PDA

View Full Version : Intellifex / G-Major / Pod Pro



Adidas
20 mei 2003, 13:16
Beste mensen,

Ik heb wat rondgekeken op t forum naar posts over 19" multifx, want ik ben op zoek naar een goeie mfx. Na wat uitzoek werk kwam ik uit op:

1. Intellifex
2. G-Major
3. POD Pro

Mijn wensen zijn:
1. Zoveel mogelijk behoudt van toon (klank)
2. Kwaliteit ipv kwantiteit
3. Geen drop outs tussen effecten
4. Delay/rev doorgaand na preset-switch (ongeveer als 3. ) (instelbaar)
5. Effecten: Dist, chorus/phaser/flanger, rev, delay
6. Evt. Stereo fx.
7. Evt. Studio gebruik

Iemand die mij kan vertellen welke van deze effecten (of ken je nog andere?) het best voldoet aan de bovenstaande info?

Thnx, grtz.

Nocki
20 mei 2003, 17:22
hoi zelf heb ik de gmajor. iedereem leest nu verder want ze weten hoe ik er over denk... maar toch een antwoord op je vragen.


1. Zoveel mogelijk behoudt van toon (klank)
ik heb een boogie formula en mischien ligt het daaraan. mensen met mijn gear hebben dezelfde problemen. mensen met amdere amps hebben geen last hiervan. hij zuigt een gedeelte van je geluid weg. attack en tone. dit is deels op te lossen door je preamp met een hoge output in de gmajor te sturen. alleen dan behoudt je je attack en tone een beetje maar dit zorgt er wel voor dat je ook heel hard je poweramp in gaat waardoor je mischien (zoals ik) met een te hoog volume en dus onbruikbaar volume komt te zitten


2. Kwaliteit ipv kwantiteit
kwaliteid is uitstekend en kwantiteit ook.
een wah mis ik wel maar is ook niet echt een apparaat om mee te wahen. daar zijn super analoge pedalen voor dus zou het een afbreuk zijn. nadeel is ook dat niet alle fx tegelijk aan kunnen. kan wel bij de G-force.

3. Geen drop outs tussen effecten
er zit geen tijd tussen de fx en als je alle presets op dezelfde fxlink manier hebt kan je reverb en dealy's over laten lopen naar een andere preset wat dus heel mooi is en ook heel natuurgetrouw.

4. Delay/rev doorgaand na preset-switch (ongeveer als 3. ) (instelbaar)
tja heb ik dus al besproken...

5. Effecten: Dist, chorus/phaser/flanger, rev, delay
er zit geen od of distortion op maar dat hoort ook niet uit een amp te komen.
nadeel is wel dat je niet fx voor en na je eindtrap kunt gebruiken. er zitten bv fx op die ik graag voor de preamp zou willen gebruiken dat kan niet.
verder zit alle fx erop.

6. Evt. Stereo fx.
ja stereo en ook heel leuk te gebruiken.

7. Evt. Studio gebruik
tja... studio gebruik... in een studio speel je volgens mij meestal zo droog mogelijk. en de studio doet dan de fx die zijn daar beter in. als is het mogelijk natuurlijk.

Nocki

Adidas
21 mei 2003, 13:34
Hey Nocki!

Ik had inderdaad al je posts gelezen op t forum :wink:. Bedankt voor je info over de G-Major!

Kan iemand mij nog warm make voor de Intellifex of de PodPro?

Grtz.

FNaRK
21 mei 2003, 14:51
Ik heb sinds 2 dagen de POD Pro, kan er dus nog weinig zinnigs over vertellen. Thuis (Marshall eindtrap, 2x12" cab, volume uiteraard beschaafd) klinkt 'ie waanzinnig. Nu kijken hoe 'ie zich in de oefenruimte / on stage gaat houden....
Bedieningsgemak: zelfs een imbo als ik kan hem gebruiken :grin: Tweaken dmv de draaiknoppen....
Kwaliteit: zal een kwestie van smaak blijken, de geluiden komen nu eenmaal uit een chip...komt geen buis bij kijken
Kwantiteit: voldoende: uiteraard de (32) amp simulaties (de Rectifier schopt zwaar kont :grin: ), verder de gebruikelijke zooi (delay, reverb, EQ, chorus, flanger...)
De Wah vind ik buiten verwachting vet klinken, is wel afhankelijk welke amp je gebruikt
Gebruik in de studio: DUH....... gebalanceerde XLR's met speakercompensatie: ding is gemaakt voor de studio

Als je de discussie over amp-mods gevolgt heb weet je dat er een hoop puristen rondlopen die het maar nis vinden, ik ga het gewoon een tijd proberen en zie wel of het bevalt. Wat ik tot nu toe gehoord heb bevalt me uitstekend :grin:

Adidas
21 mei 2003, 14:58
Hey Roadkill,

Thnx for the info. Wordt allemaal dus een beetje moeilijke keuze!

