PDA

View Full Version : Beginner gitaar



aaaido
21 april 2011, 11:19
Ok in ben reeds een half jaar gitaar aan het spelen :cooler:
Heb het nog steeds naar mijn zin dus dat zit goed.

Ik speel momenteel op een Squier Aff. Strato. Deze hals is echter best smal waardoor ik met mijn grote handen soms wat moeilijk akkoorden kan pakken etc. Verder speelt hij wel naar behoren maar ik merk het wel.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe gitaar. Heb het een en ander getest en ben op twee modellen gekomen:

http://www.promusicstore.nl/content/product-info.php?pid=1877

http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/gibson-sg-special-fad-w.brown/100005486/104093

Qua prijs is de keuze snel gemaakt :P

Heeft er iemand meer informatie over de Jorden Les Paul?

Thyrif
21 april 2011, 11:43
Ik ken die Jorden niet, maar als ik een goedkopere les paul zou willen zou ik een tokai halen.
En die SG's zijn echt te gek! Maar die hebben toch ook een best smalle hals?

beruk
21 april 2011, 12:57
En die SG's zijn echt te gek! Maar die hebben toch ook een best smalle hals?
Volgens mij ook, zou je er niet gewoon een andere strat hals op (laten ) schroeven?

Bolder
21 april 2011, 22:15
Het hele affinity verhaal van de Squier is niet echt top. Ik zou voor die Gibson gaan, dat zijn echt top gitaartjes!

Wabbie
21 april 2011, 22:32
Volgens mij ook, zou je er niet gewoon een andere strat hals op (laten ) schroeven?

SG's hebben een gelijmde hals, dat gaat dus niet (zo makkelijk) lukken. Gibson's kwaliteitscontrole wil soms nog wel eens te wensen over laten, dus ik zo nooit een gibson ongetest kopen. Maar je kunt wel met redelijke zekerheid zeggen dat die Gibson SG een betere gitaar is dan die Jorden.

beruk
21 april 2011, 22:36
SG's hebben een gelijmde hals, dat gaat dus niet (zo makkelijk) lukken..
Ik bedoel een andere hals op de squier.

Wabbie
21 april 2011, 22:40
een andere hals op een squier affinitiy is totale overkill gezien wat ze waard zijn en wat een hals kost.

Bolder
22 april 2011, 09:10
een andere hals op een squier affinitiy is totale overkill gezien wat ze waard zijn en wat een hals kost.

precies!
+10

flamed28
22 april 2011, 13:23
Met zo'n verschil in prijs kan het (haast) nooit zijn dat je ze allebei even lekker vond spelen. Ik vond van niet iig.
Ik heb met de Jordan gespeeld (ook bij Pro music store) om een paar versterkers te testen, en een week daarvoor nog diezelfde gibson bij feedback.
En het was echt een wereld van verschil...
Dit kan natuurlijk ook aan mij liggen (wat ook meestal het geval is)
Maar als je het geld heb zou ik voor de gibson gaan, ben je veel langer zoet mee voordat je een andere wil.
Ik wens je veel succes met je zoektocht.

P.S. Laat mij niet bepalen boven de andere gasten hier. Ik speel pas 2 jaar en die gasten (vooral seniors) hier spelen meestal al jaren en hebben véél meer ervaring. Ik spreek (lees:typ) uit ervaring.:cooler:

Rutger Molenberghs
22 april 2011, 13:37
Bij die Faded reeks van Gibson zitten geweldig goede gitaren... en helaas ook verschrikkelijk slechte. Daar moet je er dus verschillende van testen. Let er ook op dat de brugpickup van die SG's minder output heeft dan die van een SG Standard. Voor mijn muziek was dat ideaal, maar ik kan me voorstellen dat sommigen hier niet van moeten weten. Al is die natuurlijk snel vervangen.

Ik zou met zo'n budget ook tweedehands kijken (niet makkelijk als je nog maar net speelt, ik weet het), desnoods met iemand die al wat langer speelt. Dan kan je al meteen in een hoger segment shoppen (Gibson Les Paul Studio en met wat geluk een SG Standard).

aaaido
22 april 2011, 21:15
Hmm jullie maken de keuze wel erg lastig :P

Ik heb namelijk een heel goed gevoel overgehouden aan die Jordan Les Paul. Meer eigenlijk dan aan de Gibson.

Ik ben echt een beginner en ik weet bijna wel zeker dat het daaraan ligt maar toch. Is het niet verstandiger om te gaan voor de gitaar die het fijnst speelt? Of kan ik mij beter richten op een gitaar die kwalitatief beter is zodat ik er na zeg een jaar of twee nog steeds plezier aan beleef?

