PDA

View Full Version : Bibi - I close my eyes



Gert-Jan
19 april 2011, 18:44
Het leek mij erg leuk om voor Bibi een liedje te schrijven. Vooral omdat ik gewoon mijn eigen stijl aan wilde houden en daarmee een 'andere' Bibi kon horen. Haar meeste posts zijn akoestische ballads en meestal covers. Omdat zij een zeer getalenteerde, enthousiaste en ambitieuze zangeres is vond ik het des te uitdagender.

De muziek heb ik thuis opgenomen, Bibi heeft daarna bij haar thuis de zang opgenomen die ik er vervolgens weer heb bijgeplakt.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. (de link naar onderstaande MP3 werkt niet meer, naar youtube wel)

http://www.gjvanwijk.nl/cme_bibi.mp3

http://www.youtube.com/watch?v=LJ3IcmjW6Ww&feature=youtu.be (http://www.gjvanwijk.nl/cme_bibi.mp3)

GravyTrain
19 april 2011, 18:56
Heel mooi.
Lekker nummer, mooi gezongen.

Ik moest opeens aan Jaqueline Govaert denken.

TimoSomers
19 april 2011, 19:14
Sjezusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss :lovelove:

refused199
19 april 2011, 19:29
Ik moest opeens aan Jaqueline Govaert denken.

Die vergelijking snap ik best! Maar aan de andere kant is het totaal anders en heeft Bibi echt een eigen stem en sound.

Ook echt goede begeleiding die zit echt goed in elkaar en is een perfecte aanvulling op de stem en andersom! Deze ga ik nog eens beluisteren!:rockon:

vpilot
19 april 2011, 19:49
Wauwie... :ok:

Scopperloit
19 april 2011, 20:07
Damn.... :crazyhappy:

Mooi gedoseerd gebruik gemaakt van het crystall echoes shimmer effect. Bibi's stem is echt te gek. Klasse...:ok:

beruk
19 april 2011, 20:12
GOED gezongen, geschreven en ingespeeld popliedje !
Erg leuk om zoiets te zien ontstaan op GN:rockon:

jannest
19 april 2011, 20:38
leuk popliedje goed gezongen

zal wel aan mij liggen maar de bas staat heel erg hard

hugo123
19 april 2011, 21:25
Jezus, dit is goed! Doe er iets mee! Ik zou dit zo kopen! Kan dit niet op iTunes ofzo, ik ben echt onder de indruk!

Jasper.
19 april 2011, 22:05
Erg goed!

Maar ik vind de bas idd ook een beetje te veel op de voorgrond. Leid af van de zang.

Stratman70
20 april 2011, 00:12
Erg mooi nummer, mooi gezongen, maar inderdaad is de bas iets te dominant aanwezig.

grayfink
20 april 2011, 01:07
Ja, leuk en goed. :) We want more!

Duhsjaak
20 april 2011, 08:43
Sjezusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss :lovelove:

Dank voor je hulp Timo, Kon het niet beter zeggen!

@ Gert-Jan
Solisten worden vaak geprezen (en terecht) als ze weer kans zien het beste uit zichzelf te halen. Daarbij worden diegenen vaak vergeten die ze ertoe hebben aangezet om precies dat te doen.

Ik heb een hekel aan goede muziek in een restaurant. Zit je net lekker te smikkelen en te luisteren, staat er weer zo'n grapjas naast je bord door de muziek heen te praten. Dat effect had je praat stukje een beetje op mij. Het is een leuk idee, maar in dit liedje vraag ik mij af of het goed op zijn plaats is. Kennelijk zijn H. BibX en jij van mening van wel.
En de backing (niet alleen de bas naar mijn smaak) zou ik iets zachter hebben gedaan. Hoor mij eens. Bij mij staat de backing altijd knetterhard. Geeft mij reden om daar bij mij ook weer eens over na te denken.

@ H. BibiX
Zie comment van Timo.
Gezwicht onder de druk van gevulde koeken hè? (zie post Dribbel)
Klinkt heerlijk meid, wat een prachtontwikkeling maak jij door! Echt super!

Ik ga m kapen en op glimmer zetten. Kan ik er in de auto iedere dag van genieten.
Reuze compliment voor jullie allebei!

Vriendleijke groet, Gus

Rinze
20 april 2011, 09:27
Mooi gedaan!

Op mijn speakersetjes is de stem inderdaad wat zacht tov de begeleiding, valt hier en daar een beetje weg. Misschien wat compressie op de zang?

Gert-Jan
20 april 2011, 09:32
Dank voor je hulp Timo, Kon het niet beter zeggen!

@ Gert-Jan
Solisten worden vaak geprezen (en terecht) als ze weer kans zien het beste uit zichzelf te halen. Daarbij worden diegenen vaak vergeten die ze ertoe hebben aangezet om precies dat te doen.

Ik heb een hekel aan goede muziek in een restaurant. Zit je net lekker te smikkelen en te luisteren, staat er weer zo'n grapjas naast je bord door de muziek heen te praten. Dat effect had je praat stukje een beetje op mij. Het is een leuk idee, maar in dit liedje vraag ik mij af of het goed op zijn plaats is. Kennelijk zijn H. BibX en jij van mening van wel.
En de backing (niet alleen de bas naar mijn smaak) zou ik iets zachter hebben gedaan. Hoor mij eens. Bij mij staat de backing altijd knetterhard. Geeft mij reden om daar bij mij ook weer eens over na te denken.

@ H. BibiX
Zie comment van Timo.
Gezwicht onder de druk van gevulde koeken hè? (zie post Dribbel)
Klinkt heerlijk meid, wat een prachtontwikkeling maak jij door! Echt super!

Ik ga m kapen en op glimmer zetten. Kan ik er in de auto iedere dag van genieten.
Reuze compliment voor jullie allebei!

Vriendleijke groet, Gus


Hi Gus,

Bedankt weer voor je uitgebreide en immer ludieke reactie.

Het praatstukje is volledig mijn schuld.....Bibi was er ook niet enthousiast over. Ik vond het wel een leuk gegeven.....maar dat is ook smaak natuurlijk.

De mix is inderdaad niet geweldig en ik ga uitleggen aan iedereen die hier al een terechte opmerking over heeft gemaakt waarom.

Het is een schets en Bibi en ik hebben gezegd we gaan opnemen (quick and dirty) en kijken of we er allebei happy van worden. Dan ben ik zo'n joker die niet meer dan het broodnodige aan editing erin stopt ....en das niet veel.

wanneer we het idee hebben er een serieus product van te maken dan duiken we de studio in en gaan er alle tijd aan spenderen die het verdient.

Dus ja ....het kan veel beter...en ik hoor nog veel meer hiks die eruit moeten.

Dit is een soort van schiet er maar op versie.....en dat gebeurt nu ook gelukkig. Dank daar voor....wie weet komt er nog eens een bloedernstige volledig geproduceerde versie van ;-)

guhlenn
20 april 2011, 10:14
mooi gedaan, maar ook hier wordt het praatstukje niet gewaardeerd. Sorry . :)

grayfink
20 april 2011, 17:55
Ik ben ook meer van de complimenten dan van het schieten, maar bij het rapstukje moest denken aan de verguisde hit (111 miljoen keer bekeken op youtube :eek: ) van Rebecca Black: http://www.youtube.com/watch?v=CD2LRROpph0
Het is blijkbaar een moderne stijlfiguur geworden. Ik zou hem er voor een studio opname uitgooien denk ik.

Gert-Jan
20 april 2011, 18:13
Ik ben ook meer van de complimenten dan van het schieten, maar bij het rapstukje moest denken aan de verguisde hit (111 miljoen keer bekeken op youtube :eek: ) van Rebecca Black: http://www.youtube.com/watch?v=CD2LRROpph0
Het is blijkbaar een moderne stijlfiguur geworden. Ik zou hem er voor een studio opname uitgooien denk ik.

Ik zou voor 111 miljoen hits gaan denk ik.....maar ook dat is persoonlijk.

Gert-Jan
20 april 2011, 18:54
Ik heb de bass wat teruggezet en de zang iets naar voren...........op uw aller verzoek ;-)

wiltin
20 april 2011, 19:44
Wauw.. Eerst een fantastische compositie lekker catchy.. en dan de stem van Bibi KIPPEVEL kan zo de hitlijsten in.
We want more :rockon:

BibixMusic
20 april 2011, 20:26
Ik zou voor 111 miljoen hits gaan denk ik.....maar ook dat is persoonlijk.

Wij gaan voor de 1110001 hits, lukt makkelijk.

:D

Duhsjaak
20 april 2011, 21:50
Wij gaan voor de 1110001 hits, lukt makkelijk.

:D


Niet alleen voor de aantallen, hoop ik toch?
Ook het het
Feest!!!!!!!!!!
Vriendelijke groet, Gus

Han S
20 april 2011, 22:21
Mooi nummer, niks mis mee en uiteraard wil ik de pret niet bederven, maar Bibi kan nog veel beter. We blijven wel kritisch natuurlijk en ik zou graag willen dat Bibi wat meer dynamiek gebruikt. Zij heeft de neiging om met stemverheffing te zingen en dan gaat ze een beetje knijpen met de stem.

Beautiful people had je heel goed gedaan, gebruik die dynamiek, hard zingen doen ze bij de X factor al meer dan genoeg, niet nodig met dit soort nummers.

De zuiverheid wordt met grote sprongen beter, nu de intonatie en de dynamiek, de nuance en je bent onze beste zangeres, waarvan we straks zeggen: die zat vroeger op gitaarnet.

BibixMusic
21 april 2011, 10:37
Mooi nummer, niks mis mee en uiteraard wil ik de pret niet bederven, maar Bibi kan nog veel beter. We blijven wel kritisch natuurlijk en ik zou graag willen dat Bibi wat meer dynamiek gebruikt. Zij heeft de neiging om met stemverheffing te zingen en dan gaat ze een beetje knijpen met de stem.

Beautiful people had je heel goed gedaan, gebruik die dynamiek, hard zingen doen ze bij de X factor al meer dan genoeg, niet nodig met dit soort nummers.

De zuiverheid wordt met grote sprongen beter, nu de intonatie en de dynamiek, de nuance en je bent onze beste zangeres, waarvan we straks zeggen: die zat vroeger op gitaarnet.

