PDA

View Full Version : Best wel ontevreden



Rohtagran
19 april 2011, 16:00
Hoi leute,

Ik ben de laatste tijd best wel ontevreden over het geluid dat ik te voor weet te toveren uit mn gitaar. Ik speel momenteel op Jackson JS1R, gebruik een Digitech Grunge distortion pedaal en gebruik een 10W volcano ampje(wat ik verwacht als boosdoener). De pickups van mn Jackson zijn gewoon de standaard meuk als die toen ik hem kocht.

Ik mag graag een beetje metal spelen (denk Amon Amarth, Slayer,Alestorm) maar ook wel een beetje hardcore zoals Agnostic Front. Maar vind het geluid wat ik produceer maar zwak meer als blaah in plaats van BAAAH! zoals het hoort.

Nu heb ik al een beetje zitten draaien aan de knopjes op mn effect pedaal en versterkertje maar geluid wordt er niet fijner door.

Hij staat over het algemeen in Drop D gestemd.

Iemand idee waardoor ik toch met dit spul een redelijk stevig geluid haal ?

Groets
Rohta

Bijl
19 april 2011, 16:08
Iemand idee waardoor ik toch met dit spul een redelijk stevig geluid haal ?


Met de versterker die je hebt gaat dat simpelweg niet lukken. Een andere versterker, bij voorkeur eentje met een goede distortion ingebouwd, zal wonderen doen voor je geluid in jouw geval.

Blend
19 april 2011, 16:09
Tja, 10w vulcano lijkt me niet de beste versterker voor je :D

Ijselrobo 07
19 april 2011, 16:10
je zegt zelf al dat je versterker de boosdoener is, dus waarom kijk je niet voor een andere versterker?
en ik ken de versterker niet.. maar als het een buizen amp is, kun je eens proberen nieuwe buizen erin te zetten.

bat
19 april 2011, 16:12
Speel je over de speaker van dat versterkertje? Dan denk ik dat het euvel al duidelijk is: dat is een vrij klein dingetje en zal al snel wat blikkerig klinken. Misschien dat het over de koptelefoon al beter klinkt, maar gezien de prijs vermoed ik dat er geen goede speakersimulatie in zal zitten...

edit: @Ijselrobo: het is een 10 watt transistorversterkertje dat nieuw nog geen 50 euro kost...

Bijl
19 april 2011, 16:14
je zegt zelf al dat je versterker de boosdoener is, dus waarom kijk je niet voor een andere versterker?
en ik ken de versterker niet.. maar als het een buizen amp is, kun je eens proberen nieuwe buizen erin te zetten.

http://www.jocker-audio.the-music-alliance.com/jpg/cache/24000/220_165_24483.jpg
Helaas. Geen vette buizenbak. :seriousf:

Sinner1980
19 april 2011, 16:21
Dat wordt sparen voor een echte versterker man,kun je meteen dat Digitech kastje er tussenuit laten ook

peter_l
19 april 2011, 16:27
Kijk tweedehands eens voor Line6 Spider, of Marshall DFX15 combootjes. Kost je niet de kop en heeft al met al een stuk beter geluid. Heb je geen gebrek aan ruimte en wil je de buren ook eens pesten, zoek dan 's op Line6 Flextone of vergelijkbaar. Je kan er van alles mee en het kost nog stukken minder dan een eeeeh nieuwe Danelectro :rockon:

Rohtagran
19 april 2011, 16:28
Ben al een tijdje aan het kijken naar een Peavey Valveking maar tot die tijd zou ik graag een beetje goed geluid proberen te krijgen just for the sake of having fun.

bat
19 april 2011, 16:35
Tsja, dat wordt gewoon erg lastig met die versterker.

Het jammere is dat zowel het pedaaltje als de versterker een vrij beperkte mogelijkheid hebben om wat aan het midden van het geluid te doen, terwijl juist daar waarschijnlijk de winst te halen is. Wellicht dat wat meer laag en wat minder hoog wat soelaas biedt, maar het blijft behelpen.

Voor de rest blijft het gewoon een beperkte setup en zul je denk ik het er even mee moeten doen totdat je een betere versterker hebt.

Rohtagran
19 april 2011, 16:44
Zit momenteel al op meer laag dan hoog maar dat geeft eerder een brute diarree scheet dan geluid XD.

