PDA

View Full Version : De grootste lul heb het duurste spul...



SaferSephy
18 april 2011, 19:34
Stond laatst te babbelen met een andere gitarist en toen kwam deze spreuk voorbij. Hierbij moest ik direct denken aan ene Pat Toscano.

Hier zijn gear...echt schofterig gewoon:

http://www.youtube.com/watch?v=FtzLECfqmRM&feature=channel_video_title


en dan vervolgens z'n skills:

http://www.youtube.com/watch?v=vt-CXSH4xoo&feature=channel_video_title

Nu is muziek geen wedstrijd en iedereen haalt voldoening uit datgene dat hij doet. Maar deze mijnheer zit een legendarisch instrument gewoon te verkrachten. Timing van een natte krant en maar "moeilijk" kijken.

Dit doet me dan ook denken aan die keren dat ik op gitaarles kwam en er voor mij een kerel zat die letterlijk 3 weken gitaar speelde en maar direct een Gibson ES335 kocht voor bijna 4K als eerste gitaar. Persoonlijk vind ik dat zonde en bijna beledigend voor het instrument en het vakmanschap dat er in is gestopt.

Stelling: Je gear moet altijd net "iets" beter zijn dan je op dat moment "verdient" zodat het wel inspirerend werkt maar je wel altijd nog door kan groeien. Je moet beter spul dan ook niet alleen financieel verdienen maar ook qua inspanning.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Madcow
18 april 2011, 19:37
Laat die vent toch lekker.

Jay75
18 april 2011, 19:42
Achaj, hoeveel mensen rijden er wel niet in een dikke auto die voor ginne meter kunnen rijden!?
Ik vind, als je het geld hebt, en het er voor over hebt, why not???? Beetje jaloers zeker :)

Laatst nog een klant die een Gibson Ltd ed. Custom Shop black beaty kocht van rond de 3500 euro. Toen ik vroeg of íe 'm effe wilde proberen zei hij; Ow ik speel niet, maar hangt zo mooi in de kamer, en ik heb een neefje van 13 die een beetje kan spelen als íe op bezoek komt! Haha

barno
18 april 2011, 19:42
ach dit is een verzamelaar, geen muzikant. mss denkt hij in de video even van wel (leve youtube) maar hij zal vast veel lol hebben aan zijn gear.

ik ken enkele verzamelaars die ongelooflijke vintage gear hebben maar geen zak kunnen spelen. Amerikanen die hier komen spelen, lenen bij hen amps en gitaren. mooie wisselwerking. Een werkende muzikant heeft geen geld voor dit soort candy.

BS
18 april 2011, 19:44
Mijn spullen zijn ook beter dan m'n skills... kan ik tenminste nooit zeggen dat t daar aan ligt :).

Maakt allemaal toch niet uit als je zelf tevreden bent met wat je hebt?

Exi
18 april 2011, 19:44
Wat maakt het uit. Als ik geld teveel had zouden hier ook al wat Gibsons staan. Of ik het nu verdien of niet.:sssh:

marco v
18 april 2011, 19:44
Onzin, discussie is al vaker langsgekomen.
Iedereen koopt maar gewoon lekker wat hij/zij leuk vindt. Een gitarist die maar 3 akkoorden kan spelen op een gibson les paul is nog steeds iemand die een liedje kan maken.
Als hij/zij het leuk vindt, lekker laten gaan.

kamiel
18 april 2011, 19:47
Laat die vent toch lekker.

+10 (en nog eens 10 want anders is mijn bericht te kort, -_-)

SantaX
18 april 2011, 20:06
Envy is a bitch.
http://www.youtube.com/watch?v=Vk9g9HIbZdc
Doet me meteen daar aan denken. Zo vind ik zelf dat ik ook kut speel, maar inmiddels speel ik alweer zo lang, dat ik tegenwoordig A-klasse spul koop. Dan maar wat langer sparen, tís mijn geld en ik kan elke euro echt maar 1 keer uitgeven. Dat er dan mensen zijn die het beter hebben. Tja, zo is het leven.

Sjit86
18 april 2011, 20:17
Ik snap niet waar je je druk om maakt, laat die gast toch gewoon. Ik ben nou ook niet de beste gitarist en heb ook 2 gibsons en een fender en nog wat spul. Zou ik dan alleen maar op een stagg starterssetje mogen spelen omdat ik niet in een band spee die dagelijks voor een paar duizend man staat te spelen? Ik wil met de skills die ik heb ook we een lekker geluid kunnen maken. Ik heb meer plezier aan het spelen op een gitaar van €1000 dan op 1 van €100. Dus ik vind dit best wel een zinloze discusie.

bat
18 april 2011, 20:21
Goh, het is volgens mij nog niet eens een half jaar geleden dat de vorige met deze strekking langs kwam...

Ik heb ook een retedure mountainbike, waar ik al een jaar lang niet meer op gefietst heb (dat doe ik momenteel vooral op de racefiets). Moet ik die nu ook inleveren?

macwilliams
18 april 2011, 20:55
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik heb er heel lang en heel diep over na gedacht en steeds mijn kijk onder een andere hoek gedaan en vervolgens over mijn gedachtes lang gefilosofeerd en beredeneerd daarbij mijn conclusies bij elkaar genomen en van het totaal het midden genomen waaruit dus tenslotte uiteindelijk uit de slotsom door de meet genomen ik erachter ben gekomen dat naar mijn mening het me niet zoveel interesseerd.


Antwoord:

TETTEN :cheerup:

Wabbie
18 april 2011, 21:05
TETTEN :cheerup:

what he said! :cheerup:

budje
18 april 2011, 21:07
Wat maakt het uit. Als ik geld teveel had zouden hier ook al wat Gibsons staan. Of ik het nu verdien of niet.:sssh:

zelfde hier :) ik ben een fan van de fender familie, maar als ik genoeg centen had mocht meneer les paul ook in de showroom komen :ok:

Daan_B
18 april 2011, 21:09
Wat maakt het uit. Als ik geld teveel had zouden hier ook al wat Gibsons staan. Of ik het nu verdien of niet.:sssh:

Wat, die gitaren of dat geld?

The Bertman
18 april 2011, 21:23
Verkeerde forum. En geen idee waar hij wel zou moeten, bovendien oud nieuws, dus slotje.