PDA

View Full Version : Gestolen: 3 gitaren, double base pedaal, laptop en bijbehoren



thomaster87
17 april 2011, 21:17
Jos en de Tosti’s vraagt uw aandacht voor het volgende

Op zondag 17 april is er in de auto van onze drummer ingebroken en is er veel spul van onze band gejat. Tussen half 3 en 3 uur ’s middags is het ruitje van de auto ingetikt, die geparkeerd stond Droompark de Zanding in Otterlo. Er is reeds aangifte gedaan, maar misschien kunnen we op deze manier nog iets terug vinden. Als iemand iets merkt of tegenkomt, TIP ONS ALSJEBLIEFT!

Zelfgemaakte Tosti-gitaar. De bijstaande foto is van voor hij is gelakt, aan de randen zit zwarte lak en in het midden transparante. Epiphone Les Paul elementen en elektronica, zelf gezaagde body uit beukenhout, Gibson draaiknoppen. http://www.rbrandt.nl/feuteus/gitaargek.JPG

Apple MacBook Pro, 13 inch. http://www.macbookprobestellen.nl/wp-content/uploads/2011/04/macbookpro1.jpg

Cherry Red Epiphone SG. http://www.blackdot.com.au/catalogue_images/epiphoneg400large.jpg

De bas van onze bassist. Hij weet het merk en de naam niet, is wel te zien op onderstaande foto.

Op deze foto zijn de gitaren alle drie te zien: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/217492_125358064205966_100001953189211_175071_1779 664_n.jpg

Pearl double base drumpedaal

Boss ds-2 turbo distortion pedal

3 Gitaartassen en een blauwe kipling rugzak

Een zooi gitaarkabels, gitaarbanden, stemapparaatjes en ander bijbehoren



Mocht iemand iets weten, stuur svp een mail naar thomaster87@hotmail.com.

nickofzo
17 april 2011, 23:28
zwaar klote, ik zal mijn ogen open houden. in ieder geval welkom op het forum!

een gitaar in de vorm van een boterham valt vast wel op mocht het aangeboden worden op marktplaats of ebay.

TimS
17 april 2011, 23:35
Ik denk dat je bij die eerste gitaar eerder moet opletten voor 2 pickups van onbekende soort en wat andere hardware die samen aangeboden worden.

thomaster87
19 april 2011, 11:29
Dat is een goede tip, ben er inderdaad ook naar aan het zoeken

We hebben de rugzak met daarin het DB-pedaal terug. Dat hebben ze gewoon ergens langs de weg neergegooid. Helaas geen camerabeelden of iets :(

Rutger Molenberghs
19 april 2011, 15:42
Breng ook de Apple winkels op de hoogte van de gestolen laptop (a.d.h.v. het serienummer dat ook op de doos staat). Dan weten zij dat het om een gestolen laptop gaat als hij ooit binnenkomt (voor reparatie e.d.).

Een beetje slimme dief (ironisch, ik weet het) zal hem nooit binnenbrengen, maar je weet nooit.

ThaBluesBreaker
20 april 2011, 15:31
die lui zitten er gewoon op te wachten tot je de auto verlaat volgens mij

ESP LTD
20 april 2011, 21:37
Er is een programma, waarmee je altijd en overal je Apple apparaten op kan sporen en op een map kan traceren. Ik dacht dat het MobileMe was, of kijk even op Apple.nl, Wellicht was er een ander programmatje voor macbook!

Ik weet niet of dit op macbook werkt, maar als je de laptop vind leidt dat je vanzelf naar de rest.

Of bel Apple!

TimS
20 april 2011, 22:01
Dat programma moet je dan wel geinstalleerd hebben voordat je laptop gejat wordt he :dontgeti:

thomaster87
21 april 2011, 10:41
Ik heb zelf het programma Prey op mijn laptop staan, dat doet ook zoiets.
Helaas had onze drummer dat niet :( En achteraf heeft dat denk ik weinig zin meer... Hoewel de tip om in ieder geval de laptop als gestolen te registreren wel een goed is!