Om t nog moeilijker te maken voor mezelf: Intellifex Fans nog pro's om voor de Intell. te kiezen?

grtz.

FNaRK
21 mei 2003, 15:05
mocht je de POD Pro gaan overwegen, let dan wel op dat je een floorboard erbij koopt...
zonder floorboard is 'ie eigenlijk niet live te gebruiken :sad: tenzij je 1 preset gaat gebruiken

Chiel
22 mei 2003, 15:23
Als je value for money wilt, moet je de Intellifex gewoon kopen. Dit is werkelijk de enige FX-unit in een vriendelijke prijscatagorie die je oorspronkelijke preamp geluid in tact houdt. Een groot nadeel is wel het menu. Veel deep editing is noodzakelijk om je favo geluid te kunnen krijgen, dus het is zeer zeker geen plug-n-play device.
De effecten zijn meer dan prima. Iedere FX heeft zo zijn eigen specialiteit m.b.t. de effecten, maar die van de Intellifex zijn gewoon allemaal dik in orde.
Nieuw kost ie ong. 450 euro, maar ze zijn ook best 2e hands te krijgen (rond de 250 euro).

Rwin
24 mei 2003, 12:48
G-major en POdpro kunnen allebei delays doorlaten gaan terwijl jij door switch naar andere preset. Beide hebben een oneindige delay. erg fijn soms.

intellifex ken ik niet. maar is die echt zo goedkoop Chiel?

G-major is rond de 450 2ehands.
PODpro MET floorboard is 700 euro 2ehands. Mijn collega heeft nog een FB(de grote) over van de PODpro. kan je van hem voor goedkoop hebben denk ik. mail maar als interrese.

G-major zitten trouwens net geen pre-amp dingen in he! (Overdrive distortion etc.) alleen FX.

Rwin

Adidas
26 mei 2003, 18:12
Hoi allemaal,

Begint aardig op gereageerd te worden :wink:.

Zoals Rwin terecht opmerkt heeft zowel de Intellifex als de G-Major geen pre-amp dingen....erg jammer, want ik zou graag met 1 switch tussen clean en een dikke dist. willen switchen; gaat zo niet lukken. Ik zat nog te denken aan om een pedaaltje in de fx send/return lus te hangen, maar de Intellifex en G-Major hebben die volgens mij niet (Chiel/Nocki??)...

Mijn issue is dus nu:

-> of een 19" met alles erin (dus ook dist/preamp)
-> of een andere manier waarop ik een bestaand pedaal mee kan nemen in de fx opbouw, zonder te hoeven tappen op 2 pedalen tegelijk (geloof t of niet, dat is mijn huidige manier van spelen; niet aan te bevelen) ;O

Al met al is de POD pro mooi, maar misschien toch wat te duur voor mij, komt al gauw in de buurt van een G-Force, maar ook die heeft geen pre-amp funtionaliteit....

Ik heb net een advertentie gezien van een in nieuwstaat verkerende podpro voor 575. Doen?

Sj03rd
26 mei 2003, 18:41
Op 2003-05-26 18:12, schreef Adidas:

Al met al is de POD pro mooi, maar misschien toch wat te duur voor mij, komt al gauw in de buurt van een G-Force, maar ook die heeft geen pre-amp funtionaliteit....

Ik heb net een advertentie gezien van een in nieuwstaat verkerende podpro voor 575. Doen?


De pod-pro is WEL een pre-amp hoor, daarmee kun je in een keer tussen clean en overdrive met effects enz enz switchen.

Dit kan ook met de G-major, die heeft relais switching en kan 4 kanalen op je versterker switchen (maar dan heb je dus een losse pre-amp nodig).

Sj03rd
26 mei 2003, 18:47
Ik heb een JMP-1 als voorversterker met een G-major en dat is allebei midi....dus ik kan alles in EEN keer switchen (voor mij ook een vereiste), dit bij elkaar kost ongeveer 850-900.
Die POD-pro voor 575 is dan een stuk goedkoper en zeker geen slechte keuze maar ik denk toch dat de GM + JMP beter is....

Adidas
26 mei 2003, 18:49
@Sjo3rd
Dat er geen pre-amp in zat bedoelde ik mee de G-Major, uiteraard niet de PodPro. Als dr een wat aan preamping doet (speakers sims etc) dan is die t wel!!

Wat is (enigzins budgetair) handiger: 19"fx met een 19" preamp of een PodPro (alles in 1) ?

Sj03rd
26 mei 2003, 19:00
Ja die POD-pro is gewoon goedkoper dan twee losse dingen, maar zoals ik al zei: los is gewoon beter in mijn opzicht.
Je zult voor jezelf moeten afwegen of de POD-pro goed genoeg is. De effecten zullen het zeker tegenover de G-Major en intellifex laten afweten qua geluid maar ook zeker qua instelmogelijkheden.