Je bederft de pret absoluut niet hoor Han! Ik ben altijd blij met opmerkingen waarvan ik beter kan worden en je hebt gewoon gelijk als je zegt dat ik beter kan.
Het nummer heb ik ingezongen op het moment dat ik de melodie net onder de knie had. Je hoort dus dat ik alleen maar bezig ben met het netjes aanhouden van de melodie vandaar dat 'vlakke' zingen. Heb me ook nog niet verdiept in de tekst wat me altijd helpt om met meer emotie te gaan zingen.
Het nummer 'zit me gewoon nog niet lekker' zoals Gert-Jan het noemt.
V.w.b. het knijpen met de stem: vanmiddag heb ik een afspraak met de logopediste. Ik zal aan haar eens vragen of ze mee hiermee kan helpen want ik hoor het zelf ook.
Dank dat je de moeite hebt genomen goed te luisteren.
Ik beloof je dat ik je weer blij ga maken met een echt mooie versie hiervan!

Duhsjaak
22 april 2011, 08:34
Mooi nummer, niks mis mee en uiteraard wil ik de pret niet bederven, maar Bibi kan nog veel beter. We blijven wel kritisch natuurlijk en ik zou graag willen dat Bibi wat meer dynamiek gebruikt. Zij heeft de neiging om met stemverheffing te zingen en dan gaat ze een beetje knijpen met de stem.

Beautiful people had je heel goed gedaan, gebruik die dynamiek, hard zingen doen ze bij de X factor al meer dan genoeg, niet nodig met dit soort nummers.

De zuiverheid wordt met grote sprongen beter, nu de intonatie en de dynamiek, de nuance en je bent onze beste zangeres, waarvan we straks zeggen: die zat vroeger op gitaarnet.

Hi
@HanS
Was jij ook niet degene die haar dat Melanie liedje had aangeraden? Dank dan, want dat inderdaad een schot in de roos.

We bliven inderdaad kritisch, maar we mogen voor onze darlings (M/V) best een beetje door onze oogharen kijken. Wij doen dat en masse al meer dan 40 jaar met Joe Cocker.

Veel goede artiesten zijn goede artiesten omdat ze hun handicap handig in een pluspunt om hebben weten te zetten. En omdat er te weinig aandacht is voor de goede kanten van bepaalde mensen. Iedereen focust onmiddellijk op de minpuntjes, lijkt het wel. In NL in ieder geval.

In Engeland ga je met zijn allen naar de pub en daarna naar de voetbal wedstrijd. Daar juich je ook als de tegenstander (incidenteel, dat dan weer wel) en mooie actie maakt. En natuurlijk juich je harder, als je eigen doelman de bal eens niet laat vallen.

Dan presteer je al gelijk in een heel andere sfeer.

Mensen die een beetje knijpen als ze harder gaan zingen zijn er genoeg. Het is handig als het Bibi niet in de weg zit, maar Cilla Black heeft het lang niet slecht gedaan. Een een heel leuke oevre bij elkaar gezongen.

Ik lees jouw stukken graag en heb groot respect voor je mening. En misschien juist daarom leek het mij handig een wat meer 'fluwelen' blik op de zaak ernaast te zetten.

Die belofte hoor ik wel degelijk, maar we kunnen onze lievelingen kapot knuffelen. Rustig aan je ontwikkeling werken levert op langere duur meer op, denk ik.

Ik ben zo vrij het eind van jouw stukje te parafraseren:

Bibi: je bent onze beste zangeres, waarvan we straks zeggen: die zit gelukkig nog steeds op gitaarnet.

En sorry dat ik over je schrijf als of je er zo maar bij staat.

Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
22 april 2011, 08:36
V.w.b. het knijpen met de stem: vanmiddag heb ik een afspraak met de logopediste. Ik zal aan haar eens vragen of ze mee hiermee kan helpen want ik hoor het zelf ook.

Kan je niet beter een goeie zangleraar nemen?

Gert-Jan
22 april 2011, 08:46
Kan je niet beter een goeie zangleraar nemen?


Geloof me , die heeft ze.

Don Capo
22 april 2011, 09:16
Wat een kutnummer...



:D


Grapje uiteraard. Tip: OF gooi dat stukje rap eruit, OF maak hem strakker en gooi er een tweede stukje in. Nu vind ik het net niet in het nummer passen.

Grote hitpotentie, dat dan weer wel....

-Martijn-
22 april 2011, 10:27
Heel erg mooi nummer!
Ik heb hem volgens mij al 3 keer geluisterd ;)

Riky
22 april 2011, 12:12
Grapje uiteraard. Tip: OF gooi dat stukje rap eruit, OF maak hem strakker en gooi er een tweede stukje in. Nu vind ik het net niet in het nummer passen.

Grote hitpotentie, dat dan weer wel....

Helemaal mee eens! Mix vind ik trouwens nu wel erg netjes!

Echt wel een lekker nummer zeg! Het is catchy, maar niet zo overdreven simpel catchy dat je er gek van wordt. Gewoon een goed nummer imo.

Duhsjaak
22 april 2011, 12:26
Helemaal mee eens! Mix vind ik trouwens nu wel erg netjes!



Hi
Dank je Riky.
Sorry Gert-Jan. Eerst heb ik commentaar op de mix en als je er dan een fraai stukkie werk van maakt zeg ik niks?

Sorry! Fraai gedaan dus!
Mooie dagen en fijn weekend, Gus

Han S
22 april 2011, 12:59
@ Gus: Bibi is nog maar 17 en heeft haar hele leven nog voor zich, dus alles wat haar kan helpen moet welkom zijn en aan ophemelen heeft ze geen flikker. Gelukkig staat zij wijd open voor elke vorm van kritiek en dat is een groot pluspunt. Cilla Black, bestaat die nog? Zij moet luisteren naar hoe de echt hele grote zangeressen het doen en die hoeven niet per sé erg bekend of beroemd te zijn. Beyonce is erg bekend maar stelt wat mij betreft weinig voor. Whitney Houston is weer een heel ander verhaal, helaas ging het niet zo goed met haar, maar zij kan het echt wel en dan in het kwadraat.

Joe Cocker is zangtechnisch gezien een hele rare knakker, maar wat is het soms prachtig wat die man doet of deed. 'You are so beautiful to me' is wat mij betreft een van zijn hoogtepunten, dan heb je het over dynamiek. En dan die laatste zin, die hij zacht wil zingen, maar er komt alleen wat valse lucht doorheen, schitterend.

Melanie Safka is wat mij betreft een van de grootste zangeressen ooit, wat een dynamiek en wat een expressie.

Het komt wel goed met Bibi.

Gert-Jan
22 april 2011, 14:18
Melanie Safka had ik nog nooit van gehoord. Beyonce is van wereldklasse......zo zie je maar.....ieder zijn smaak....ieder zijn mening.

Ik denk ook dat wij met al onze goede bedoelingen niet kunnen zeggen wat wel en niet goed is voor iemand, want het is altijd aan ons eigen referentiekader gerelateerd. Of je nu knijpt met je stem, teveel of te weinig vibrato in je gitaar stopt.....het zal me allemaal aan me anus oxideren. Vind ik het mooi of niet mooi....daar gaat het om.

Muziek maken is vooral veel plezier hebben, hard werken, veel met techniek bezig zijn om je stembanden niet kapot te maken en een beetje adem over te hebben na 2 liedjes....maar vooral lekker doen wat je het leukste vindt.

Ik heb al zoveel professionele muzikanten, producers, managers en artiesten meegemaakt die evenzovele meningen, ideeen, theorieen hadden dat je daar dus echt niks mee kunt. Behalve de conclusie trekken dat je je eigen weg moet volgen.

Maar ook dat is maar mijn mening :crazyhappy:

Han S
22 april 2011, 15:59
Maar je kan wel horen dat Bibi mede dankzij de kritiek van dit forum een stuk beter is gaan zingen.

Gert-Jan
22 april 2011, 16:13
Het forum heeft haar een 'podium' gegeven waardoor de drempel zich te laten horen aanzienlijk is verlaagd. Maar de kritiek is zo uiteenlopend en tegenstrijdig dat je daar weinig tot niets mee kunt. Het stimuleert wellicht.

Ze is beter gaan zingen door hard te oefenen, zangles te nemen en muziek te schrijven.

vergelijk het met Timo Somers....die is puur door keihard te werken goed geworden. 'Wij' van het forum hebben dat mogen volgen.......meer niet.

Han S
22 april 2011, 17:54
Mee eens, een deel van de goedbedoelde kritiek is leuk, maar niet meer dan dat. Maar er zijn ook forumleden die heel goed weten waar ze het over hebben en die filtert Bibi er ook wel uit, want zo slim is ze wel. En daar kan ze echt wat mee.

Ik vraag me af wat Bibi denkt als ze een lovende kritiek krijgt op iets waar ze zelf helemaal niet tevreden over is. Het zelfde geldt voor Timo en die weet ook verdomd goed waar hij wel en niet wat aan heeft.

Gert-Jan
22 april 2011, 18:05
Mee eens, een deel van de goedbedoelde kritiek is leuk, maar niet meer dan dat. Maar er zijn ook forumleden die heel goed weten waar ze het over hebben en die filtert Bibi er ook wel uit, want zo slim is ze wel. En daar kan ze echt wat mee.

Ik vraag me af wat Bibi denkt als ze een lovende kritiek krijgt op iets waar ze zelf helemaal niet tevreden over is. Het zelfde geldt voor Timo en die weet ook verdomd goed waar hij wel en niet wat aan heeft.

Ik vind dat een mooie samenvatting. Cheers:dance:

BibixMusic
23 april 2011, 10:46
Mee eens, een deel van de goedbedoelde kritiek is leuk, maar niet meer dan dat. Maar er zijn ook forumleden die heel goed weten waar ze het over hebben en die filtert Bibi er ook wel uit, want zo slim is ze wel. En daar kan ze echt wat mee.

Ik vraag me af wat Bibi denkt als ze een lovende kritiek krijgt op iets waar ze zelf helemaal niet tevreden over is. Het zelfde geldt voor Timo en die weet ook verdomd goed waar hij wel en niet wat aan heeft.

Als je kijkt naar dit liedje wordt er gezegd dat ik goed zing en eerlijk gezegd verbaast me dat een beetje. Ik heb er nou niet echt mijn volle aandacht aan geschonken, laat staan alles eruit gehaald wat erin zit (niet omdat ik dat niet wil, eerder wegens gebrek aan tijd -eindexamen school-en omdat het een ruwe versie was). Juist door mijn stem met daarin emotie weet ik mensen te raken. Als ik de tekst of melodie niet goed tot me heb laten doordringen, dan hoor je dat goed in het nummer. Dat is natuurlijk best zonde, want alleen met techniek (die ik nog niet helemaal beheers) red je het niet en dus ook niet alleen met een mooie stem. Beautiful people heb ik destijds gezongen voor de moeder van mijn vriendje. Het was een nummer om haar te steunen en dat kun je horen.