Maarjah nog ff doorbikkelen met deze meuk dan :(.

pueblo
19 april 2011, 17:15
Kijk tweedehands eens voor Line6 Spider, of Marshall DFX15 combootjes. Kost je niet de kop en heeft al met al een stuk beter geluid. Heb je geen gebrek aan ruimte en wil je de buren ook eens pesten, zoek dan 's op Line6 Flextone of vergelijkbaar. Je kan er van alles mee en het kost nog stukken minder dan een eeeeh nieuwe Danelectro :rockon:

line6? ik vind dat eerlijk gezegd maar slechte versterkertjes. een roland cube is veel beter imo

arcane
19 april 2011, 17:20
een Fender Mustang ampje zou het ook erg goed doen.

heinz3110
19 april 2011, 17:27
Loop de muziekwinkel in met je gitaar, plug wat in op verschillende versterkers. Zal vast wat tussen zitten wat heel acceptabel ( of fantaaastisch!) klinkt voor je en nog betaalbaar is ook.

Tweedehands.. ach, nieuw kost het tegenwoordig ook geen drol meer, kijk ook maar even naar de Cube-jes voor de prijs/kwaliteitsverhouding. Leuk en bruikbaar, zeker voor het geld.

Bert Gitaar
19 april 2011, 18:20
Het zou verboden moeten worden om versterkers als vulcano te produceren. En meer van dergelijke merken. Maak dan niks.

munkie
19 april 2011, 19:05
Roland Cube 15 of 30, zit een leuk metal standje op, kost je de kop niet. Als het echt nix mag kosten: Vox Amplug Metal. Koptelefoon erop, je Ipod aansluiten, kan je met je metal MP3-tjes meeraggen zonder dat iemand er last van heeft.

Rohtagran
19 april 2011, 20:02
'K ga zaterdag ff langs American Guitarstore amps testen. Hope dat er een pareltje tusse zit :)

@Munkie: Maar metal spele zonder dat er iemand last van heeft is niet grappig :seriousf:

rozh
19 april 2011, 21:09
Roland Cube 15 of 30, zit een leuk metal standje op, kost je de kop niet. Als het echt nix mag kosten: Vox Amplug Metal. Koptelefoon erop, je Ipod aansluiten, kan je met je metal MP3-tjes meeraggen zonder dat iemand er last van heeft.

ik zou inderdaad es kijken voor een cube, mooie dingen, zeker die nieuwe 40xl

mrweird
19 april 2011, 21:55
Ben al een tijdje aan het kijken naar een Peavey Valveking maar tot die tijd zou ik graag een beetje goed geluid proberen te krijgen just for the sake of having fun.

Een Peavey valveking is idd een prima versterker, en ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om 't geduld op te brengen tot de tijd dat je daar genoeg geld voor hebt als je nu zo'n k*t versterkertje hebt .. en als je nu al geld gaat spenderen aan iets anders dan duurt dit nog langer... Voor wat betreft oefenversterkertje ben ik wel gecharmeerd van Vox ampjes, zoiets http://link.marktplaats.nl/434080747

Klinken beter vind ik dan de kleine line6 ampjes..

Jasper.
19 april 2011, 22:09
Misschien als tijdelijke oplossing zo'n vox amplug? En dan ondertussen sparen voor een wat betere versterker?

Kijk ook eens bij de VOX valvetronix serie. Ik heb hier nog een AD30VT-XL staan waar ik heel tevreden over ben. Speel er weliswaar nooit meer op omdat ik ondertussen ook al weer geupgrade heb. Maar voor het geld een heel leuk ding.

mesaman
19 april 2011, 23:23
gewoon een mesa halen....je wilt die uiteindelijk toch...dus dikke spaarvarken halen en voeren dat ding!

ik dacht dat vulcano een gave band was uit Brazilië! gooi zo bloody vengeance eens op de platen speler!

TimS
19 april 2011, 23:31
Je kunt ook voor een Line6 Toneport kijken, dat is een audio interface voor je PC met gratis versterkersimulatie. Ik krijg met strat zelf al een redelijk vet geluid over een setje Trust speakers van 30 euro.

rockgod69
20 april 2011, 07:57
of een line6 pod 2.0, kun je met een klein versterkertje of koptelefoons een supervet geluid creëren. ik gebruik hem ook live (met floorboard)
heb een tweedehands gezien voor 100 euri (maarkweeniemeerwaar)

almarvk
20 april 2011, 08:28
Probleem is gevonden. Succes met je zoektocht en ga je 's verdiepen in de topics in Moderne Versterkers. Succes!

Oftewel: verplaatst! :)