PDA

View Full Version : Nieuwe kleine krachtpatser!! -> HAPPY .... Carr Rambler



Sj03rd
20 april 2011, 20:04
Toen ik anderhalf jaar geleden mijn Suhr gitaar verkocht, ging ik hem brengen bij die persoon en die testte 'm op een Carr Rambler 1x12. Ik was eigenlijk meteen verkocht maar had geen kleine amp nodig. Gebruikte m'n Hook captain voor alle gigs met rack en de hele boel. Intussen ging ik met pedalboard spelen, rack eruit, speelde alleen nog maar op m'n cleane kanaal van de Hook. Bij alle gigs die ik deed gebruikte ik in-ear of heel af en toe monitors dus echt veel vermogen had ik toch niet nodig. (hook is 100 watt)
Laatst die persoon dus benaderd welke amp dat nou eigenlijk was en bleek dat het de Carr Rambler was die die misschien wel weg wilde doen. Gister opgehaald en DAMN, ik was weer meteen blown away. Dit is niet normaal. Op lage volumes zoveel druk, belletjes, supermooie reverb. Het is gewoon een oude blackface twin maar dan op een zeeer relaxt volume. Pedaaltjes gaan als een malle. Dit is er 1 uit de vroegere serie want hij heeft nog de Kingpin speaker die niet meer geleverd wordt. Nu met Eminence dacht ik...Uitgevoerd in cream, wat een onwijs geil ding...! :-)

Ff wat foto's, als je iets kleins (18 kg) zoekt met 1 TE GEK kanaal, wat super reageert met pedaaltjes en je houdt van de oude Fender Blackface sound maar dan met een eigen karakter...check dan deze ff!!

(levertijd is nu trouwens erg lang heb ik gehoord...)


http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/DSC01635.jpg

http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/DSC01636.jpg

http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/DSC01637.jpg

http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/DSC01639.jpg

Ijselrobo 07
20 april 2011, 20:20
mooi :ok:
hoe veel watt is 'ie?

macwilliams
20 april 2011, 20:22
Mooie versterker, ik ken ze niet maar de looks alleen is al goed.

Sj03rd
20 april 2011, 20:25
mooi :ok:
hoe veel watt is 'ie?

14W (triode) of 28W (pentode)

maar heb al gemerkt dat de pentode stand mij het meest gelukkig maakt ;-)

beruk
20 april 2011, 23:13
Ken em ook niet, maar dit ziet er inderdaad geweldig uit en ik kan me de klank levendig voorstellen. Droom ding.

Exi
20 april 2011, 23:20
Een versterker die er zo mooi uit ziet moet haast wel goed klinken.
Prachtig!:ok:

kidrock
21 april 2011, 00:34
Nooit over gespeeld, maar heb ze wel zien staan bij Max Guitars. Schrok wel een beetje van de prijs voor zo'n kleine amp, maar bij de TGP zijn ze helemaal lyrisch van die amp, dus het zal wel zn geld waard zijn. Misschien toch es een keertje inprikken als ik weer eens bij Max ben ;)

Sj03rd
21 april 2011, 10:00
Laatst ook nog bij Max Guitars in Nijmegen geweest want daar heb ik toen ook een paar keer eerder een Rambler zien staan maar nu waren ze alweer allemaal verkocht. Stond nog wel een Carr Artemus. Ook een vette amp maar die breekt eerder op en de Rambler heeft meer belletjes. Daar ga ik toch voor dan :-) (en reverb..)
Alle Ramblers die de komende tijd nog binnenkomen zijn allemaal al op voorhand verkocht..(aan Duitsers!). Als je er nu 1 wilt bestellen ben je maanden verder...Steve Carr maakt er gewoon niet veel.
De prijs is inderdaad HOOG, die van mij kon ik gelukkig 2e hands krijgen, van de nieuwprijs stond ik ook wel ff te kijken maarja, het is echt de moeite waard. Als deze kapot zou gaan of wat dan ook, zou ik definately een nieuwe kopen!

Mr. Dynamite
21 april 2011, 11:30
Zeeer chique! Lijkt me een erg gaaf bakje, de rest mag er ook wel zijn trouwens :satisfie:

Eko
21 april 2011, 13:06
Mooie amp! Zit in de catagorie Victoria , Kendrick Tone King enz. Ieder merk heeft zo z`n eigen manier om de tweed of blackface periode na te bouwen. Allen op een hoog niveau en met 1 doel. Dat ene kanaal wat je hebt echt heel erg mooi te laten klinken. Het mooie is dat je steeds minder pedalen gaat gebruiken als je basisgeluid gewoon goed is.
Gefeliciteerd!

lauke_101
21 april 2011, 21:59
Wauw, gefeliciteerd! Heb al veel goeds over Carr gehoord, de review over de Carr Vincent ooit in de Gitarre&Bass deed me al watertanden.
Alleen het uiterlijk van die bak al:
http://www.steelbender.com/pictures/carr/vincent4.jpg

Ik zou er heel graag eens eentje aan de tand voelen, misschien volgende week als ik weer in Nijmegen zit eens een middagje naar Max. Of misschien beter van niet, om een hopeloze GAS aanval te voorkomen die ik toch niet kan genezen met mijn studentenbudget :seriousf:

Btw, die blauwe strat, is dat een classic player? ;)

Bolder
21 april 2011, 22:16
Super vette amp, ik ken ze ook niet, maar aan de looks en de omschrijving te zien moet hij wel vet klinken!

Vette collectie sowieso trouwens!

Hell's Engl
22 april 2011, 18:52
Hey Sjoerd,

had al van 'n bekende van me gehoord dat je jouw HOOK/Bogner set al kwijt was... vette amp!

Maar nu ook 'n humbucker in je HAAR strat? Wat voor een is 't?


Joost

Sj03rd
23 april 2011, 18:42
De Carr Vincent ken ik niet....lijkt me ook wel een vet ding!

De strat is geen Classic Player maar een standaard Haar strat.

@ Joost; Heb een tijd geleden de Voodoo's eruit laten halen en Suhr's erin gezet. Met dus ook een Suhr humbucker...die voodoo's waren clean heel goed maar werden overstuurd iets te vies. En ik houd van die vloeiende lead sound op het halselement die ik met de Suhr's wel krijg...

Chiel
26 april 2011, 15:42
Hey! Ik heb z'n stoere kleine broertje geadopteerd :).

http://www.gielemans.nl/images/setupcarr2.jpg

De nieuwe versie is inderdaad uitgerust met een Eminence speaker (Wizard). Maaru, helemaal 'shop kont' die Carr! Voor mij de reden om de Hook R20 en Koch Studiotone de deur uit te doen en de Bogner Duende verder links te laten liggen. Mijn rack en Hook Captain heb ik nog steeds maar dit doet er haast niet voor onder!

Sinner1980
26 april 2011, 16:58
Twee gitaristen bij mij in de regio spelen over Carr versterkers;vraag me niet welke types.
Moet zeggen dat ze echt subliem klinken;wel prijzig trouwens