PDA

View Full Version : Bas amp



Fucko
19 april 2011, 22:43
Hey gitaarnetters,

Ik ben bezig met een tweemanbandje wat wel errug lekker gaat. Natuurlijk is het gemis bij zo'n band de bas en om met geluid wat aan te dikken heb ik een POG. Deze POG is ondertussen doorgelinkt naar een Vox AC30CCx2 voor het normale gitaar geweld en het andere kanaal gaat naar een Rok Axe bass amp.

Nu is deze amp toevallig van me vader gewoon om thuis op zolder wat te oefenen en klinkt deze dus in combinatie met het goede geluid van de vox totaal niet. Ik ben van plan om binnekort wel op te treden dus mij leek een leuk bass cabinet wel goed idee, maar ik ben helaas niet zo bekent in de bass versterker scene.

Zelf vind ik die Ampeg kasten erg tof klinken maar wel heel erg prijzig, vooral omdat de podia ook nog niet al te groot zijn. Een orange cabinet lijkt me daarbij vergeleken wel een goed idee, die zitten met een cabinet zo rond de 1200 eu en dat vind ik nog te doen.

Dus...
Kom maar op met ideeën! :D

Bolder
19 april 2011, 22:46
Ik vind die Ashdown MAG300 dingen altijd wel goed klinken. Kost niet zo heel veel.
Anders een Ampeg uit de BA- series.

Fucko
19 april 2011, 22:55
Als ik het goed heb gezien zijn dit beide bas amp combo's?
Anyhow een lijstje met versterkers die wel bekend staan voor lekker geluid en misschien wel wat rauwer/distorted klinken zou al handig zijn. Ik neem dat lijstje dan gewoon mee en ga gewoon wat versterkers testen =)

Bolder
19 april 2011, 23:03
Ampeg klinkt sowieso lekker rauw,

en die Ashdown heeft een pre-amp regelaar (gain).