Ik ben afgelopen jaar beter geworden door twee keer zangles in de week (volg ook solfègeles en popworkshops). Het gitaarforum motiveert mij echt heel erg. Als ik bijvoorbeeld een puntje van kritiek krijg op mijn zuiverheid of snik in de stem, ga ik daar mee aan de slag met mijn zangdocentes. Qua techniek heb ik veel bijgeleerd maar ik breng het nog niet helemaal in praktijk.. Gaat allemaal komen hoor, nog een paar weekjes, dan is mijn school klaar!

Timo is twee jaar ouder dan ik en als ik over twee jaar zo ver ben als hij nu is dan zou ik daar heel erg trots op zijn.

Cubone
23 april 2011, 16:43
Heel goed !!

Klinkt heel professioneel Gert Jan, ik heb een klein vermoeden dat jij hiermee je brood verdient :soinnocent:

Alleen het gezang komt een beetje geforceerd over..(kan aan mij liggen)
Voor de rest goed gezongen. Mijn complimenten voor de compositie ! hoop dat ik dat ooit kan....

Greetz,

:rockon:

stratie
23 april 2011, 16:52
Zoals ik al gezecht heb Bibi ik vind het echt te gek man :) Ben erg benieuwd hoe het is als jij helemaal los gaat met je stem...Nu is het allemaal erg veilig, kortom. JE MAAKT ME NIEUWSCHIERIG :)

Gert-Jan
24 april 2011, 09:28
Heel goed !!

Klinkt heel professioneel Gert Jan, ik heb een klein vermoeden dat jij hiermee je brood verdient :soinnocent:

:rockon:

mmmm.....das dan een onbelegde, over de datum geschoten boterham....

In het echte leven moet ik mij met andere werkzaamheden bezighouden om de immer hongerige monden thuis te voeden :sssh:

Wat ik aan muziek verdien zou mij slechts een heel mager vrijgezellenbestaan opleveren. Maar wie weet komt die ene knaller er ooit nog aan :punk:

budje
24 april 2011, 09:33
hmmmmm :dontgeti: heel dit topic over het hoofd gezien :makeup: Wat een leuk liedje :cheerup:

Cubone
26 april 2011, 02:53
@ Gert-Jan

Die knaller gun ik je van harte ;)

Groetjes,

:rockon:

Gert-Jan
11 februari 2012, 13:14
Even een kort fragmentje van de ruwe versie (niet gemasterd) van I close my eyes.

Gezongen door Bibi


http://www.g2records.nl/audio/short-cme-bibi.mp3

glennshred
11 februari 2012, 13:32
Kort maar krachtig!!

Luistert lekker weg.. mooie stem van die BIBI ;)

We want more..

The Lo Lands
11 februari 2012, 14:15
Klinkt veelbelovend. Catchy en een vol modern geluid. Ben benieuwd naar het uiteindelijke gemasterde product!

-Martijn-
11 februari 2012, 14:35
Klinkt goed, ik ben ook benieuwd naar de rest! :)
Ik moet zeggen dat het ook wel even wennen is; de vorige versie was iets rustiger en die vond ik eigenlijk ook wel heel goed. Maar dat kan ook smaak zijn.

BibixMusic
11 februari 2012, 19:27
Ik ben heel trots op het resultaat! :)

savale
11 februari 2012, 20:58
Oeh ik vind dit wel erg lekker klinken. Laat maar komen hoor!

Babelouba
11 februari 2012, 21:43
Het refrein doet me denken aan Stereo, die nederlandse band.

Ik mis alleen nog een 2e stemmetje op de laatste Beeeeeeeeeeeeee (^_^)

Duhsjaak
12 februari 2012, 08:54
Ik ben heel trots op het resultaat! :)

Hi
Groot gelijk!
Vriendelijke groet, Gus

beruk
12 februari 2012, 11:00
Ik ben heel trots op het resultaat! :)
En terecht! Goed gezongen!

Gert-Jan
7 oktober 2012, 16:53
Beste gitaarnetters. Ik wil jullie graag de productie ' I close my eyes' van Bibi laten horen. Ik ben erg onder de indruk van haar stem, sound en attitude.

Have fun!

http://youtu.be/LJ3IcmjW6Ww

Ernest01
7 oktober 2012, 17:02
Mooi nummer en mooi gezongen. Dit is het beste wat ik - tot nu toe - gehoord heb van Bibi.
Natuurlijke stem, die mooi helder is. Dit is de sound voor haar.
Prachtig !

Martijn-w
7 oktober 2012, 17:12
By far het beste van Bibi tot nu toe. De rap had van mij niet gehoeven, ik vind het een beetje een ongepaste stijlbreuk.

Jedeel
7 oktober 2012, 17:37
By far het beste van Bibi tot nu toe. De rap had van mij niet gehoeven, ik vind het een beetje een ongepaste stijlbreuk.

Ben het hélemaal met je eens.
De mannelijke rol (rap?) was totáál niet nodig geweest!

Ik heb van je genoten Bibi!!!!

Han S
7 oktober 2012, 18:59
Ik weet niet goed hoe ik het vriendelijk moet zeggen. Het is een productie rond Bibi en ze zingt heerlijk, maar op de een of andere manier word ik afgeleid door de gitaar die wel lijkt te schreeuwen om aandacht. Net als Gus laatst al zei met die andere song, het gaat om het begeleiden van een zangeres, het ondersteunen van een vocalist en hem of haar op een zo perfect mogelijke manier beter tot zijn of haar recht te doen komen.

En dat stoort mij een beetje, Bibi doet het zo goed als perfect maar het lijkt of er een gitarist voor haar gaat staan en de aandacht opeist.

Dit is mijn mening hoor, hoef je je verder niets van aan te trekken, maar als mijn mening wordt gevraagd krijg je die en ik draai er niet omheen, bak geen zoete broodjes en zit niet in de jury van Voice of Holland.

Duhsjaak
7 oktober 2012, 19:38
Hi Bibi
Fris en klein, past helemaal in dit stadium van je ontwikkeling. Die ontwikkeling is helemaal terug wat mij betreft. To rap or not to rap is al een keer onderwerp van gesprek geweest. Dus als het idee is, dat dat een plus is, is dat een gelopen race.

Ik gok maar gewoon dat ik behoorlijk trots zou zijn in jouw pumps, ehm...... schoenen.

Probeer één stap verder te kijken dan het doel recht voor je neus. Wat wil je doen, als dit een succes wordt? Of juist niet.

Als je daar een globaal beeld van hebt, wordt je daardoor niet meer zo overvallen. Keep up the good work.

I close my eyes
and count to ten
and when I open them
klinkt dit nog steeds

Vriendelijke groet, Gus

beruk
7 oktober 2012, 21:10
En dat stoort mij een beetje, Bibi doet het zo goed als perfect maar het lijkt of er een gitarist voor haar gaat staan en de aandacht opeist.

Helemaal mee eens. Dat brug/rap dinges werkt wel voor mij.
Goed gezongen!

TimoSomers
7 oktober 2012, 21:15
Bijzonder mooi gezongen like always en het moet gezegd worden dat het nummer heel sterk is geproduceerd (melodien, instrumentatie, arrangement, etc)!
Ik vind de gitaar ook erg sterk gedaan en ik snap de hype de laatste tijd van dat de gitarist en eigenlijk iedereen maar op moet donderen omdat het om de zanger/zangeres gaat niet echt. Ik vind het gitaarwerk in dit nummer bijzonder smaakvol gedaan! Het voegt iets toe en haalt niets weg bij Bibi (uiteraard wel een criterium, anders zou het inderdaad te flashy zijn). Als het al te up front is zou ik dat vooral door de mix toeschrijven, maar zeker niet het spel.

barno
7 oktober 2012, 21:28
Dat hier de stem voor een keer es in de muziek zit ipv er bovenop, vind ik juist goed. al dat gefocus op de zangeres... 'tis geen kleinkunst, 't is popmuziek.

TimoSomers
7 oktober 2012, 21:36
Helemaal mee eens!
En men geeft doorgaans als kritiek dat Bibi wat moet experimenteren met andere genres dan het Zangeres-Akoestische gitaar idee. Is er een keer een toffe gitarist op een hele goeie poptrack, is het nog niet goed (ietwat overdreven gezegd hoor ;) ).

Han S
7 oktober 2012, 21:42
Haha, die Timo. Persoonlijke smaak is het en ik vind de gitaarpartij ook prima, maar in combinatie met Bibi leidt het wat mij betreft te veel af. Ik heb niet gezegd dat hij te hard in de mix staat. Ik vind het gitaargeluid ook niet echt geweldig en dat is dan ook zo'n aandachtvragende factor.

Ik heb geen hekel aan gitaristen hoor, de gitaar is de keizer der instrumenten, de piano noemt men al koning. Een Hammond is ook geil. :D

Han S
7 oktober 2012, 21:44
Dat hier de stem voor een keer es in de muziek zit ipv er bovenop, vind ik juist goed. al dat gefocus op de zangeres... 'tis geen kleinkunst, 't is popmuziek.

Voor mij is het criterium dat als een vreemde de tekst kan volgen, dan is de stem hard genoeg. Krijg je ook goed voor elkaar met een juiste instelling van de compressie.

Mitch
7 oktober 2012, 21:56
Verfrissend, een topic waar nou eens niet spam wordt geroepen al heeft de topic starter belangen in het onderwerp :D

Tabula Rasa
7 oktober 2012, 22:09
Verfrissend, een topic waar nou eens niet spam wordt geroepen al heeft de topic starter belangen in het onderwerp :D

Ja HALLO!!! ben ik net door jou op mijn vingers getikt, ga jij dit weer roepen. :cooler:

pasqual
7 oktober 2012, 22:33
Ik heb eerst eens even alle commentaren gelezen en daarna pas het lied geluisterd maar ik kan sommige commentaren niet helemaal volgen. Han, wat is hier eigenlijk mis met de gitaarpartijen? Naar mijn mening staat hier niets te hard in de mix of de zang in de weg. Op de eerste plaats vind ik dit zo'n beetje het beste wat ik hier van Bibi heb gehoord. Ook complimenten aan Gert-Jan van mijn kant. Goeie muziek en een mooie mix. Han, ik denk dat je teveel redeneert vanuit hoe jij het zelf zou hebben gedaan en niet als neutrale luisteraar. Eigenlijk zoals zoveel gitaristen vaak te veel luisteren naar hoe een gitarist z'n partijtje speelt en daarom het grote geheel niet meer horen. De rap is een kwestie van smaak, als je al van "rap" kunt spreken. Ik vind het wel een leuke afwisseling.