Iemdie
23 mei 2011, 23:21
Is dit de toastgitaar niet? Hij heeft nog een advertentie met een epiphone.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/451877808-stoere-eigenbouw-gitaar.html?return=eJwtjNkKgzAQRf9F0Ec1SmmZEEr6J6m xGMwyZCLd6L93pH25c%2B7CGBDwdtBLAnEYoaLZ5GmRSykIXbc mnGMbTF4LemMKtdF3v0mLC54fXonGkiqpHrWox4tn0cfhxGgd4 x4Vvi%2BHjHSz9B%2FinvYMgQsdtzBnN7Fd72yvyT6ZE%2B0vh gZxU30lP19xDjUv&df=1&fta=eNotkU1OxDAMhe%2BSBevmt4mjuQJXGDmJAxUdppp0YABx d5yU3Se%2F52fLRpjhp4EHcb%2Bt5w9cm4gNZg3isZ7kU2mn%2 FQoyrhJm5WNZIK47fC9bbLU0FrYdpnjZ4P1%2BoduS49snpGv5 ite2gHratvtp6oEGxIYvJOLCPQ04filjklbMOqG30uBDp1B0pt oBq1GpQ8LgpgNwpofEUuykCgNVZZIbIFOaOhApOypULA0PeV%2 FzIc0SGUyqJANDIPTSMmRrVT4k8miHOUzBM3iTtR85WiUzD2nG pBmSlUr2fXhXqY%2FpVjs1wITaoeSkibtCNr6asVip1fUumo0r fRbKyhFDyi6MZJlL7%2BKy9mmYSwjVH2B89xBqQx2ClC65fkvJ p9yvG5Z2Xun9ZX%2Ft53YsBBAXfJz7B%2FjoBbTlogKBnyI%2B %2F%2BOHiAgT%2FPz%2B%2FgFRY6XK&fta_ind=8&fs=1

Saf
23 mei 2011, 23:28
lijkt er wel op inderdaad hoeveel tostigitaren zullen er in nederland zijn.

barno
23 mei 2011, 23:29
Is dit de toastgitaar niet? Hij heeft nog een advertentie met een epiphone.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/451877808-stoere-eigenbouw-gitaar.html?return=eJwtjNkKgzAQRf9F0Ec1SmmZEEr6J6m xGMwyZCLd6L93pH25c%2B7CGBDwdtBLAnEYoaLZ5GmRSykIXbc mnGMbTF4LemMKtdF3v0mLC54fXonGkiqpHrWox4tn0cfhxGgd4 x4Vvi%2BHjHSz9B%2FinvYMgQsdtzBnN7Fd72yvyT6ZE%2B0vh gZxU30lP19xDjUv&df=1&fta=eNotkU1OxDAMhe%2BSBevmt4mjuQJXGDmJAxUdppp0YABx d5yU3Se%2F52fLRpjhp4EHcb%2Bt5w9cm4gNZg3isZ7kU2mn%2 FQoyrhJm5WNZIK47fC9bbLU0FrYdpnjZ4P1%2BoduS49snpGv5 ite2gHratvtp6oEGxIYvJOLCPQ04filjklbMOqG30uBDp1B0pt oBq1GpQ8LgpgNwpofEUuykCgNVZZIbIFOaOhApOypULA0PeV%2 FzIc0SGUyqJANDIPTSMmRrVT4k8miHOUzBM3iTtR85WiUzD2nG pBmSlUr2fXhXqY%2FpVjs1wITaoeSkibtCNr6asVip1fUumo0r fRbKyhFDyi6MZJlL7%2BKy9mmYSwjVH2B89xBqQx2ClC65fkvJ p9yvG5Z2Xun9ZX%2Ft53YsBBAXfJz7B%2FjoBbTlogKBnyI%2B %2F%2BOHiAgT%2FPz%2B%2FgFRY6XK&fta_ind=8&fs=1


no offence aan de TS maar lijkt me sterk dat er twee identieke gitaren van dit eigenzinnig model bestaan. Houd den dief verdomme!! hoop dat de TS hier nog kijkt.

Saf
23 mei 2011, 23:37
heb een berichtje op hun hyves geplaatst voor het geval de TS niet meer hier kijkt of leest. Ook meteen het mobielnummer uit de ad erbij gezet. stel dat de ad verwijderd word.

barno
23 mei 2011, 23:44
ik had 'm ook al gemaild, en wat printscreentjes genomen voor het geval

Iemdie
23 mei 2011, 23:47
Ja, dat is wel slim om een hyvesberichtje te sturen. Ik heb hem net ook nog een emailtje gestuurd.

Saf
23 mei 2011, 23:49
ben benieuwd.

