PDA

View Full Version : Groundcontrol -> G-force - b.v. Delay aan en uit zetten...



groovieguitarguus
18 april 2011, 17:44
Daar ben ik weer... ;-(
Ben aan het stoeien om met de Groundcontrol effectblokken aan en uit te zetten.
Voor switch 7, heb ik al andere instellingen geprogrammeerd...
Channel 3 (G-force staat op midi kanaal 3) en de 2e functie op 006 (delay is 6e effectblock), maar ik werkt niet...
Wat doe ik fout???

gr. Guus

Jimi Hendrix
18 april 2011, 18:26
Daar ben ik weer... ;-(
Ben aan het stoeien om met de Groundcontrol effectblokken aan en uit te zetten.
Voor switch 7, heb ik al andere instellingen geprogrammeerd...
Channel 3 (G-force staat op midi kanaal 3) en de 2e functie op 006 (delay is 6e effectblock), maar ik werkt niet...
Wat doe ik fout???

gr. Guus

dat moet je in de gforce nog instellen ergens onder de utilityknop geloof ik...
is niet heel ingewikkeld!

Nocki
21 april 2011, 16:34
oei... lang geleden :)

De ground control vertellen dat op 3 de g-force hangt.
aangeven bij de knop op de ground control die je wilt gebruiken dat hij een cc moet sturen naar de gforce (nummer mag je onthouden maar hoeft niet

gforce vertellen welke cc de delay aanzet. Mag je ook met de learn functie doen maar dat hoeft niet als je het handmatig wilt doen en controlle wilt houden.



snap je dit? ik niet... zou het zo kunnen doen maar uitleg is moeilijk omdat het al zo lang geleden is.

Liquid_Metal
21 april 2011, 22:03
Haha, het is allemaal niet zo moeilijk.
Je moet je G-Force op een bepaald MIDI-kanaal zetten (of op Omni, maar da's niet aan te raden als je meerdere toestellen gebruikt) en vervolgens in de GCP de G-Force toevoegen bij Devices, op hetzelfde MIDI-kanaal.
Je moet daarna, zoals Nocki al zegt, de G-Force vertellen met welke CC-boodschap je de delay aan/uit wilt zetten, en vervolgens in je GCP een Instant Access knop op de G-Force én op de goede CC zetten.

groovieguitarguus
21 april 2011, 22:29
It works...!!!!

Weer dank aan ieder... ;-)

In basis was het niet heel ingewikkeld.... maar wel even zoeken... !!!

Thanx...