Han S
7 oktober 2012, 23:03
Ik heb nog een keer geluisterd en de gitaar is niet zozeer te hard (mening), maar piekt door de grote dynamiek regelmatig boven Bibi uit als ze zingt waardoor sommige woorden ondersneeuwen. Een echt goede compressor met de juiste instelling en de mix is nog beter.

Maar je hoeft het niet met me eens te zijn, even goede vrienden.

showband
7 oktober 2012, 23:56
nummer omdraaien. startten op de rap en dan het stuk ervoor achter de rest plakken. heeft ie een betere opbouw qua feel. / productie.
maar daar zal ik wel weer de enige in zijn. ;)

Pepe
8 oktober 2012, 00:12
Gewoon erg goed gedaan, lekker nummer. De rapper haalt het een beetje uit de rockchick hoek, maakt het meer hedendaags.
Er zal best wel wat op aan te merken zijn maar niet door mij.
Mooi werk.

Tristan
8 oktober 2012, 01:05
Ik ben het helemaal met Han eens, op sommige punten kan ik de zang gewoon niet duidelijk verstaan.
Daarbij missen de gitaren op sommige punten wat doorzettingskracht qua sound, ze staan wel hard maar klinken desalniettemin soms toch nog een beetje slapjes en enigszins nasaal.

De song vind ik niet verkeerd, maar de gitaarpartijen vind ik vrij gewoontjes en de keuze voor een rap, hoewel ik het vanuit bepaald commercieel oogpunt wel begrijp, muzikaal niet zo geslaagd.
Ik denk dat Bibi veel meer karakter en eigenheid in zich heeft dan dit arrangement en deze productie laat horen.

Gert-Jan
8 oktober 2012, 08:05
Hey iedereen bedankt voor de reacties. leuk om te lezen allemaal.

Tja over zaken als rap, sound en mix wordt er meestal van mening gewisseld en dat is ook logisch, een kwestie van smaak.

Ik weet dat dit de stijl is die George en ik nastreven.

Maar boven alles heeft Bibi een goed gevoel bij dit resultaat en is het een erg leuk en leerzaam project voor ons allemaal, dat is het belangrijkste.

Er is en wordt over Bibi veel gezegd, veel goedbedoelde adviezen en commentaren. Daar is dit medium ook voor dus dat is prima.

Wij vonden (en vinden) het leuk om naast commentaar van de zijlijn ook eens echt wat te gaan ondernemen met elkaar.....en ik ben best tevreden met het resultaat.

groet, Gert-Jan

wiltin
8 oktober 2012, 08:56
Dit is wel het beste wat ik tot nu toe van BiBi gehoord heb. Het commentaar rond de gitaren snap ik wel maar in het geheel stoort mij dat niet. Natuurlijk zoveel oren zoveel smaken en meningen ik zou zelf ook wel dingen anders willen zien maar het is BiBi's ding en dat moet het ook blijven.

Het was in iedergeval heerlijk om BiBI eens in een potentieel comerciele setting te horen en dat is hiermee volgens mij prima geslaagd.

jannest
8 oktober 2012, 13:56
saai , plat en voorspelbaar maar mooi opgenomen en gezongen
jammer

Rinze
8 oktober 2012, 15:38
OT: ik vind het wel ok gedaan, snap wel wat er t.a.v. de gitaren bedoeld wordt maar mij stoort het niet. De rap vind ik er een beetje kunstmatig ingeplakt.

Gert-Jan
8 oktober 2012, 15:43
..............

Duhsjaak
8 oktober 2012, 18:21
Hi
@Gert-Jan

Als je Han S's visie weerlegt kan ik dat doorgaans wel volgen. Geen mens heeft altijd gelijk. En hij komt prima uit zijn woorden dus mijn steun heeft ie daarbij zeker niet nodig.

Maar dat je Han S in de rol als mod aanspreekt vind ik behoorlijk minder chique. Ik vraag mij af of ik dat niet veel storender vind, dan de vraag of jouw intro nu wel of niet spam is.

Als je in deze volatiele wereld overeind blijft, ben je snugger. Dat snugger slaat dus op jou; dat ben je dus, dus ik ga er gewoon van uit dat je even over het hoofd hebt gezien dat het voornaamste verschil er toch in zit dat Han S geen 'Bibi' uit eigen stal naar voren schuift en dat jij dat wel doet.

Kennelijk storen anderen zich daar meer aan dan ik. Als het op de min of meer understated en goedmoedige manier gebeurt zoals jij hebt gedaan, zal het mij persoonlijk en beetje jeuken.
Dat laat onverlet dat ik het dan beslist minder vind, als je gaat miepen over de sig en de studio van Han.

Deel een tik uit en incasseer een tik. Daarvoor kan ik alle respect opbrengen.
Hiervoor helaas niet. Ik kan me niet voorstellen dat je echt heel erg ermee zit, maar uit oogpunt van fair met elkaar omgaan (dus ook fair met de mod) laat je hier naar mijn idee toch een paar punten liggen.

Vriendelijke groet, Gus

Mitch
8 oktober 2012, 20:07
Toch maar even op het forum dan i.p.v. via PB, voor de transparantie.
Als je over de schreef gaat, kan er een mod-edit komen. Het is hier niet de Tweede Kamer waarin je alles kan zeggen wat je wil en waar de vrijheid van meningsuiting boven alles gaat. Dat je 't opvat als denigrerend, kalken met rood door jouw posts heen, dat ligt volledig aan jouw kant. Dat heeft niets met kinderachtig te maken, maar met handhaven van regels of in dit geval waarschuwen voor het overschrijden van de regels.
Even uit je comfort zone: er wordt in Elektrische gitaren een topic gestart door een gitaarbouwer die vraagt naar meningen over de gitaar die hij zelf gebouwd heeft voor een klant. Da's dus eigenlijk al over de regels. Maar dan gaat -ie ook nog zeggen dat zijn vlakschaaf stukken beter is dan die van al die andere bouwers die met CNC frezen werken. Da's een dubbele overtreding, berisping, hoor je niemand over. Vertaal dit nou weer even terug naar je eigen topic en kijk dan nóg eens of je vindt dat je te hard bent aangepakt. Ik heb geen studio, dus die steek onder de gordel hoef je bij mij niet aan te komen.
Je PB is in overleg bij het moderatorteam.

Tristan
8 oktober 2012, 22:59
Nou Gert-Jan, dat wegblazen kan misschien wel qua apparatuur maar als daar zo fantasieloos mee omgesprongen wordt dan brengt het muzikaal en artistiek gezien niets verder, om uit zulke spullen zo'n matige clichematige sound te halen vind ik erg knap.
Smaak, tja, sommige mensen houden inderdaad van die pakjes van de Knorr, zo slecht zijn ze nou ook weer niet, tot je echt helemaal zelf het gerecht gaat bereiden, daarna ken je het verschil wel, of niet natuurlijk.

showband
9 oktober 2012, 08:11
maar even serieus....
Over de songstructuur in dienst van de compositie. En de functie.

heb je al eens geprobeert hoe het klinkt als je met een edit programma
-start op 1:53 Rap gelijk vrolijk, catchy. Rapper doet al introductie in de tekst...
-dan opent het zich nu al naar het best gezonfen refrein met bibi (2:19) Wat de couppoging maximaal uitbuit.
-dan krijg je de rust op 2:42
-op 3:00 kun je weer een knip zetten
-over op 0:26 (kill your darlings. inkorten dat intro ;) )
-op 1:50 alsof er niets is gebeurt het refrein herhalen met de 2:19 variant en werken naar een fade ivm trickversie en voorbeeldproblemen. Hoewel het publiek waarschijnlijk niet merkt als je het echte einde van na 2:42 er achteraan laat lopen..

iemand zin om dat even tussendoor te knippen ter illustratie? (ik kan niet downen van youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=LJ3IcmjW6Ww

benwave
9 oktober 2012, 10:46
Gert Jan... Ik vind het echt een geweldig mooi geschreven nummer, en ik geef jou dan ook alle kredits hier
In tegenstelling tot de rest van het forum, vind ik weinig aan Bibi, sorry Bibi.., te weinig kracht, altijd een beetje van het zelfde ,te vlak, niet brutaal genoeg, voor mij net niet.
De rustige stukjes gaan nog, maar climax gezien helaas.. die komt er dan niet
Ik zou dit nummer wel eens willen horen gezongen door iemand die echt goed kan zingen.
Voor mijn gevoel, word nu niet alles uit het nummer gehaald, terwijl potentieel het echt een topper is.
Kan je het niet verkopen aan Anouk ofzo, stuur het nummer daar naar toe

arjanb01
9 oktober 2012, 10:56
+1 ik deel de mening van Ben. Uit dit nummer kan veel meer gehaald worden. Wanneer gaat Bibi echt up-tempo rocknummers zingen ?? Tenzij dit niet in haar capaciteiten ligt, dan houdt het op natuurlijk. Zou wel heel gaaf zijn om dit van haar te horen ! En zeker met een drummer als Han Eijkenaar kan je echt knallen !

Han S
9 oktober 2012, 11:16
Ik heb wel eens het gevoel dat Hans Eykenaar er bij wordt gehaald voor zijn naam. Er zijn veel erg goede drummers in dit land die geen Hans heten.

showband
9 oktober 2012, 11:32
Han, dat begint wel erg ver vanaf het bediscussieren van het liedje of de opname af te geraken.

de naam / persoon waar een partij vandaan komt kan ik echt niet relevant noemen.

De kleur van de studiomuur daarintegen.... :soinnocent:

Pepe
9 oktober 2012, 11:33
Kom op jongens... het nummer is niet goed, de drums niet, de zang niet, de gitaar niet, de rapper niet, de productie niet... alleen de baspartij heb ik nog niet langs horen komen.
Ondertussen staat er wel een nummer dat maar weinigen van ons voor elkaar krijgt.

arjanb01
9 oktober 2012, 11:35
Hans Eijkenaar behoort tot de top van Nederland en ja er zijn betere drummers, gitaristen, toetsenisten, maar als jij in de scene zit en hard werkt kom je eerder aan de bak dan wanneer je op je zolderkamertje briljant staat te zijn in dat wat je doet !
Beetje rare reactie van je Han !
Ik vind het nummer prima alleen kan je het anders invullen waardoor het nog beter wordt en eerlijk gezegd heb ik nu een aantal filmpjes gezien van haar en ze zingt inderdaad op 1 manier, wat Ben al aangaf. Ik ben nogmaals zeer benieuwd hoe ze met uptempo nummers en stevigere genres om kan gaan ! Puur interesse.