ESP LTD
22 april 2011, 22:07
Joh haal lekker een Tokaitje voor 399,-. Heel goede gitaren voor de prijs.

Hier nog wat opties;

Epiphone Les Paul Standard (329,-)
Tokai Les Paul (399,-)
Gibson Worn Cherry Faded Les Paul (649,-) Belachelijk goede dingen!
Gibson 50's P90 tribute (649,-) Prachtige gitaar in wit met 2x P90 en heel mooie kleuren en knobs!
Epiphone Les Paul Standard (419,-)

Dit moet genoeg zijn. En mocht je superwanhopig worden:

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbs200bc_retour.htm

aaaido
23 april 2011, 00:11
Ik ga die Epiphone Les Paul Standard eens testen :)

Ook raar dat ik nergens informatie kan vinden over die Jordan Les Paul...

ESP LTD
23 april 2011, 00:17
Ik ga die Epiphone Les Paul Standard eens testen :)

Ook raar dat ik nergens informatie kan vinden over die Jordan Les Paul...

Dat zal gewoon een goedkoop prulariatje zijn. Het is overigens absoluut niet nodig om al na een half jaar spelen een Gibson van 600 euro te kopen...

aaaido
23 april 2011, 00:52
Daar ben ik het volkomen met je eens. Daarom dat ik ook kijk naar een Les Paul model rond de 300 euro :)

nickofzo
23 april 2011, 01:26
Dat zal gewoon een goedkoop prulariatje zijn.

omdat het goedkoop is.. zal het wel niks zijn :???:
doet me een beetje denken aan een goedkope wijn met een duur etiket.

..

hier staat een richwood re-129 die een gemiddelde epiplank wel verslaat qua geluid speelbaarheid en afwerking.. toch kostt ie toentertijd veel minder, ik denk zelfs dat als ik er ander pickups in zou gooien dat het toch mijn gibson evenaart zoniet gelijk staat aan. alleen dan heb je niet het o zo begeerde naamplaatje maar wel de kwaliteit.
tuurlijk heeft een plank met een naam wel veel meer mojo dan een onbekend merk en dat beinvloed ook hoe graag je erop speelt.
het zegt alleen niet veel over de kwaliteit

Wabbie
23 april 2011, 01:28
Dat zal gewoon een goedkoop prulariatje zijn. Het is overigens absoluut niet nodig om al na een half jaar spelen een Gibson van 600 euro te kopen...

Die Jorden zal wel een chinees standaard les paultje zijn met een generiek naampje erop, net zoals die Harley Benton. ZOu zomaar kunnen dat ze uit dezelfde fabriek komen. Geldt trouwens wel voor meer van die goedkopere Chinese gitaren (zoals die tokai en die epiphone).

Verder, ik kocht na een jaar spelen een Fender stratocaster van toen 1000 gulden. Als je gitaar spelen leuk vindt, is het helemaal niet "erg" om een Gibson te kopen van 600 euro. Wat wel belangrijk is, is dat je hem fijn vindt spelen. Misschien heb je net een slechte SG getest, de kwaliteitscontrole van Gibson wil soms nog wel eens wat te wensen over laten. Gewoon nog wat meer van die SG's testen lijkt me.

ESP LTD
23 april 2011, 11:57
Die Jorden zal wel een chinees standaard les paultje zijn met een generiek naampje erop, net zoals die Harley Benton. ZOu zomaar kunnen dat ze uit dezelfde fabriek komen. Geldt trouwens wel voor meer van die goedkopere Chinese gitaren (zoals die tokai en die epiphone).

Verder, ik kocht na een jaar spelen een Fender stratocaster van toen 1000 gulden. Als je gitaar spelen leuk vindt, is het helemaal niet "erg" om een Gibson te kopen van 600 euro. Wat wel belangrijk is, is dat je hem fijn vindt spelen. Misschien heb je net een slechte SG getest, de kwaliteitscontrole van Gibson wil soms nog wel eens wat te wensen over laten. Gewoon nog wat meer van die SG's testen lijkt me.

Joh als hij een gitaar van 600 euro wil kopen na een half jaar moet hij dat lekker doen, ik zeg alleen dat het niet nodig is.

Wabbie
23 april 2011, 12:02
Waarom nog een instapper kopen, als je ook een goede middenklasser kunt kopen waar je heel wat jaartjes me kunt doen.

Je moet er natuurlijk wel het geld voor (over) hebben.

ESP LTD
23 april 2011, 12:02
Koop een leuke tweedehands gitaar voor een leuk bedrag, en hij kan jaren mee.