PDA

View Full Version : Boss pedaal voor channel switching



Venlonaer
20 april 2011, 22:57
Zoals de titel van de thread al verluid. Is er een dergelijk pedaal dat zorgt voor channelwitching?

Nu kan ik alleen maar channel switching doen via mijn marshall switch, die los staat van mijn boss pedalboard. Het zou handig zijn als ik het switchen in een lijn kon zetten met de rest van de effecten om zo makkelijker te kunnen combineren.

Is mijn verhaal een beetje duidelijk? :dontgeti:

TimS
20 april 2011, 23:51
Bedoel je nou een pedaal dat je tussen je gitaar en je versterker zet dat kanalen wisselt?

universe777
21 april 2011, 07:22
Bedoel je nou een pedaal dat je tussen je gitaar en je versterker zet dat kanalen wisselt?
Nee hij wil een switch hebben met de grootte van een boss pedaaltje zodat hij deze tussen zijn effectpedalen kan plaatsen.

Ik heb een boss/roland switchje, zo een waar je er links en rechts meerdere aan kan kliken. Maar ze zijn niet evengroot als een boss kastje. Wel kleiner dan een normale channel switch. Ze zijn er in latched en non latched.

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=57&ParentId=253

arcane
21 april 2011, 09:16
Zoals de titel van de thread al verluid. Is er een dergelijk pedaal dat zorgt voor channelwitching?

Nu kan ik alleen maar channel switching doen via mijn marshall switch, die los staat van mijn boss pedalboard. Het zou handig zijn als ik het switchen in een lijn kon zetten met de rest van de effecten om zo makkelijker te kunnen combineren.

Is mijn verhaal een beetje duidelijk? :dontgeti:

Je versterker moet dan uiteraard wel een optie hebben om een footswitch aan te sluiten.

Venlonaer
22 april 2011, 13:29
Ik denk niet dat het verhaal duidelijkw as. Mijn excuses.

Voorbeeld. Als ik de footswitch op mijn versterker op distortion zet dan blijft hij steeds op distortion en springt hij pas weer op clean als ik de footswitch intrap. Ik wil nu een pedaal voor in mijn pedalboard die dat kan doen.
Ik wil namelijk een Boss AC3 gaan aanschaffen, maar ik neem aan dat als ik die intrap terwijl mijn channel op distortion staan, ik geen acoustisch geluid ga krijgen, omdat de footswitch voor channels niet in lijn staat met de rest van de effecten, waaronder de AC3.

arcane
22 april 2011, 13:36
Ik denk niet dat het verhaal duidelijkw as. Mijn excuses.

Voorbeeld. Als ik de footswitch op mijn versterker op distortion zet dan blijft hij steeds op distortion en springt hij pas weer op clean als ik de footswitch intrap. Ik wil nu een pedaal voor in mijn pedalboard die dat kan doen.
Ik wil namelijk een Boss AC3 gaan aanschaffen, maar ik neem aan dat als ik die intrap terwijl mijn channel op distortion staan, ik geen acoustisch geluid ga krijgen, omdat de footswitch voor channels niet in lijn staat met de rest van de effecten, waaronder de AC3.

Je zult hoe dan ook op 2 pedalen tegelijk moeten trappen.
Ik denk dat een multieffect voor jou een betere oplossing zou zijn, dan is het een kwestie van maar een pedaal intrappen.

lollol
22 april 2011, 14:09
Dan zijn er 4 mogelijkheden:
1. Je gebruikt distortion uit een pedaal
2. Je koopt een multieffect
3. Je koopt een groot/duur switchsysteem waarmee je zowel pedalen als kanalen mee kan switchen
4. Je trapt 2 keer:ok:

Maar als je channelswitch als een boss-pedaal zou zijn, dan zou je toch ook 2 keer moeten drukken?:???:

jim__
22 april 2011, 14:30
Ik denk niet dat het verhaal duidelijkw as. Mijn excuses.

Voorbeeld. Als ik de footswitch op mijn versterker op distortion zet dan blijft hij steeds op distortion en springt hij pas weer op clean als ik de footswitch intrap. Ik wil nu een pedaal voor in mijn pedalboard die dat kan doen.
Ik wil namelijk een Boss AC3 gaan aanschaffen, maar ik neem aan dat als ik die intrap terwijl mijn channel op distortion staan, ik geen acoustisch geluid ga krijgen, omdat de footswitch voor channels niet in lijn staat met de rest van de effecten, waaronder de AC3.
Ik heb zelf de AC3 gehad. Allereerst het volgende. Over een elektrische gitaarversterker klinkt de AC3 ronduit bagger, daarvoor is het pedaal dan ook niet bedoeld. De AC3 is een akoestische modeller met een A/B pedaal in één, zodat hij ofwel het akoestisch klinkende geluid naar een akoestische amp stuurt, of hij stuurt het signaal onbewerkt (naja, gebufferd) door naar je elektrische gitaarversterker met bijbehorende effecten waaronder drivepedaaltjes. Je hebt dan ook normaliter geen channelswitcher nodig.

Mocht je het per se naar één versterker willen hebben kun je dit alleen doen door alle elektrische gitaareffecten via een looppedaal aan te sturen, zodat je de keuze tussen het elektrische geluid (loop a) of akoestische geluid (loop b) hebt. Maar nogmaals: bij een elektrische gitaarversterker zal dit niet klinken, tenzij je toevallig een versterker hebt die akoestische geluiden wel redelijk uitversterkt.

Nog even een waarschuwing: de AC3 klinkt best leuk op huiskamervolume, zeker in combinatie met de ingebouwde reverb. Op hogere volumes zoals over de pa of de monitors zit er echter een enorme hoge ruis op. Die wordt weliswaar via een ingebouwde ruisonderdrukker ingedamd wanneer je niet speelt, maar hij is meteen irritant aanwezig wanneer je wel speelt. Misschien iets om in de gaten te houden, was voor mij voldoende aanleiding om toch maar echt akoestisch te gaan spelen in live-situaties.

mrweird
26 april 2011, 17:49
Ik zit een beetje met hetzelfde, voor sommige nummers moet ik en de chorus intrappen en het cleane kanaal en ook nog dat mooie stukje uitermate gevoelig spelen.. Op de Boss GT8 en GT10 schijn je ook kanalen te kunnen wisselen zodat je dit kunt programmeren te samen met Chorus of delay of..

Ik heb alleen geen GT8 of GT10, wel een GT6 waar dat nog niet opzit.. Stomme vraag mischien maar is hier iemand die een GT8 tegen een GT6 wil ruilen? :D

lollol
26 april 2011, 18:54
http://www.xs4all.nl/~rpronk/img/spam.jpghttp://www.nul40.nl/images/website/uitroepteken2.jpg

mrweird
26 april 2011, 19:19
Spam

Vindt je? Ik moet de 1ste nog zien te vinden die zo'n slechte ruil wil doen.. Aka t was geen serieuze vraag van mij..