Han S
9 oktober 2012, 12:24
Ik kan raar reageren Arjan, dat weet ik. Maar luister jij nou eens aandachtig naar de drumpartij en vertel mij wat je daar nou zo geweldig aan vindt:


http://www.youtube.com/watch?v=LJ3IcmjW6Ww&feature=youtu.be

Het kan zijn dat ik er geen verstand van heb natuurlijk. Ik ben jaren drummer geweest in een paar bands dus ik weet echt niet waar ik het over heb en ik heb opnamen gemaakt met Pierre van der Linden en Kim Weemhof, om er een paar te noemen. En o ja, ik heb ook nog les gehad van Frits Landesbergen, ook een heel aardige drummer.

Hendriks
9 oktober 2012, 12:39
Ik kan wel vinden in de menig van Ben , weinig boeiend . Dit genre kan mij ook niet zo gauw boeien , zolang er geen sprake is van een soort diepgewortelde emotie en die gezongen word met de hele body and soul , mis ik iets . Stem is niet onaardig en technisch zal het ook allemaal wel goed zijn, maar toch.
Ik zou ook wel eens iets vlotters willen horen , wat ik tot nu toe gehoord heb kan allemaal in de Monuta top 10.

arjanb01
9 oktober 2012, 12:40
Han, dat Eijkenaar tot de top behoort in NL zegt genoeg. Mijn favo drummers zijn allemaal buitenlanders (lees: Amerikanen) en daar mogen drummers in NL nog de veters niet van strikken.
Ik noem Jeff Porcaro, wie in Nederland heeft of had dat niveau en die groove ? Misschien een Ton Dijkman een fractie maar dan heb je het wel gehad.
Een Vinnie colaiuta ? Wie in NL ???? En Dennis Chambers ? En Simon Philips ? En dan heb ik het nog niet eens over de Metaldrummers in het buitenland.

Voor mij is Ton Dijkman de Nederlandse drummer die mij het meeste aanspreekt en dat jij les hebt gehad van Pierre vd Linden en Kim Weemhof, leuk man ! Ik wou dat ik ooit een middagje met Jan Akkerman of Leendert mocht pielen, geweldig toch ? Lekker middagje spelen ! Tof !

Nogmaals Eijkenaar vind ik ook niet briljant, maar de beste man werkt wel hard en wordt daarvoor beloond doordat artiesten hem veel vragen en daarnaast heb ik zeker respect voor de man. Liever minder talent, hard werken en veel werk hebben dan omgekeerd, toch ?

Han S
9 oktober 2012, 12:48
Nog even OT: persoonlijk vind ik Hans niet bij de top behoren. Dat hij veel werk heeft betekent nog niet dat je bij de top behoort. Heb je wel eens gehoord van uitdrukkingen als 'het wereldje'? Man, ik heb met drummers mogen werken die echt helemaal super zijn en ook hun geluid heel goed voor elkaar hadden.

Maar het is wel gaaf dat Bibi wordt begeleid door jongens als Hans Eykenaar.

En Dennis Chambers, daar noem je wat. Ik heb eens mixen gemaakt van tapes waar Dennis de drums op had gedaan, mooi werk hoor.

showband
9 oktober 2012, 13:06
pocaro has kicked the bucket. Dat maakt hans eykenaar per definitie beter bij een sessie omdat ie leeft.

verder is dit een soort namedrop, knivestabbing gebeuren geworden wat meer vermakelijk dan informatief mag worden genoemd..

bier en chips iemand?
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/smilies%20for%20every%20occasion/eatingpopcorndrinkingbeer.gif

Pepe
9 oktober 2012, 13:13
Namedropping? Wat is dat?

Enniewee, ik liep laatst op de Albert Cuyp en raad eens wie er naast mij stond bij de viskraam..

Han S
9 oktober 2012, 13:15
Maar Hans heeft wel op dit nummer de drums gespeeld, dus helemaal off topic is het niet. Maar het zou eigenlijk meer over de zangeres moeten gaan. Wat mij ook opvalt aan dit hele draadje is dat veel mensen die rap niet waarderen, maar dat hij er wel in blijft. Dat is lekker eigenwijs en dat mag ik wel.

Over de zang van Bibi: een paar keer heeft ze me echt weten te raken, dus ze kan het zeker wel. Dit nummer zingt ze goed, mooi zuiver, maar verder doet het me niet veel en ook ik vraag me af waarom die rap er in zit.

Han S
9 oktober 2012, 13:16
Namedropping? Wat is dat?

Enniewee, ik liep laatst op de Albert Cuyp en raad eens wie er naast mij stond bij de viskraam..

Andre Hazes?

Pepe
9 oktober 2012, 13:23
Carmine Appice.
Ik herkende hem niet maar hij mij dan weer wel.

Laat dat namedropping maar aan mij over.

Duhsjaak
9 oktober 2012, 13:46
Carmine Appice.
Ik herkende hem niet maar hij mij dan weer wel.

Laat dat namedropping maar aan mij over.

En ditmaal 100% terecht. Dan hebben we het over een drummer! Die gast kun je in een fabriekshal zetten en de klank van die drums zijn ook zonder kunst en vliegwerk àf.
Geniet ervan dat je in gezelschap bent van dit soort talent. Namedropping of niet: hier wordt je leven alleen maar mooier van.
Vriendelijke groet, Gus

PS
Of je (in het algemeen) het nou leuk vindt of niet, er wordt wat over Bibi gepost en de veren vliegen in het rond. Ik zou zo maar een prachtnaam uit Engeland kunnen noemen die dat ook had. En die is uitgegroeid van lullig zangeresje uit een folk trio tot één van mijn absolute helden. En heldin van miljoenen. I close my eyes and count to ten.

@Bibi
Laat je niet ontmoedigen! Ga lekker door met die ontwikkeling. De eerstkomende 5 jaar blijf ik erin geloven. Daarna zien we wel weer.

Gert-Jan
9 oktober 2012, 14:09
Ik heb wel eens het gevoel dat Hans Eykenaar er bij wordt gehaald voor zijn naam.

Begin dan eerst maar met die naam goed te spellen ;-)

Dat jij dat gevoel hebt neem ik zonder meer aan. De feiten liggen echter anders. Hans is een drummer met een zeer goede staat van dienst, een bijzonder track record. Daarbij is hij is een zeer gewaardeerde en getalenteerde docent aan het conservatorium. Dat word je ook niet zomaar.

Of hij (een van) de beste is? Zal ook wel weer een kwestie van smaak zijn en bovendien is het geen wedstrijd.

Zoals Hans zijn studio-sessies drumt zijn er maar weinig. Dat heeft te maken met ervaring en talent. Ik heb met veel goede drummers gewerkt maar kom bijna altijd weer bij Hans uit. Waarom? Heel veel waar voor je geld. En dat is tegenwoordig toch ook een belangrijke factor.

Gert-Jan
9 oktober 2012, 14:19
Dit nummer zingt ze goed, mooi zuiver, maar verder doet het me niet veel en ook ik vraag me af waarom die rap er in zit.

Nou dan probeer ik het nog 1 keer uit te leggen

De rap zit er in om dezelfde reden dat Bibi het zingt, Hans het drumt, de gitaren zo klinken en de mix zo is gemaakt. Keuzes van de makers, heel simpel. En ik wist al na je eerste reactie dat jij dingen heel anders zou hebben gedaan. Gelukkig maar zou ik zeggen, anders lijken alle producties op elkaar ;-)

Stratman70
9 oktober 2012, 15:39
Toch ook nog maar eens een keer mijn bevindingen posten...

Ik vind het een mooi nummer! Qua productie zou het zo een nederpop nummer uit de jaren 80 kunnen zijn, dus ik vind 'm eerlijk gezegd wel wat gedateerd klinken. Maar persoonlijk hou ik daar nu juist wel van.
Qua mix heb ik nix op het nummer aan te merken, zoals ik soms hier lees over opdringerige gitaren; ik hoor dat toch echt niet zo!
Ik had het nummer gehoord en daarna las ik o.a. het commentaar van benwave en ik had gelijk zoiets van: "Verrek, dat is eigenlijk wel zo. Bibi zingt teveel van hetzelfde."
Ik ben 'm nog eens gaan luisteren, nu extra gelet op de zang en de eerste minuut is gewoon fenomenaal gezongen! Ik kreeg er rillingen van, zo mooi vond ik het! Daarna wordt het iets harder en het blijft het weldegelijk boeien. Als de rap komt, ben ik even verbaasd en vraag me af of dit wel past. De zang van Bibi na de rap pakt me totaal niet meer. Het klinkt wat gehaast of afraffelend of saai of minder intens, ik weet het niet, maar het is bij lange na niet meer zo boeiend als voor de rap en dat vind ik wel jammer.

Blijft staan dat het een mooi nummer is, dat Bibi veel talent en een prachtige stem heeft en dat ik denk dat haar stem beter samengaat met een wat 'stevigere achtergrond' (lees: goede band), dan alleen een piano of een (akoestische) gitaar.

arjanb01
9 oktober 2012, 15:54
Bibi komt juist het beste uit de verf in een intiemere bezetting, puur geoordeeld op de posts die ik gehoord heb. Maar na 2 posts weet ik dit wel, kleine liedjes, klinken mooi maar het is teveel van hetzelfde. Prima voor een bepaalde doelgroep maar wil je een breder publiek aanspreken zou ze veelzijdiger moeten worden. Dus uptempo, band en eventueel blazers. Ook ben ik benieuwd hoe ze zou klinken in een soulstijl a la Joss Stone of Jessie J ofzo. Heeft ze dat allemaal in haar mars ? Daar ben ik steeds benieuwd naar als ik elke nieuwe post van haar hoor.
Maar wie weet, ze is nog zeer jong en misschien komt dit wel ! In ieder geval vind ik haar een verrijking voor dit forum dat zonder meer !

Gert-Jan
9 oktober 2012, 16:47
Nou Gert-Jan, dat wegblazen kan misschien wel qua apparatuur maar als daar zo fantasieloos mee omgesprongen wordt dan brengt het muzikaal en artistiek gezien niets verder, om uit zulke spullen zo'n matige clichematige sound te halen vind ik erg knap.
Smaak, tja, sommige mensen houden inderdaad van die pakjes van de Knorr, zo slecht zijn ze nou ook weer niet, tot je echt helemaal zelf het gerecht gaat bereiden, daarna ken je het verschil wel, of niet natuurlijk.

