PDA

View Full Version : Piezo Floyd Rose+Fernandes Sustainer, kan dit?



}{Metalmaster}{
19 april 2011, 02:30
Ey mensen,

Ik zou heel graag in het yamaha'tje rgx312 dat ik heb, die ook zojuist geschuurd heb (hij is van mahonie ben ik achter gekomen:)), een floyd rose met piezo zadels erin willen zetten. Daarnaast komt er een Dimarzio Air Norton S (single coil) op de neck positie en een Dimarzio Crunch Lab op de brugpositie. Nu houd ik nog 1 positie over, de middle. Ik zat er aan te denken om er een fernandes fsk401 sustainer in te zetten.

Nu zat ik te denken, kan dit worden gecombineerd over 1 stereo output?
Ik zal wel 2 9v batterijen in de gitaar moeten plaatsen dan, maar dat zal geen probleem worden. Het is meer, kan ik deze combinatie maken over 1 stereo-output?

Ik hoor het graag.

Groeten,
Wieger

Sanderltd
19 april 2011, 10:29
Ik ben vooral erg benieuwd naar die floyd met piezo zadels! Ik heb me er een tijdje geleden suf naar gezocht, maar vond enkel floyds van 250+ euro, en dat was me nu toch wat te veel.
Dus ofwel heb jij er zo eentje ("Ghost" was het merk geloof ik), ofwel heb jij een andere oplossing gevonden? :)

muziekschuur
19 april 2011, 11:07
http://www.youtube.com/watch?v=P_v6CT0tckg

}{Metalmaster}{
19 april 2011, 13:11
Ik ben vooral erg benieuwd naar die floyd met piezo zadels! Ik heb me er een tijdje geleden suf naar gezocht, maar vond enkel floyds van 250+ euro, en dat was me nu toch wat te veel.
Dus ofwel heb jij er zo eentje ("Ghost" was het merk geloof ik), ofwel heb jij een andere oplossing gevonden? :)


Wat ik zelf van plan was is om een Schaller Floyd of een official Floyd rose erin te knallen met de losse ghost piezo zadels, die zijn rond de 170,-, losse zadels. De floyd zelf is rond de 260,-... Veel geld, maar lijkt me super vet toch om te hebben. En toch kwaliteitspul

alias
19 april 2011, 14:30
Helaas, sustainers moeten altijd op de halspositie om goed te werken en geen storing te veroorzaken.

broeder6x6
19 april 2011, 17:46
Helaas, sustainers moeten altijd op de halspositie om goed te werken en geen storing te veroorzaken.

http://www.fernandesguitars.com/images/stories/sustainer/circuito-sustainer.gif
hals.............................................. .................................. brug

Sanderltd
19 april 2011, 18:09
Wat ik zelf van plan was is om een Schaller Floyd of een official Floyd rose erin te knallen met de losse ghost piezo zadels, die zijn rond de 170,-, losse zadels. De floyd zelf is rond de 260,-... Veel geld, maar lijkt me super vet toch om te hebben. En toch kwaliteitspul

Jammer, ik dacht dat je het "ei van Columbus" had gevonden. :) Maar helaas niet. 430 euro is me inderdaad toch véél te veel voor een Floyd. Maar je hebt inderdaad wel iets unieks! :)

}{Metalmaster}{
20 april 2011, 13:54
Jammer, ik dacht dat je het "ei van Columbus" had gevonden. :) Maar helaas niet. 430 euro is me inderdaad toch véél te veel voor een Floyd. Maar je hebt inderdaad wel iets unieks! :)

Jazeker. Ik zit alleen toch te denken om er misschien een gotoh of een schaller floyd in te zetten. Is ook prima spul en dan zit de prijs toch wel rond de 150,- lager, wat wel de moeite is!




http://www.fernandesguitars.com/images/stories/sustainer/circuito-sustainer.gif
hals.............................................. .................................. brug

hmmm, bugger.

Ik weet alleen nou nog niet of het mogelijk is om die sustainer + piezo floyd op 1 stereo output te zetten, aangezien het beide batterij-slurpers zijn en tja, er is natuurlijk een bepaald soort diagram nodig.. hmm, difficult.. Voor de andere kant tja.

Heeft iemand hier ervaring met een sustainer? Gebruik je het veel, is het handig? Ik heb steeds meer zon neiging om de sustainer te laten zitten want die dingen zijn ook nog eens verschrikkelijk duur... =p

pueblo
20 april 2011, 17:35
charlotte heeft er eentje ingebouwd in een van haar bouwsels, ik ben even vergeten het welke.

}{Metalmaster}{
21 april 2011, 10:08
Ik heb zojuist besloten om de Sustainer te schrappen uit de planning :)
Binnenkort zal ik een nieuw topic openen met de status van het hele gitaartje :)