Adidas
26 mei 2003, 19:10
Ik heb de manual van de podpro es doorgelezen en ik denk dat t uitgangspunt toch kwantiteit is ipv kwaliteit. Helaas niet op de settings idd, want dat zijn er niet veel.
Misschien dan maar dubbel blijven tappen met een Intellifex of een G-Major en doorsparen voor een pre-amp.....?

FNaRK
26 mei 2003, 19:48
Op 2003-05-26 19:10, schreef Adidas:
Ik heb de manual van de podpro es doorgelezen en ik denk dat t uitgangspunt toch kwantiteit is ipv kwaliteit. Helaas niet op de settings idd, want dat zijn er niet veel.

???
wat bedoel je precies en waar baseer je dat op ??

Ik heb zondag voor het eerst met mijn POD Pro geoefend op vol volume :grin:
POD -> Hafler 2x80W poweramp -> Marshall 1960 cab
Klonk waanzinnig, speelt / schakelt erg prettig, had aan de aanwezige amps / cabs / FX meer dan genoeg....

En 575 (incl. floorboard ?) is een mooie prijs

Sj03rd
26 mei 2003, 20:24
Je moet niet vergeten dat de G-Major relais switching heeft! Dat betekent dat je ie een pre-amp of combo en dergelijke van kanaal kan laten schakelen, je kunt dus met EEN voetdruk alles veranderen, dus dat hoeft het nadeel niet te zijn!

Adidas
27 mei 2003, 20:21
@roadkill
Ik doelde op het feit dat als ik naar bv de Chorus instellingen kijk ik kan kiezen uit 2 chorussen met enkele instellingen. Bij bv de Intellifex kan ik ieder van de 8 stemmen instellen mbt pan, detune, vol, etc.etc.
Punt is gewoon dat de Intell. en de G-Major meer op specifieke FX zijn ingesteld (zoals ik gelezen heb) dan de PodPro. Deze laatste is wel weer uitgerust met een dikke pre-amp, zoals de uit protools bekende top&cabinet plugin. Zeer zeker mooi, maar aangezien ik nog niet precies weet welke FX sound ik wil, vind ik het gevaarlijk een apparaat te kopen waarbij ik niet omkom in de instellingen. Qua sound ontdekken daarentegen is het wel een goeie optie ;-)

Die 575 was excl floorboard helaas......Wat moet ik zien als duur en wat als goedkoop qua 2e hands? (wat is de nieuwprijs?)

Ik heb zo'n floorboard (de grote) bekeken, best netjes, alleen jammer van t feit dat 1 expressie pedaal een wha-pedaal is en de andere een volpedaal. Graag had ik die 1e als custom expressie (bv mix tussen droog en nat signaal) gezien....

Begrijp me goed: ik denk dat er best een hele goede sound uitkomt en gezien het mikken op de studio is de kwaliteit in ieder geval netjes. Voor mij is t gewoon zo dat ik nu nog te sterk twijfel tussen de all-in-one optie (Podpro) of de FX & preamp oplossing.

@ Sjo3rd: valt een stombox als de Zoom driver 5000 ook mee te switchen?

FNaRK
27 mei 2003, 20:45
OK, duidelijk wat je bedoelt, heb je idd gelijk in. De FX op de POD zijn aardig, maar ook niet meer dan dat. Het hoogst nodige zit erop en meer niet :) In mijn geval uitstekend, ik had hiervoor een Digitech GSP 2101, die was zo godvergeten uitgebreid dat je gestudeerd moest hebben om er een acceptabel geluid uit te krijgen. "Mijn" Podje was inpluggen, 3 keer draaien en spelen, echt een verademing en een vet beter geluid dan uit mijn Digitech !!
Je keuze zal uiteraard bepaald worden door het doel waarmee je zo'n apparaat koopt...en voor mij voldoet dit uitstekend.
Ik heb trouwens 600 euro betaald voor de POD met groot floorboard. Op zich een koopje...de eigenaar had er het dubbele voor betaald :razz:

Hail and greetz
Mario http://www.gtrheaven.com/line6/pod_pro.jpg

niels5150
28 mei 2003, 10:17
ik zou de nieuwe POD XT pro nemen. Die is veel beter dan de oude POD pro! Is niet zo duur (600 euro ofzo) en er zitten super geluiden in! Ik heb zelf mijn pod 2.0 voor een XT ingeruild, en wat een wereld van verschil!

De preamp is te gek, alle denkbare basisgeluiden zijn aanwezig, en de effecten zijn van topkwaliteit! Allerlei aansluitmogelijkheden, zelfs digitaal en USB, dus ideaal voor in de studio! Als ik jou was zou ik deze kopen. Ik heb een G-major, en een intellifex gehad, maar niets is zo veelzijdig als dit, serious!

FNaRK
28 mei 2003, 10:40
een POD Pro XT voor 600 euro ??? Kan het me niet voorstellen...