PDA

View Full Version : Welke gitaar zou beter zijn?



Vlad_96
19 april 2011, 22:23
hallo

ik heb op marktplaats 2 gitaren(ibanez RG350DX en Ibanez S320) gezien die heel erg goed waren en beide in goede staat nu vraag ik aan jullie welke beter zou zijn.

greetz ;)

peter_l
19 april 2011, 22:27
De duurste natuurlijk!

Afijn, kom je maar op 1 manier achter: spring op de fiets en ga ze proberen.

beruk
19 april 2011, 22:39
Op grond van dit draadje:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?10862-Ibanez-S320-VS-RG550
Zou ik de S320 nemen. Dat brug verhaal moet je serieus nemen. Dit soort bruggen kunnen voor veel ellende zorgen. De ZR brug zou wellicht een betere keus zijn. Of je moet persé een HSH gitaar willen.

mesaman
19 april 2011, 22:57
je moet gewoon een rg550 kopen. (moeten klinkt ook zo extreem) maar deze gitaren zijn iets wat matig in kwaliteit(speelt al best goed)vergeleken met de ibanez rg 500 en de getallen er boven.kleine tip.zie maar wat je er mee doet!

succes

Sinner1980
20 april 2011, 16:27
hallo

ik heb op marktplaats 2 gitaren(ibanez RG350DX en Ibanez S320) gezien die heel erg goed waren en beide in goede staat nu vraag ik aan jullie welke beter zou zijn.

greetz ;)

Ze 'waren' heel erg goed?:???:

Als het nu niks meer is dan zou ik het niet doen man:soinnocent:

munkie
20 april 2011, 18:58
Het zijn qua body wel verschillende gitaren hoor. De RG heeft een vrij rechte plank basswood als body en de S een heel afgeplatte mahonie body. Ik ben meer van de echte ouwe F serie Jappen maar die zijn wel wat duurder 2dehands. Ik heb een tijdje terug een projectje gedaan met een moderne Wizard neck, die was veel dikker dan de ouwe Wizard op mijn ca. 1990 S540. En die ouwe (Lo Pro) Edge tremolo blijft, als ie 1X goed staat, ook echt op stemming.

RG is populairder en dus duurder dan de S serie.

Vlad_96
21 april 2011, 19:14
De duurste natuurlijk!

Afijn, kom je maar op 1 manier achter: spring op de fiets en ga ze proberen.

hahahaha ja dat zou inderdaad ook een optie zijn maar ja ze zijn nogal erg ver :(

Vlad_96
21 april 2011, 19:16
Ze 'waren' heel erg goed?:???:

Als het nu niks meer is dan zou ik het niet doen man:soinnocent:

nou ze zijn er nog steeds een tik fout, ben ook maar een mens :p

Vlad_96
21 april 2011, 19:21
je moet gewoon een rg550 kopen. (moeten klinkt ook zo extreem) maar deze gitaren zijn iets wat matig in kwaliteit(speelt al best goed)vergeleken met de ibanez rg 500 en de getallen er boven.kleine tip.zie maar wat je er mee doet!

succes

ik wil bij zulke gitaren de brug blokkeren eigenlijk. en wil ook liever geen HSH de RG350DX was een optie omdat hij goedkoop was (ong. 250)

Vlad_96
21 april 2011, 19:26
Op grond van dit draadje:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?10862-Ibanez-S320-VS-RG550
Zou ik de S320 nemen. Dat brug verhaal moet je serieus nemen. Dit soort bruggen kunnen voor veel ellende zorgen. De ZR brug zou wellicht een betere keus zijn. Of je moet persé een HSH gitaar willen.

nou ik zou die brug toch niet eens gebruiken en blokkeren omdat ik simpel een beetje hekel heb aan tremolo's ik zou ze alleen willeen kopen vanwege hun geluid en speelbaarheid