PDA

View Full Version : Foo Fighters - Wating Light



Guitarik
20 april 2011, 11:48
Heb 'm nu een paar keer gehoord en ik vind 'm wel lekker. Grohl weet toch altijd weer snel pakkende rock te schrijven.

Plant
22 april 2011, 19:13
Heb gisteravond op Canvas de docu "Back and forth" gekeken. Uitermate boeiend! Eerlijk gezegd ben ik in de jaren '90 na de 2 eerste FF albums afgehaakt.

Toen ik gisteren de docu bekeek waarin alle (ex-)leden aan het woord kwamen, werd duidelijk dat het bandbestaan niet alleen over rozen is gegaan (wisselingen) en het langdurige succes ze niet bepaald is komen aanwaaien.

Maar het zijn geen "Guns 'n' Roses" taferelen (om maar een willekeurig voorbeeld te noemen), zo te zien kunnen alle FF leden nog allemaal met elkaar door een deur. Deze muziek is hun leven. Ze blijven vernieuwen en zullen m.i. nog jaren mee kunnen.
Zo te horen moet ik heel wat gaan inhalen :punk:

Damster
25 april 2011, 14:44
Het nieuwe album klinkt super!
Bijna allemaal sterke nummers, en af en toe verrassen ze op een goeie manier.
Hoop ze nu zeker een keer live te mogen zien.

Greasemouth
27 april 2011, 11:07
Wat een plaat! Vooral die eerste nummers, lekker hard opzetten en genieten.

soup
27 april 2011, 15:29
Oké album, ik weet niet welke nummers maar iets van 4 tot 7 vond ik best leuk klinken.

Maar het klinkt weer zo (te) typisch foo fighters en alle nummers lijken op elkaar. Ik vraag me af of ze terug een nummer als everlong kunnen schrijven.

RoelSmoel
27 april 2011, 17:20
Fijne plaat, super docu!
Back & Forth vorige week gedownload, heb 'm inmiddels al veel te vaak bekeken, omdat ik hem gewoon eerlijk vind, en leuk om te zien hoe alles tot stand is gekomen.

iWishmaster
2 mei 2011, 10:09
Plaat ook maar eens aangeschaft. Ik vind 'em geweldig! Meteen kaartjes voor pinkpop maandag besteld, heb er nu al zin in!

Inderdaad weer de typische Foo Fighters sound, maar bij mij verveelt het nog lang niet...

Plant
14 mei 2011, 12:03
Vanavond komt de docu "Back and Forth" weer, dit keer op ned 3 om 0.00 uur (middernacht dus).
Morgen kun je hem ook on-line zien om 21.15 uur op themakanaal cultura24.nl

Aanrader!

vincent136
14 mei 2011, 12:21
tof, ik ga kijken!

humbucker
14 mei 2011, 12:54
Idem dito! Bedankt!!

RoelSmoel
15 mei 2011, 03:28
Bah, een docu van zeker 2 uur even in een klein uurtje geduwd.
Veel dingen misten er.
Jammer. Erg jammer.

humbucker
15 mei 2011, 17:42
Had ook al zo'n gevoel. Toch mooi beeldmateriaal!

Plant
15 mei 2011, 23:34
Bah, een docu van zeker 2 uur even in een klein uurtje geduwd.
Veel dingen misten er.
Jammer. Erg jammer.

Was ie nu ingekort :???:
Ik heb hem nu niet gezien, want ik had hem onlangs al op Canvas gezien en daar duurde hij idd 2 uur. Ik zou niet weten wat eruit te knippen viel.

RoelSmoel
16 mei 2011, 19:42
Was ie nu ingekort :???:
Ik heb hem nu niet gezien, want ik had hem onlangs al op Canvas gezien en daar duurde hij idd 2 uur. Ik zou niet weten wat eruit te knippen viel.

Veel leuke stukjes hebben ze weggelaten.
Erg jammer, op internet staat de volledige versie, dan wel illegaal, daarvan weet ik dat hij korter is.
Die van de Canvas was wel de volledige lengte.
Stukjes zoals Bob Mould die op bezoek komt, hoe Dave bij Nirvana is gekomen, die zaten er niet in. Stom.. En hij begon al een half uur later dan dat eigenlijk de planning was.

RoelSmoel
2 juni 2011, 18:06
Volgende week vrijdag (10 juni), komen de DVD en Blu Ray van Back & Forth, de docu, uit.
Met nog eens meer dan een half uur extra materiaal erbij, altijd fijn :)

Wasting Light is bij mij inmiddels ook al omgedoopt tot Wasting Time, ik vergeet elke keer de tijd als ik die plaat op zet.. Heb 'm inmiddels ook al op LP, en dat doet er nog een schepje bovenop..

En maandag de 13e natuurlijk op Pinkpop, nog fijner:)

Zo.. Mijn schaamteloze schop..