PDA

View Full Version : welke effecten???



koospuja
18 april 2011, 09:07
Uiteindelijk na 50 jaar gewacht te hebben toch maar een elec. gitaar gekocht met een vox valvotronic versterkertje. Ben nog vooral aan het pielen en zal nog lang bezig blijven om mijn inmiddels stijvere vingers op de juiste plaats te krijgen 'een groene groenling' dus. Om toch wat variatie te krijgen zoek ik effecten pedalen o.i.d. om ambient achtige soundscapes te maken. Dus niet om te scheuren maar voor mooie lang aanhoudende klanken. Nu heb ik naïef de korg AX3000G via marktplaats gekocht maar dat is het dan weer niet. Graag een goeie tip.

Koos

lollol
18 april 2011, 16:33
Delay en reverb lijkt mij wel wat voor ambient, maar er zitten toch ook al effecten op de valvetronix?

bat
18 april 2011, 17:14
In die Val;vetronix zitten als ik het goed begrijp sowieso al delay, echo en chorus:

http://www.voxamps.com/images/valvetronix/vt-series/vt_fx.jpg

Daar moet volgens mij inderdaad al flink wat mee te experimenteren zijn...

koospuja
19 april 2011, 11:14
Dat is zo, maarrrrr ik wil meerrrrr. Zo'n ehx cathedral of small clone lijken me toch veel meer mogelijkheden geven

bat
19 april 2011, 11:57
Dat zou inderdaad best eens kunnen. Maar met de onboard effecten kun je in ieder geval experimenteren en aangeven welke effecten je precies zoekt.

zeiler
19 april 2011, 12:32
+ die effecten kun je toch niet achter elkaar zetten? of is dat bij de nieuwe valvetronix wel mogelijk? voor ambient is een volumepedaal met daarover een chorus/delay en een lekkere reverb best fijn!

onrust nv
19 april 2011, 12:43
EVENTIDE SPACE Wel even een investering, maar MOOI.:hippie:

En dan nog Phasers(ibanez PT-909), Flangers(maxon FL-9), Ringmodulatie(MF-102 of way huge ringworm) en delay(memoryman dlx). Dan kan je mooie klanktapijtjes creëren.

koospuja
19 april 2011, 14:26
dus met cathedral en small clone ben ik al een end op weg.
De effecten op de valvotronic smaken naar meer en ik wil meer uitgerekte lang klanken kunnen weven.
Misschien een loop erbij

onrust nv
21 april 2011, 01:30
dus met cathedral en small clone ben ik al een end op weg.
De effecten op de valvotronic smaken naar meer en ik wil meer uitgerekte lang klanken kunnen weven.
Misschien een loop erbij

Met een slide kan je de geluiden ook erg rekbaar maken, zeker als je zo'n tremolo stang aan je snaren hebt hangen. En al je bovengenoemde effecte eenmaal bijelkaar hebt een psychedelies audio werktuig. Maar na de chorus(ik zou een maxon nemen) en een cathedral zou ik aan ringmodulatie denken. daar kan je metalige rare geluiden me maken. En een looper om geluiden te stapelen.

Dreverhaven
21 april 2011, 12:06
Ik zou in ieder geval een volume pedaal pakken zodat je je aanslag niet hoort en je akkoorden/noten kunt infaden. Dat klinkt erg fijn met een delay erachter. Chorus of flange is ook aan te raden. Ik zou een EHX Polychorus pakken, kun je flink diep mee gaan, maar ook heel subtiel.

koospuja
21 april 2011, 22:44
Thanks, ik kan ff vooruit,
meer tips natuurlijk welkom

tomdiedom
22 april 2011, 02:55
Ik zou lekker een delay kopen in iedere geval, misschien eentje met modulatie. Reverb erbij en klooien met je volume knop, dan kan je denk ik echt wel mooie "tapijtjes" van geluid neer leggen. En het hoeft allemaal niet duur te zijn. Ibanez de-7 op mp voor 49 e en een boss reverb voor een paar tientjes? Hartstikke prima allemaal.