Jouw reactie maakte mij nieuwsgierig want je suggereert dat je als 'maaltijdbereider' toch wel een ervaren rot in het vak moet zijn. Maar na 10 seconden op je website te hebben geluisterd was die suggestie weer totaal verdwenen. Jammer, ik had graag van je geleerd.

Rinze
9 oktober 2012, 17:13
En het piemeltjes meten is weer begonnen! Tijd voor chips en cola :crazyhappy:

peter_heijnen
9 oktober 2012, 17:13
10 sec... LOL. :)

Gert Jan, wat ben je toch een apart mannetje. Laatst stond je hier nog vanuit de hoogte iemand anders te beleren en dat moest allemaal kunnen. Nu krijg jij eea te verduren maar is opeens alles anders en ga je frontaal in de aanval.

bass blom
9 oktober 2012, 17:20
dit is wel een trieste vertoning zeg.
van veel kanten.

showband
9 oktober 2012, 17:28
mijn chips is bijna op. Ik ga bijhalen!

Rinze
9 oktober 2012, 17:52
Burps.... 1234

Tristan
9 oktober 2012, 18:47
Jouw reactie maakte mij nieuwsgierig want je suggereert dat je als 'maaltijdbereider' toch wel een ervaren rot in het vak moet zijn. Maar na 10 seconden op je website te hebben geluisterd was die suggestie weer totaal verdwenen. Jammer, ik had graag van je geleerd.

Ach ja, bespeurde arrogantie brengt bij mij soms vinnige reacties teweeg, vandaar, dat je nu op nog arrogantere wijze op mijn opmerking reageert en aangeeft dat je maar tien seconden naar mijn band hebt geluisterd zegt mij al wel genoeg.
Ik vraag me dan af of je net zoveel tijd, gevoel en gedachten in je eigen muziek steekt.

Als ik de hier gepresenteerde song luister krijg ik inderdaad die indruk, maar ja, voor hetzelfde geld ben je een ontzettend gepassioneerde producer/songwriter/muzikant met een gemiddelde smaak die gewoon niet zo heel veel opmerkelijks te bieden heeft, dat kan natuurlijk en is geen schande, maar daar hoeft nu ook weer niet zo hard over te worden geschreeuwd.

Persoonlijk had ik Bibi liever met een meer fantasievolle en creatievere producer/songwriter/muzikant aan de slag gezien, niet dat wat je doet slecht klinkt, maar het is voor mij wel dertien in een dozijn en niet meer van nu, het mist bovendien karakter en eigenheid.
Je hebt als het ware je format sound doorgedrukt en niet Bibi's karakter echt naar boven gehaald en optimaal ondersteund muzikaal en artistiek gezien en dat vind ik jammer.

Je zou wat kunnen leren van mijn opmerkingen, of niet, misschien ligt je doel met en idee van muziek wel zo ver af van het mijne dat je er niets aan hebt, dat kan, neemt niet weg dat mijn mening blijft staan.

grayfink
9 oktober 2012, 18:50
Leuk, al die ego's. :)
Aardig liedje trouwens.

Gert-Jan
9 oktober 2012, 19:01
Tristan. Overtuig me maar. Ik daag jou uit een bovengemiddelde song te schrijven voor Bibi. Deal?

Tristan
9 oktober 2012, 19:19
Dat vind ik wel een leuke uitdaging. :)
Ik zou dan echter geen song voor Bibi maar met Bibi schrijven, daar zit 'm al een gedeelte van het verschil.
Daarbij denk ik dat de song (afgezien van het rapgedeelte dan) met een ander arrangement en een andere productie ook wel meer het karakter van Bibi naar boven kan halen.

Stratman70
9 oktober 2012, 19:21
Leuk, al die ego's. :)
Aardig liedje trouwens.

En toch is dat wel ergens goed voor.
Ik waardeerde altijd al de muziek van GJ, maar kende de muziek van Tristan eigenlijk helemaal niet. door deze discussie ben ik nu zijn muziek (Missilio, Snow_ruffmix, gaaf nummer zeg!!!) aan het luisteren en eerlijk gezegd zie ik hier iets moois ontstaan:

Ik begrijp de dialoog tussen beide heren nu beter, m.n. het commentaar van Tristan op GJ en ik vind dat GJ op zijn beurt een heel fair voorstel doet en ben ook erg benieuwd hoe een samenwerking tussen Tristan en Bibi zou gaan klinken.

Ik vind 'm goed, dit draadje! http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/smilies%20for%20every%20occasion/eatingpopcorndrinkingbeer.gif

Martijn-w
9 oktober 2012, 19:23
Tristan. Overtuig me maar. Ik daag jou uit een bovengemiddelde song te schrijven voor Bibi. Deal?

Je hoeft toch niet "beter" dan iemand te zijn om kritiek te mogen leveren of wel dan?

Gert-Jan
9 oktober 2012, 19:24
Dat vind ik wel een leuke uitdaging. :)
Ik zou dan echter geen song voor Bibi maar met Bibi schrijven, daar zit 'm al een gedeelte van het verschil.
Daarbij denk ik dat de song (afgezien van het rapgedeelte dan) met een ander arrangement en een andere productie ook wel meer het karakter van Bibi naar boven kan halen.

Natuurlijk moet Bibi er ook achter staan, dat bepaalt ze uiteraard zelf, maar ik vind het een leuk idee!

Ben benieuwd. Succes!!

Stratman70
9 oktober 2012, 19:26
Je hoeft toch niet "beter" dan iemand te zijn om kritiek te mogen leveren of wel dan?
Neenee, ssst, stil! :sssh:

Mooi, die uitdaging van GJ en mooi dat Tristan daarop ingaat. Spannend! http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/smilies%20for%20every%20occasion/eatingpopcorndrinkingbeer.gif

Ik persoonlijk vind dan wel dat Tristan (i.s.m. Bibi) met een ander nummer moet komen en niet met zijn versie van dit nummer.

Martijn-w
9 oktober 2012, 19:27
Ik zou Bibi graag eens wat anders horen zingen. Maar dat heb ik al heel vaak gezegd.
Nu is het allemaal wat saai en gewoontjes, meestal met een beetje een dramatisch ondertoontje.
Doe eens wat pittigs, vrolijks en vlots!

Gert-Jan
9 oktober 2012, 19:27
Je hoeft toch niet "beter" dan iemand te zijn om kritiek te mogen leveren of wel dan?



Nope en zo bedoel ik het ook niet. Maar ik vind dat Tristan wel aanleiding geeft om zijn visie en idee over hoe een song/productie karakter krijgt met ons te delen. En hoe kun je dat beter doen door het gewoon te doen. Dus nee ik praat niet in termen van beter/slechter. Lees al mijn posts maar in dit topic.

Kim Wilson
9 oktober 2012, 19:31
Ik heb wel eens het gevoel dat Hans Eykenaar er bij wordt gehaald voor zijn naam. Er zijn veel erg goede drummers in dit land die geen Hans heten.
Nou ja zeg... :(

Tristan
9 oktober 2012, 19:57
@Stratman70:
Bedankt man, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik met de meeste nummers die op dit moment op de site staan niets te maken heb, we zijn druk bezig en dat komt allemaal nog.

@Gert-Jan:
Wat dat betreft kunnen we dan sowieso elkaar de hand schudden, geouwehoer zegt een stuk minder dan doen.
Ik ben tot nu toe overigens voornamelijk co-writer en gitarist/muzikant geweest dus wat ik ervan ga bakken als het doorgaat moeten we maar zien, mijn commentaar was ook geenszins bedoeld in de zin van "ik kan dat wel" want ik zit nog niet op het niveau waarover ik praat en waar ik naar streef aldus mijn eerlijke mening over mezelf.

@Hans:
:D

Han S
9 oktober 2012, 19:58
Nog even over Hans Eykenaar:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157354-Topdrummers&p=2899871&posted=1

Luke-wannabe
9 oktober 2012, 20:07
Pfff dan wordt Hans Eijkenaar cliché genoemd en komt die gene met Ton Dijkman aan zeg. Toffe drummer, maar inmiddels ook wel gehoord ofzo..

Duhsjaak
9 oktober 2012, 22:17
Hi
Als nou eens net doe of ik Koffie Annan ben. Ik kan niks, niemand luistert en ik heb 0 invloed op de gang der zaken.

Maar als ik nou eens erg Bono achtig kijk en met een geconcentreerde blik met een witte vlag zwaai.

Ik vind al dat gemiep over drummers bere interessant. Maar interessanter is wat Bibi vindt, en grappig genoeg hoor ik die niet in dit gekrakeel. Eigenlijk ben ik volledig ervan overtuigd, dat zij de enige is die echt belangrijk is in deze soap.

Als ik deze hele story een positieve zwaai mag geven, zou mijn voorstel zijn:
- Bibi opent een speciale gmail of hotmail acoount
- er komt een beauty contest voor nieuwe liedjes
- plaatst een oproep op GN voor het maken van per persoon één lied voor/samen met Bibi
- laat Bibi de wijze van samenwerking bepalen (bijvoorbeeld over het net)
- de liedjes zijn compleet muziek en tekst
- laat Bibi de 2 leukste liedjes er uithalen/laat Bibi er het leukste liedje uithalen

Wat mij betreft ligt de organisatie van het opnemen van de backing bij de componist. Zij/hij is vrij om multitracking te doen of haar/zijn band voor het karretje te spannen.

Samengevat, ik stel voor:
- ik stel voor de strijdbijl te begraven
- we gaan tossen met een stukkie van 2 euro over de vraag in wie
- we vragen Bibi wat ze ervan vindt (niet van de bonje, maar van de beauty contest)
- we zetten in op een positieve koers voor de rest van dit draadje

Vriendelijke groet, Gus

Mitch
9 oktober 2012, 22:29
Voice of Holland meets Best Singer/songwriter maar dan zonder smsjes? Je bent of heel erg grappig, of heel erg naïef.
Bibi is trouwens helemaal niet 'echt belangrijk', ze is de verstandigste. Gewoon je muil houden en de bad exposure even over laten waaien. :ok:

Martijn-w
9 oktober 2012, 22:46
Helemaal eens met Mitch.

Er wordt van een mug een olifant gemaakt. Bibi doet gewoon lekker wat ze zelf wil. Al dat kinderlijke gevecht om iemand die daar helemaal niet om vraagt.

