PDA

View Full Version : Engl Sovereign Reverb probleem



queswal
21 april 2011, 10:02
Ik weet niet of het één met het ander te maken heeft, maar ik heb 2 weken geleden de 6 voorversterker buisjes van mijn Engl Sovereign combo vervangen. Bij de repetitie afgelopen dinsdag merkte ik ineens dat de reverb het niet meer deed. Ik heb de versterker uitgezet en weer aangezet. Toen deed de reverb het wel weer. :???:

Er zit een accutronics reverb in de Engl Sovereign. Kan het zijn dat één van mijn nieuwe buizen het aan het begeven is? Of kan hebben reverb en voorversterker buizen niets met elkaar te maken?

tommus42
21 april 2011, 10:14
Werkt de reverb met wel met buisje(s)? Zou je eerst even moeten uitzoeken. Mooie versterker trouwens.

queswal
21 april 2011, 12:37
Geen flauw idee. Ik zal het eens na gaan vragen bij Engl.

Het is inderdaad een heel fijne versterker! Zeker nu de buizen vervangen zijn.

cluseau
21 april 2011, 21:27
Ik dacht dat jouw reverbdriver een TBA820 was. Audio IC voor o.a. autoradio, is nog goed verkrijgbaar.

queswal
25 april 2011, 14:06
Bedankt voor je antwoord Cluseau. Het ligt inderdaad niet aan de buizen. Ik heb vanmorgen de 6 oude 12ax7 buizen terug gezet, maar na enkele minuten spelen valt de reverb toch weer weg.

cluseau
25 april 2011, 17:38
Hoewel niet onmogelijk is de kans op een defect IC ook niet zo groot. Check vooral je kabel en de connectors op zwakke punten.

queswal
28 april 2011, 21:44
Ik heb vandaag een paar keer voorzichtig getrokken aan de kabel die van de printplaat naar de reverb tank gaat. En inderdaad! De reverb reageerde daarop. Dat is dus het probleem! Bedankt voor goede raad!