand voelen.
Ja, ik ben benieuwd wat dat doet! :D