PDA

View Full Version : Paranoid cover met mijn band!



LesPaul1612
18 april 2011, 21:45
Hey mensen!

Ik heb laatst met mijn bandje Paranoid gecoverd (live). Dit is opgenomen en op joetjoep gezet. Hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=63H3SFxIyXk

Ik ben de gitarist die die solo speelt(ging trouwens niet zo best, mijn timing faalde behoorlijk(zal wel door de spanning komen:D)).

Nouja wij vonden het in elk geval erg leuk, wat vinden jullie ervan?

beruk
18 april 2011, 21:51
Het was iig te moeilijk voor de zanger (hoogte). Solo, tja de nodige foutjes.... Hoe lang speel je?
Prima gedaan verder.
Dat jullie het leuk vonden stralen jullie niet uit, stelletje shoegaze rockerts! :soinnocent:

SantaX
18 april 2011, 22:07
Goed wat ik nu ga zeggen is heel makkelijk persoonlijk op te vatten, maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dit als opbouwende kritiek.

Jullie zien eruit als jonge honden, de zanger niet. Is het zo dat de zanger een stuk ouder is? Misschien wel een vader van een van de overige leden? De video is te laag van resolutie om dat goed te zien, maar het kroontje en de inhammen doen me denken aan iemand toch achter in de 30, voor in de 40. Meer richting mijn leeftijd dus. Als je dan heel goed kunt zingen is dat niet erg. Uit dit filmpje blijkt niet dat hij heel goed kan zingen.

De band speelt het lied goed, de solo komt nog niet helemaal uit de verf, maar dat is te leren. Echter de zanger is wat mij betreft de bottleneck. Hij lijkt niet in de band te passen, A) qua leeftijd B) hij zingt dit nummer in elk geval vals.

Wat de zanger dan weer voor heeft op de rest van de band is dat hij wel een beetje doet bewegen, hij doet ook zijn best er iets van te maken, maar het past niet. Het is een rockster op een te klein podium. Daarmee krijg je een soort van karikatuur.

Tact is niet mijn sterke kant, maar het komt uit een goed hart, overweeg een andere zanger. Iemand die meer aansluit bij de leeftijd van de groep en het liefst iemand die ook nog een beetje kan zingen.

Dit klinkt allemaal heel hard, maar de band zelf vind ik best lekker en ik zou alleen al vanwege de band zelf, zeker zijn blijven luisteren.

Edit: mocht ik mij nu echt vergissen en de zanger gewoon lekker aansluit, dan ook bij deze meteen mijn excuses. Al blijf ik ook dan van mening dat de zang op zijn minst veel werk nodig heeft. Let wel: dit is louter op basis van deze video. Ik zie dat het er druk is en dan willen de zenuwen wel eens parten gaan spelen.

Edit2: en als jullie als groep gewoon veel lol hebben in het maken van muziek, dan moet je dit hele bericht gewoon negeren, want dat is het aller belangrijkste ;)

LesPaul1612
18 april 2011, 22:14
Die zanger was maar een gastzanger hoor:D, we hebben nu een vaste zanger geregeld.

Ik speel nog geen 1.5 jaar gitaar en ik leer echt nog met de dag bij, dus dat die solo nog niet perfect is maakt niet uit, komt vanzelf wel.

Het was trouwens voor mij wel erg moeilijk om die solo goed te laten klinken. Ik speelde namelijk op een cleane amp met tubescreamert ervoor. Je hoort echt iedere fout en het was voor mij wel wennen sinds ik high gain geluiden gewend ben.

Maar ik vat het verder positief op hoor!

SantaX
18 april 2011, 22:16
Ahh, kijk dan valt mijn kritiek ook weg.
De band zelf vond ik lekker :ok: Verheug me op de volgende opnames met de nieuwe zanger :rockon:

beruk
18 april 2011, 22:35
Je hoort echt iedere fout en het was voor mij wel wennen sinds ik high gain geluiden gewend ben.

Onthul je nu het geheim van de metul gitarist? :seriousf:
Doorgaan! Na slechts 1,5 spelen is het goed! Er zijn hier mensen die die solo een stuk slechter doen...

http://farm6.static.flickr.com/5173/5459944020_87ef53612a.jpg

Scopperloit
18 april 2011, 23:52
Ik ben het eens met het commentaar over de zang, maar gezien dit een gastoptreden is zullen jullie er gewoon flink wat lol in hebben gehad om zoiets te kunnen doen en dat is natuurlijk ook belangrijk ;).

Gezien je pas 1.5 jaar speelt vind ik je dit nummer echt lekker wegzetten. Geldt overigens voor alle bandleden. Dat je solo misschien wat stroef klinkt is niet erg, je moet gewoon wat podium ervaring opbouwen en dan voel je je meer op je gemak als je zoiets moet spelen.

Eerlijk gezegd doe je er goed aan om wat clean zo'n solo te spelen. Je kan je wel verstoppen achter tonnen high gain oversturing, maar je zet de solo hier netjes weg. Iets meer power had wel gemogen (niet gekund lees ik wel), maar toch :).

rudolf
21 april 2011, 10:19
Ach die zanger maakt wel de sfeer. Anders was het echt een dooie bedoeling geweest. Ozzy zingt 'm zelf niet veel beter :)

Cubone
26 april 2011, 02:52
Hi,

Ik vind die zanger wel vermakelijk (wat ook heel belangrijk is met een optreden). De rest die staat er maar wat bij....
En zo slecht vindt ik hem ook weer niet zingen.

Iig goed gespeelt vooral na 1,5 jaar. Moet best wel spannend zijn om voor zo,n publiek te spelen (dan maak je ook de nodige fouten) ;)

Groetjes,

:rockon:

Il_Falco
26 april 2011, 11:23
Wel, Die linkse (dooie) gitarist werkt meer op mijn zenuwen dan de zanger.
Het is inderdaad heel statisch, zelden iemand die beweegt, ik denk dat we een minuut verder zijn voordat de rechter gitarist beweegt met zijn hoofd.

Beweeglijkheid kan je in zoveel dingen stoppen. je hals eens anders vastnemen, iets naar boven of naar beneden doen. Springen moet je op dat podium niet echt proberen, wel kan je even een stapje links of rechts zetten. Of met je lichaam mee bewegen op de muziek. Probeer ook minder naar je gitaar te kijken. De momenten dat je het E5 akkoord palmmute, heb je tijd zat om eens rond te kijken, het akkoord loopt niet weg! Wat wel goed is, is het feit dat je bijna niet naar de drum kijkt. En muzikaal zit het goed in elkaar. Qua timing: Goed. Qua: sound: Goed. Mooi op elkaar afgestemd.

Al bij al dus heel geslaagd ! (zeker voor een gitarist met 1,5 jaar 'ervaring' ;) )

Tho
26 april 2011, 11:50
het publiek gaat in ieder geval uit z'n dak!

hole
26 april 2011, 14:00
Na slechts 1,5 spelen is het goed! Er zijn hier mensen die die solo een stuk slechter doen...


Pffft, moet ik nu altijd genoemd worden :mad:
:soinnocent::hide: