PDA

View Full Version : Stating the ObviouZ - 100 Things I could have and should have done



mesaboogietubescreamer
20 april 2011, 23:08
Hey wat vinden jullie van het gitaarwerk in dit nummer? Of in het algemeen over de song? Ik heb het geschreven en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

hier is de link naar het nummer, het is onze myspace trouwens:

http://www.myspace.com/statingtheobviouz/music/songs/100-Things-I-could-have-and-should-have-done-mp3-81137277

Als je hem nog niet kende, hier ook de 1e videoclip van Stating the obviouz

http://www.youtube.com/watch?v=PdbgTeU89g4

Triggy
21 april 2011, 00:03
Erg vet en erg on-Nederlands. Mijn complimenten hoor.
Mis persoonlijk alleen een paar mooie vlijmscherpe solo's:soinnocent:. Bijvoorbeeld bij de eerste videoclip rond 2 minuten met de nieuwe riff.
Maar ga vooral zo door!

pasqual
21 april 2011, 13:11
Hoewel goed bedoeld vind ik een opmerking als onnederlands goed weer typisch nederlands;). Alsof er niets fatsoendelijks uit nederland kan komen....
Inderdaad een goed en catchy nummer wat ook internationaal niet zou misstaan.

Cubone
23 april 2011, 16:56
Dat deathmetal gekrijs eruit laten :seriousf:

Zanger heeft een hele lekkere sound. beetje mix tussen (Chester Bennington en die gozer van killswitch)

Gitaar lekker crunch.

deathmetal gekrijs: met mate erin laten...

overal: nummer klinkt awesome, wie weet worden jullie een youtube hit ;-)

eerlijk is eerlijk: wat mij betreft kunnen jullie met gemak de Nederlandse rockscene veroveren !

Greetz,

:blast:

Iceman
25 april 2011, 08:36
Erg goed, petje af.

Goede zanger zonder een nederlands accent.
Ik ben het met de bovenstaande opmerking eens dat je die grunt moet weglaten. De grunt maakt het weer zo standaard beauty & the beast. Ik zou de dynamiek van de muziek en vooral de zanger meer uitdiepen door in de nummers rustige stukken aan te brengen en de zanger te laten fluisteren/zacht zingen/uithalen ala Tool. Ik denk dat je zanger nog veel meer moois in zijn stem heeft en dat je daar gebruik van zou moeten maken.

Sorry voor mij opgedrongen commentaar, maar ik zie nog veel meer potentieel dan deze toch al goede clip.

Klasse.

muziekschuur
25 april 2011, 15:13
Heel mooie opname.

Nummer heel mooi
Opname Puik.

Videoclip is me enigzins onduidelijk....

Ik mis de knipoog.... (lees humor).... Leven zonder humor is redelijk....... niet te doen....

Gert-Jan
25 april 2011, 19:52
Zelfs op mijn laptop klinkt het heel vet. gave clip, geweldige track. Niet 100% mijn smaak...maar kwaliteit heeft het. Complimenten!! Mooi product.

mesaboogietubescreamer
26 april 2011, 17:36
Hey thnx voor de reacties! Keep them coming!

@Triggy in andere nummers zitten wel solo's van tap tot sweep. Check de site voor een voorproefje, daar staat 1 solo in de ep snippit
@ Iceman thnx man! en hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, vraag er tenslotte zelf om!
@ Muziekschuur, wij hebben zelf wel enorm lol gehad tijdens het maken! Het kidnappen was echt komisch om te doen!
@ All thnx voor de complimenten! En de zang kwestie horen we vaker al is het natuurlijk ook een kwestie van smaak! En die rustige stukken gaan er komen, al hebben we er al een paar!

Tho
26 april 2011, 18:06
Heb een hekel aan dit soort nu-metal/metalcore, maar ik kan wel horen dat het in z'n genre goed is uitgevoerd. Als je me zou vertellen dat het een grote USA band zou zijn had ik het zo geloofd.

Dribbel_
27 april 2011, 01:40
Ik vind het echt tof! Eigenlijk weinig op aan te merken :dontgeti: Dus dat is sowieso goed :supercool: