PDA

View Full Version : London City VS 1? MK2?



jorisnuiver
21 april 2011, 17:55
Dag gitaristen,

Ik weet dat er een LC topic is, maar daar vond ik geen antwoord op mijn vraag. Ik hoop dus dat iemand hem hier kan en wil beantwoorden. Ik speel zelf op een MiM Tele en dat vind ik een waanzinnige gitaar. Maar ik wil er een London City Strat bij. Die heb ik gevonden en kan ik kopen voor 90 euri.

Ik twijfel echter of het een echte is. Het heeft een ander logo dan ik van LC ken. Verder staat er bij VS1. Ik ken eigenlijk alleen de MK2.

Is er misschien een genie die mij antwoord kan geven op mijn vraag?

Danks!! Joris

marter544
22 april 2011, 10:32
De mkI schijnt een stuk minder te zijn dan de mk II's, maar ik heb die gitaar zelf nooit vast gehad dus ik kan er niet over oordelen.. Ik heb wel de mkII, en dat is een prima gitaar. Ik heb er nu locking mechanieken en een Lil killer op gezet, lekker vet geluidje bij de brug en je kan de trem aardig mishandelen.

macwilliams
22 april 2011, 10:39
Zonder foto's heb je geen genie nodig maar een helderziende.
Als ze nu al LC gaan kopiëren dan zijn zelfs de namakers in een crisis beland.

Patje1974
22 april 2011, 12:30
Ik ga me ook een London City Spit II aanschaffen,na veel gelezen te hebben lijkt me dit toch de beste keus tezamen met een roland cube 15xl.

Deze word het: http://www.thehouseofmusic.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/London_City_Spit_4bb48da9675e3.jpg

daghengst
22 april 2011, 21:16
De mkI schijnt een stuk minder te zijn dan de mk II's, maar ik heb die gitaar zelf nooit vast gehad dus ik kan er niet over oordelen.. Ik heb wel de mkII, en dat is een prima gitaar. Ik heb er nu locking mechanieken en een Lil killer op gezet, lekker vet geluidje bij de brug en je kan de trem aardig mishandelen.

Netjes, maar wat je vertelt is dus nonsens. ;)
De MK2 is dus niet de opvolger van de MK1 zoals jij suggereert maar de MK1 zijn de Comets (telecaster model) en de MK2 de Spitfires (stratocaster model).

De VS1 zouden de voorlopers zijn van de MK2 Spitfires, dit kan ik echter niet bevestigen.

Wel is het zo dat de eerste series van deze modellen van betere kwaliteit schenen te zijn dan de latere versies, hier kan ik geen oordeel over geven. Ik heb in ieder geval een Comet én een Osprey, over beiden ben ik heel lyrisch. Sterker nog, ben van plan om ooit nog een Spitfire én een Hurricane (PRS model) aan te schaffen, maar eerst komt er nog een super versterker (Bulldog van LC natuurlijk)

Als ik bovenstaande lees, lijk ik wel een LC junkie!!

Anyway, voor die 150,- euries kan de TS zich geen buil vallen.

Groetjes Hans

smullie
22 april 2011, 23:11
die hurricane kan ik je in elk geval warm aanbevelen...
Ik heb er net weer een uurtje op staan spelen en ik vind het heel aangenaam spelen... De elementen, daar ben ik nog niet helemaal overtuigd van, maar ik heb al andere humbuckers liggen die beter zouden moeten zijn...:supercool:

Jan H
23 april 2011, 09:00
Netjes, maar wat je vertelt is dus nonsens. ;)
De MK2 is dus niet de opvolger van de MK1 zoals jij suggereert maar de MK1 zijn de Comets (telecaster model) en de MK2 de Spitfires (stratocaster model).


En wat jij verteld ook!
Wel degelijk is de voorloper van de MK2 de MK1, het enigste verschil tussen beide gitaren zijn de elementen!

Die VS1 ken ik ook dat is die met dat zwarte logo.
Die zijn nog van voor de periode JIC (zover als ik weet tenminste) en die mag en kan je zeker niet vergelijken met de Spitfires.
Maar voor 90 euro kan je je geen bult vallen.

jorisnuiver
24 april 2011, 10:05
Ok, bedankt allemaal. Ik ga morgen eens rustig op het ding spelen - zoals je zegt: voor negentig euro kan ik me geen buil vallen.

Ik zal hier nog posten wat mijn bevindingen zijn!

Tx y'all! Joris

mastermind
25 april 2011, 09:45
London City zijn best OK, jammer dat de leverancier (JIC) failliet is gegaan, was namelijk ook hun eigen merk.

Laatst een strat van Tanglewood in handen gehad, maar die was echt super! Vond hem vergelijkbaar met een Squier Classic Vibe serie, maar dan bijna de helft goedkoper! ( €230,-).