PDA

View Full Version : Raad gevraagd: sound sculpture switchblade-gebruikers



Angel
17 april 2011, 22:38
Al enkele jaren ben ik naar die 8b aan het kijken maar heb hem nooit in huis gehaald. Nu doet er zich een mogelijkheid voor om er een voor 500 euro over te nemen(incl. Transport en smartinsert) maar persoonlijk ben ik niet zo'n tweaker. Is deze switcher dan wel echt iets voor me?
Het grote voordeel aan de switch lade vind ik dat je zelf de volgorde kan bepalen van de effecten, dat hij via de pc te editen is, ...

Graag jullie raad.

Liquid_Metal
17 april 2011, 23:12
Wat voor effecten heb je om aan te sturen? Voor alleen een chorus en overdrive zou ik nevernooit zo'n ding kopen. Het wordt interessant als je een delay zowel serieel als parallel wilt kunnen schakelen, met bv een chorus of octaver al dan niet in de loop van die delay. Of wanneer je meerdere preamps wilt gebruiken en die serieel en/of parallel wilt draaien. Of wanneer je effecten zowel pregain als postgain wilt kunnen aansluiten.
De switchblades zijn superawesome maar als je niet weet wat je er mee moet heb je er waarschijnlijk geen nodig.

Angel
18 april 2011, 10:32
Wat voor effecten heb je om aan te sturen? Voor alleen een chorus en overdrive zou ik nevernooit zo'n ding kopen.

De bedoeling is zeker om meer effecten te schakelen. Ik ben nu in de aankoop van een modfactor en heb 3 delays die ik wil gebruiken, naast de 2 chorussen en phaser die ik nu gebruik.(later vervangen door die modfactor).


Of wanneer je effecten zowel pregain als postgain wilt kunnen aansluiten.


Alle effecten zou ik in een rack willen plaatsen en een gedeelte effectief pre- en andere (zie boven) postgain willen aansluiten.

Aangezien ik met een één-kanaalsversterker werk die geen effectsloop heeft, dacht ik dat dit een super oplossing zou zijn, niet?

Liquid_Metal
18 april 2011, 11:36
Gaat inderdaad werken, maar voor het enkel serieel aansluiten van effectpedalen kom je er ook met bijvoorbeeld een VoodooLab GCX. Maar 500 euro voor een Switchblade is niet duur.

Michael AE
18 april 2011, 23:09
Mijn Switchblade GL gaat nooit meer de deur uit. Hij is heel erg transparant en schakelt geruisloos. Bovendien kan ik alles in mijn rack aangesloten laten en hoef ik alleen maar mijn laptop aan te sluiten als ik de boel wat anders wil routen.

500 euro is niet veel en de Switchblade is echt een Zwitsers zakmes. ALs ik jou was zou ik hem gewoon kopen.

Het tweaken valt erg mee, zeker met een laptop.

Michael AE
18 april 2011, 23:11
Gaat inderdaad werken, maar voor het enkel serieel aansluiten van effectpedalen kom je er ook met bijvoorbeeld een VoodooLab GCX. Maar 500 euro voor een Switchblade is niet duur.

Ik vind de Switchblade beter klinken dan de GCX. Bovendien kun je met de Switchblade veel en veel meer. Ook vind ik hem een stuk gebruiksvriendelijker dan de GCX.

Liquid_Metal
19 april 2011, 08:59
Ik vind de Switchblade beter klinken dan de GCX. Bovendien kun je met de Switchblade veel en veel meer. Ook vind ik hem een stuk gebruiksvriendelijker dan de GCX.

Ik verander nogal eens van routing en da's bij de GCX inderdaad nogal veel gehannes.

Michael AE
19 april 2011, 09:39
Ik verander nogal eens van routing en da's bij de GCX inderdaad nogal veel gehannes.

Absoluut. Eén van de redenen waarom ik voor een Switchblade heb gekozen destijds.

pikasso
19 april 2011, 09:56
Absoluut. Eén van de redenen waarom ik voor een Switchblade heb gekozen destijds.

En vanwege de Grolsch rubbertjes toch?
(sorry, kon het niet laten)