Laat Bibi trouwens ook gewoon lekker zelf haar muziek posten, dan had je misschien ook deze hele onzinnige discussie niet gehad.

Han S
9 oktober 2012, 23:18
Gus, ik had daarom een topic over de drummers geopend, die discussie hoort hier niet thuis. Bibi is in deze discussie de slimste, die bekijkt het alleen en houdt zich er buiten.

jannest
10 oktober 2012, 13:45
Tristan. Overtuig me maar. Ik daag jou uit een bovengemiddelde song te schrijven voor Bibi. Deal?

ik daag iedereen uit een bovengemiddelde song te schrijven(niet speciaal voor bibi)
want ..........euh daar gaat het toch om ?
dat het jou niet gelukt is mag toch best gezegd worden ?

Gert-Jan
10 oktober 2012, 18:33
ik daag iedereen uit een bovengemiddelde song te schrijven(niet speciaal voor bibi)
want ..........euh daar gaat het toch om ?
dat het jou niet gelukt is mag toch best gezegd worden ?

tuurlijk mag dat

Tristan
11 oktober 2012, 01:10
@jannest:
Nou, we kunnen al die posts van mij hier wel weggooien, je hebt mooi en simpel verwoordt wat ik eigenlijk bedoelde, hoewel ik zoals ik al zei het nog het meeste in het arrangement en de productie vind liggen.
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt, het doel is ook wat mij betreft om buitengewone muziek te maken die echt iets raakt, daarom reageerde ik, niet om getouwtrek over wie of wat dan ook.

Gert-Jan
11 oktober 2012, 08:12
@jannest:
Nou, we kunnen al die posts van mij hier wel weggooien, je hebt mooi en simpel verwoordt wat ik eigenlijk bedoelde, hoewel ik zoals ik al zei het nog het meeste in het arrangement en de productie vind liggen.
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt, het doel is ook wat mij betreft om buitengewone muziek te maken die echt iets raakt, daarom reageerde ik, niet om getouwtrek over wie of wat dan ook.


Het is ook niet zo ingewikkeld allemaal. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader, smaak en idee. Dat bepaalt wat voor jou 'gemiddeld' is en dus ook wat daar bovenuit steekt. Waar ik waarde aan hecht zijn commentaren van mensen die er nog wat fundament bij geven. Dus 'heel goed' en 'helemaal kut' daar kun je niets mee. Wordt ter kennisgeving aangenomen.

wanneer iemand vindt dat iets voor hem beneden peil is, fantasieloos en een 'mix uit het zakje' dan vind ik dat prima maar ik hoop dan ook op een inhoudelijke toelichting.

Nu zijn we in ieder geval zover dat Tristan ons niet gaat vertellen waarom hij iets vindt maar hij gaat het (hopelijk) ook laten horen. En daar ben ik erg benieuwd naar!

Maar soms is er eerst wat stof nodig om de dingen helder te krijgen ;-))

Cheers.

Pepe
11 oktober 2012, 12:28
Ik zou me niet zo fixeren op de mening van anderen GJ, gewoon lekker doen wat je doet en als iemand het beter weet moet ie dat vooral zelf doen.
Of het moet iemand zijn die van voren Nigel en van achteren Godrich heet. Dan zijn er misschien een paar truukjes..

arjanb01
11 oktober 2012, 14:08
GJ, ga lekker muziek maken en genieten van wat je doet. Wat anderen menen en zeggen zou mij roesten. Als ik plezier heb in wat ik doe, heb ik niet de mening van anderen nodig !
Gewoon lekker met talentjes bezig zijn, studiotje erbij en muzikantjes dichtbij en lekker muziekmaken. Prima toch ?

jannest
11 oktober 2012, 14:44
Ik zou me niet zo fixeren op de mening van anderen GJ, gewoon lekker doen wat je doet en als iemand het beter weet moet ie dat vooral zelf doen.
Of het moet iemand zijn die van voren Nigel en van achteren Godrich heet. Dan zijn er misschien een paar truukjes..
ben ik helemaal met je eens
vandaar ook m'n reactie op het liedje

Han S
11 oktober 2012, 16:49
Ik denk dat GJ toch wat professioneler bezig is en dat studio'tje is een echte professionele studio. Hopen op een grote hit hoort daar bij en dat gun ik hem en Bibi van harte.

jannest
11 oktober 2012, 18:24
daarom reageer ik zo
en hoop ook voor ze dat ze zo snel mogelijk de de stadion tour kunnen boeken
maar met dit soort produkties gaat dat niet lukken
ja dan kun je mij wegzetten al een smaakloos onfundament maar je kunt ook je liedje nog eens luisteren, uithuilen en opnieuw beginnen
want dit liedje heeft het niet en wat je moet doen om het het wel "het" te laten hebben weet ik niet
ik denk de meeste mensen niet

Gert-Jan
11 oktober 2012, 18:49
zucht........ik begreep je de eerste keer al hoor

Han S
11 oktober 2012, 19:34
Ik reageerde eigenlijk op Arjan.

arjanb01
11 oktober 2012, 21:29
Weet ik niet han, gj zegt me niets als producer. En ik denk niet dat dit een hit wordt, om eerder genoemde redenen.Dit nr. moet opboksen tegen hippe artiesten als de gers pardoelen, kraantje pappies, rihanna's, taylor swifts en lady gaga's van deze wereld. Hoe groot is dan de jans dat deze 80s productie een hit wordt?
Laat dat meisje lekker hier posten, dr opleiding afmaken en genieten van muziek maken! Ga in een band spelen en eigen werk schrijven, veel optreden en zorgen dat je veel ervaring krijgt. En wie weet word je ontdekt en wie weet ook niet, je talent pakken ze niet af!

Han S
11 oktober 2012, 22:09
Arjan, toen ik 18 was speelde ik gitaar in een bandje en zag mezelf wel graag beroemd worden. Dat is niet gelukt en ik heb met mensen gewerkt die nu wel beroemd zijn en een paar weken geleden sprak ik er een aantal van. Ze zijn jarenlang de hele wereld over gevlogen en hebben er weinig van gezien. Hotels, interviews, soundchecks, optredens en weer hotels. Ik heb mensen bij me gehad die geen stuiver te wisselen hadden maar prachtige muziek maakten en we namen een CD op. Een paar daarvan wonen nu in een grote villa in Wassenaar hoorde ik onlangs en dan denk ik: goed gedaan jochie.

Maar het is maar een enkeling die zoiets voor elkaar krijgt en weet je wat het bizarre is? Ik heb jongens en meiden binnen gehad die ik zo verschrikkelijk goed vond. En daar hoor je dus nooit meer wat van. Muziek maken is een prachtige hobby, maar je brood er mee verdienen is een heel ander verhaal.

Een hit schrijven, dat is nogal wat. Er hebben gedrochten van songs de eerste plaats gehaald. Kijk naar youtube en je ziet miljoenen hits op dingen die dan wel grappig zijn, maar verder begrijp ik er niets van.

grayfink
12 oktober 2012, 00:09
O wacht even, jouw loflied op Gangnam style was ironie? Supervet nummer.

arjanb01
12 oktober 2012, 08:37
Arjan, toen ik 18 was speelde ik gitaar in een bandje en zag mezelf wel graag beroemd worden. Dat is niet gelukt en ik heb met mensen gewerkt die nu wel beroemd zijn en een paar weken geleden sprak ik er een aantal van. Ze zijn jarenlang de hele wereld over gevlogen en hebben er weinig van gezien. Hotels, interviews, soundchecks, optredens en weer hotels. Ik heb mensen bij me gehad die geen stuiver te wisselen hadden maar prachtige muziek maakten en we namen een CD op. Een paar daarvan wonen nu in een grote villa in Wassenaar hoorde ik onlangs en dan denk ik: goed gedaan jochie.

Maar het is maar een enkeling die zoiets voor elkaar krijgt en weet je wat het bizarre is? Ik heb jongens en meiden binnen gehad die ik zo verschrikkelijk goed vond. En daar hoor je dus nooit meer wat van. Muziek maken is een prachtige hobby, maar je brood er mee verdienen is een heel ander verhaal.

Een hit schrijven, dat is nogal wat. Er hebben gedrochten van songs de eerste plaats gehaald. Kijk naar youtube en je ziet miljoenen hits op dingen die dan wel grappig zijn, maar verder begrijp ik er niets van.

Helemaal mee eens Han ! Het is echt lastig een goede boterham te verdienen met muziek, daarom hou ik het puur als hobby en speel ik op een vrij hoog niveau met mijn bandje. Af en toe voor de leuk optreden en het geld verdien ik wel bij de baas ! Wanneer ik dat wat ik bij mijn werkgever verdien bijmekaar moet spelen dan ben ik 150x per jaar onder de pannen en dat moet je willen natuurlijk ! Ik zou dat hooguit tot mijn 40e volhouden (ben 33 dus nog jong -:)).
On topic: Bibi doet het hardstikke aardig hoor, maar ik vind wel dat, wil ze echt aan de weg timmeren, eigen muziek moet maken, eigen muzikanten zoeken voor een band die haar het beste kunnen begeleiden en daarmee de hort op gaan ! Anders ben ik bang dat je een soort goeie coverzangeres wordt die nummers van anderen zingt, zou toch zonde zijn nietwaar ?

The Lo Lands
12 oktober 2012, 11:51
Ruim 6000 keer bekeken!! Wat is de buzz waarover men praat bij het koffiezetapparaat ;-0

De link naar het nummer werkt niet meer??

Gert-Jan
12 oktober 2012, 12:04
Ruim 6000 keer bekeken!! Wat is de buzz waarover men praat bij het koffiezetapparaat ;-0

De link naar het nummer werkt niet meer??



http://youtu.be/LJ3IcmjW6Ww


De eerste versies zijn allang uit beeld en ik had ook liever gezien dat ze dit topic gewoon op zichzelf hadden gelaten.

Fusion
12 oktober 2012, 12:55
Nou nou nou heb dan eindelijk t desbetreffende liedje gevonden (link uit openingspost is dood) en geluisterd. Ik had me op t ergste voorbereid, maar t valt mee :)

Ik denk dat de 2 heren achter t liedje heel hard proberen een hit neer te zetten, en ze komen een eind op weg, maar het is t nog net niet. De mix knalt en vonkt niet, wat mede door de veel te wollige gitaarsound en de beetje fletse drums komt. De zang is wel goed opgenomen en gemixt. De rap (ik luister al ca 27 jaar hip hop en tevens groot fan van popmuziek) is op zich niet slecht maar past echt totaal niet bij t liedje. Het klinkt enorm geforceerd "hee we willen een hitje dus laten we n rap bruggetje erin verwerken!".

Is er ook goed nieuws? Ja hoor! :) De zang zoals gezegd klinkt goed, en ik vind de compositie qua zanglijnen en akkoorden wel van hit niveau. Alleen t arrangement en de mix benen dat niveau niet bij.

Ik stel voor dat we allemaal samen een virtueel kopje kamillethee drinken, onze virtuele ego's welke vaak n beetje een extensie van onze 'echte' ego's zijn weer in de kast doen en een grote group virtuele group hug doen.

Zonder verder partij te kiezen voor wie dan ook, ik begreep dat er wat onenigheid tussen Tristan en Gert-Jan was, en een soort van uitdaging. Ik heb net "Snow ruffmix master2" geluisterd van zijn band, en das toch wel erg klasse hoor! Ook commercieel, maar minder poprocky. Dus ik zou zeggen, Bibi, gaan in zee met Tristan en co. GJ en Tristan, begraaf die virtuele strijdbijl, het leven is te kort voor negatieve energie, ook op t internet. Leer van elkaar, leer van jezelf, en ga lekker door met muziek maken! Zo.

Han S
12 oktober 2012, 12:59
Kijk, daar hebben we wat aan, mooie post Fusion!

Gert-Jan
12 oktober 2012, 13:02
Of werkt de zoekmachine bij jou niet zoals bij mij?




Nu open je het topic omdat het op de eerste pagina staat en word je verplicht eerst door 10 pagina's oude koeien en dode links te graven om ergens halverwege op goed geluk de youtube link te vinden.......waar het in dit topic uitendelijk om gaat. Dat vind ik dus vreemd en zoals blijkt uit de reactie The Lo lands ik niet alleen daarin.......

Han S
12 oktober 2012, 13:05
Maar kun je die link in je eerste post niet aanpassen? Zo niet, dat wil ik dat met alle plezier even voor je doen. U roept maar.

Gert-Jan
12 oktober 2012, 13:08
Ik kan er prima tegen hoor GJ. Maar kun je die link in je eerste post niet aanpassen? Zo niet, dat wil ik dat met alle plezier even voor je doen. U roept maar.

Is wel een goed plan denk ik. Ik kan de post niet meer editen.

The Lo Lands
12 oktober 2012, 13:12
Dat komt omdat een van de mods in zijn onmetelijke wijsheid heeft besloten om drie topics (waarvan de eerste al een jaar geleden is gestart?!!?) samen te voegen omdat het alle drie over hetzelfde liedje ging. De eerste keer de concept versie, de tweede keer een teaser van de studio opname en nu dan de complete promo.

http://youtu.be/LJ3IcmjW6Ww


De eerste versies zijn allang uit beeld en ik had ook liever gezien dat ze dit topic gewoon op zichzelf hadden gelaten.

Dank voor de url naar de JouwTube clip! Jammer dat het verloop van concept tot eindversie niet meer terug te horen is.

Inhoudelijk. Mooi nummer en productie, en zoals er tekstueel even in de clip voorbij komt 'Bibi is met haar 18 jaar een ruwe diamant' daar kan ik mij geheel bij aansluiten. Als ze de juiste keuzes en mogelijkheden aanpakt zullen we misschien nog veel van haar horen. Met dit nummer en al grote namen die hieraan meegewerkt hebben bewijst ze toch al dat ze hier gehoor aan gegeven heeft. Complimenten!!

Wat mij betreft een hit maar misschien voor Bibi en haar ontwikkeling nog even beter van niet ;-)

guhlenn
12 oktober 2012, 13:26
Nou nou nou heb dan eindelijk t desbetreffende liedje gevonden (link uit openingspost is dood) en geluisterd. Ik had me op t ergste voorbereid, maar t valt mee :)

Ik denk dat de 2 heren achter t liedje heel hard proberen een hit neer te zetten, en ze komen een eind op weg, maar het is t nog net niet. De mix knalt en vonkt niet, wat mede door de veel te wollige gitaarsound en de beetje fletse drums komt. De zang is wel goed opgenomen en gemixt. De rap (ik luister al ca 27 jaar hip hop en tevens groot fan van popmuziek) is op zich niet slecht maar past echt totaal niet bij t liedje. Het klinkt enorm geforceerd "hee we willen een hitje dus laten we n rap bruggetje erin verwerken!".

Is er ook goed nieuws? Ja hoor! :) De zang zoals gezegd klinkt goed, en ik vind de compositie qua zanglijnen en akkoorden wel van hit niveau. Alleen t arrangement en de mix benen dat niveau niet bij.

Ik stel voor dat we allemaal samen een virtueel kopje kamillethee drinken, onze virtuele ego's welke vaak n beetje een extensie van onze 'echte' ego's zijn weer in de kast doen en een grote group virtuele group hug doen.

Zonder verder partij te kiezen voor wie dan ook, ik begreep dat er wat onenigheid tussen Tristan en Gert-Jan was, en een soort van uitdaging. Ik heb net "Snow ruffmix master2" geluisterd van zijn band, en das toch wel erg klasse hoor! Ook commercieel, maar minder poprocky. Dus ik zou zeggen, Bibi, gaan in zee met Tristan en co. GJ en Tristan, begraaf die virtuele strijdbijl, het leven is te kort voor negatieve energie, ook op t internet. Leer van elkaar, leer van jezelf, en ga lekker door met muziek maken! Zo.


Fu en zijn kopjes kamillethee, je zou verwachten dat de kamille binnenkort aan het rijtje uitgestorven planten wordt toegevoegd. Denk ook eens aan de kamille Fu! Maar ik ben het alweer met je eens. Ik vind het een beetje eng eerlijk gezegd. Waarom heeft iedereen het steeds over die goeie mix/productie? Zeker als je mikt op een hit vind ik die echt niet wat het moet zijn.

Gert-Jan
12 oktober 2012, 13:37
Waarom heeft iedereen het steeds over die goeie mix/productie? Zeker als je mikt op een hit vind ik die echt niet wat het moet zijn.

lang niet iedereen heeft het over een goede mix/productie hoor, er wordt uiteenlopend gereageerd en dat is geheel volgens verwachting. Iedereen beleeft muziek op zijn eigen manier en als het om mooi-lelijk-goed-slecht-pakkend-saai whatever gaat...dan heb je het over beleving.

Wat voor de een een 'lekkere' gitaarsound is, vindt een ander weer wollig.....

Wat de een onder een 'rap' verstaat, wordt door een ander gezien als zang in een reggae stijl (ik schrijf het geloof ik niet goed).....zoveel mensen zoveel smaken zoveel opvattingen......gelukkig maar

Fusion
12 oktober 2012, 15:30
Het lijkt haast wel alsof je alle kritiek steeds naast je neerlegt met een soort "ieder zijn mening". Ik snap dat blijkbaar de gemoederen n beetje hoog opliepen hier etc, en dat t ook niet leuk is om kritiek te krijgen als je denkt hitmateriaal te posten, maar je bent bijna net zo eigenwijs als ik man :-p Je kan wel roepen 'kwestie van smaak', maar als je een hit wilt scoren dan is opeens de maatstaf de norm van wat er aan hitmateriaal gedraaid wordt op de radio. En dan is de gitaar opeens echt te wollig vergeleken met de high end sounds die je op de radio hoort, en dan klinkt de drums opeens echt te oefenruimte met wat onwennige compressie. Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat je ook gewoon de goedbedoelde kritiek zou kunnen meenemen. Je vraagt er immers om (letterlijk he). Nogmaals, de compositie en de zanglijnen zijn zeker oke, maar er moet echt nog meer gebeuren en laat de rap lekker achterwege (past net als een kopje kamillethee bij Guhlenn ;-) ). Mijn mening, maar wel degelijk van iemand die zeer analytisch al jarenlang 'hits' volgt. Doe er wat mee. Of niet haha.

Fusion
12 oktober 2012, 15:35
Nog net n keer geluisterd Het is echt n goed compositie hoor!!

guhlenn
12 oktober 2012, 15:53
(past net als een kopje kamillethee bij Guhlenn ;-) ).

:D Ik hou van thee, vergis je niet, maar kamille? Grand pouchong is een aanrader!

Fusion
12 oktober 2012, 17:43
Ik drink alleen groene thee, rechtstreeks uit China :)

guhlenn
12 oktober 2012, 18:48
ehm, Fu, Grand Pouchong IS groene thee uit China. Wannabee kenner. ;)

Fusion
12 oktober 2012, 19:49
Ha! Val jij ff door de mand. Het is geen groene tee. Het is een zeer licht en goxideerde vorm van de zwarte draak ("oulong"). Doordat ie zo licht is zit ie voor wannabe kenners tegen de groene tee aan qua kleur.

EDIT: hier http://en.wikipedia.org/wiki/Pouchong

Tristan
12 oktober 2012, 20:57
@Fusion:
Bedankt voor het compliment man, zoals ik al tegen Stratman70 zei heb ik met de meeste nummers op onze site niet veel te maken, we zijn pas net weer samen bezig dus dat komt allemaal nog. :)
En welke strijdbijl, ik ben hier een vredespijp aan het roken (figuurlijk gezien dan, want ik rook niet). ;) :D
Ken je deze thee overigens al?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lapsang_souchong
Erg lekker met een glaasje peated single malt whisky.

Martijn-w
12 oktober 2012, 21:07
Het topic is volledig ontspoort à la Libelle stijl. Het gaat off-topic over thee!

Tristan
12 oktober 2012, 21:19
Ssst man, ik probeerde het al ongemerkt richting whisky te trekken... :sssh: :soinnocent: :D

guhlenn
13 oktober 2012, 10:51
Ha! Val jij ff door de mand. Het is geen groene tee. Het is een zeer licht en goxideerde vorm van de zwarte draak ("oulong"). Doordat ie zo licht is zit ie voor wannabe kenners tegen de groene tee aan qua kleur.

EDIT: hier http://en.wikipedia.org/wiki/Pouchong

Hehehe, ik vroeg het thuis, want niet ik maar mijn vriendin is de thee kenner (yep, busted), en ze zei dat idd. Ik nog een beetje tegensputteren: maar de kleur dan... Dusuh. Ja. SAAAWWRY ;)

Fusion
13 oktober 2012, 11:14
Zilty die thee drinkt, Zilty die zijn ongelijk toegeeft, Zilty die het met me eens is....

WAT IS ER AAN DE HAND??!