Eygen
23 mei 2011, 23:55
Ik heb gemaild "of ik hem mag uit proberen". Hopen dat ie bijt en z'n adres geeft, dan heb je alvast wat.

macwilliams
24 mei 2011, 00:40
Ochheremetijt wat een bladhark van een crimineel héé :dontgeti:

Weten dat het een zelfbouw is en dan toch te koop op MP zetten
icm de andere gestolen gieter...
:seriousf:

die's nie wies.

refused199
24 mei 2011, 01:02
Even hoor, maar wie zegt dat hij hier iets mee te maken heeft?
Grote kans dat hij beide gitaren in een deal heeft gekocht en ze nu weer doorverkoopt. Wanneer er niks verdachts aan de gitaar te zien is of aan de deal zelf kun je de koper, of nu dan verkoper, nergens van beschuldigen.
Opmerkingen als 'crimineel' en 'houd den dief' vind ik dan erg voorbarig.

barno
24 mei 2011, 01:29
Even hoor, maar wie zegt dat hij hier iets mee te maken heeft?
Grote kans dat hij beide gitaren in een deal heeft gekocht en ze nu weer doorverkoopt. Wanneer er niks verdachts aan de gitaar te zien is of aan de deal zelf kun je de koper, of nu dan verkoper, nergens van beschuldigen.
Opmerkingen als 'crimineel' en 'houd den dief' vind ik dan erg voorbarig.

zou kunnen en in dat geval zal de koper hopelijk den echten dief kunnen aanwijzen... of niet, als het een schimmige deal was waarbij hij enkel geïnteresseerd was in het doorverkopen van iets dat ie ergens verdacht goedkoop kocht...

macwilliams
24 mei 2011, 08:03
Gestolen gitaren kopen voor wederverkoop? Ook niet slim, dat is heling!

refused199
24 mei 2011, 12:20
Klopt, en misschien is dat ook wel zo, maar momenteel zijn daar nog totaal geen aanwijzingen voor.
Wie zegt dat hij direct gestolen goederen heeft gekocht? Wie zegt dat hij ze gekocht heeft voor doorverkoop?
Het enige wat nu duidelijk is, is dat die 'Be' volledig zwart gemaakt wordt op gitaarnet doordat hij 2 gestolen gitaren aanbied. Terwijl hij best de onschuld hemzelve kan zijn. Ik zeg niet dat hij dat is, maar ik zou wel voorzichtiger zijn met die benamingen op internet. Al helemaal als je nog wat terug wilt van die verkoper...:seriousf:

Midwolda
24 mei 2011, 12:52
Maakt allemaal niet uit.
TS gaat naar de politie met de MP-advertentie in de hand, en als hij voldoende unieke kenmerken kan benoemen die je niet op de foto's ziet krijgt hij zijn gitaar terug en is de MP-adverteerder zijn geld kwijt. De politie zal daarna verder onderzoeken of de adverteerder betrokken was bij diefstal dan wel heling, of dat er geen sprake is van kwade opzet van zijn kant.

refused199
24 mei 2011, 13:04
Okee mooizo.
Hoop dat de TS nog eens laat weten hoe het afgelopen is:) In ieder geval goed dat hij gesignaleerd is!

thomaster87
24 mei 2011, 13:54
Hey, ik ben er nog! Iedereen bedankt voor alle tips! We gaan er zo snel mogelijk achteraan, ik zal jullie wel vertellen hoe het is afgelopen :)

Eygen
24 mei 2011, 18:29
Ik heb gemaild met de verkoper, en mocht m voor een bodemprijs ophalen. Zijn adres heb ik doorgegeven aan de topic starter, ik hoop dat dat de aangifte makkelijker maakt.

Edit: Ja, er is een kans dat het de dief niet is, maar dat schat ik toch wel vrij laag in. Sowieso moet ie hier achteraan wil hij z'n gitaren terugkrijgen of het nou de dief is of niet.

macwilliams
24 mei 2011, 20:06
Dat zijn alvast mooie berichten, hopen dat het nu goed uitpakt.
Hopen dat de politie meewerkt.

niekb
24 mei 2011, 20:17
Ja je weet maar nooit met die rakkers in blauw. Succes ermee. Ik ben benieuwd.

geert1976
25 mei 2011, 21:16
Ik hoop dat TS zijn gitaren terugkrijgt, aanpakken dit tuig.

Ik heb de advertentie ook gezien, wel heel toevallig dat hij ook een rode Epi G400 te koop heeft.

Hij kan van mij een Squier hals in zijn reet krijgen..... zonder behulp van Vaseline:mad:

LesPaul1612
26 mei 2011, 20:07
Ik heb de advertentie ook gezien, wel heel toevallig dat hij ook een rode Epi G400 te koop heeft.



En een marshall versterker, en die was niet gestolen... Die marshall amp maakt de boel wel wat vreemder, maar ik ben er wel van overtuigd dat de tosti gitaar terecht is.

thomaster87
26 mei 2011, 21:05
Hey mensen!

Iedereen hier en elders op internet bedankt voor de tips. Vind dat ik jullie op zijn minst het verhaal verschuldigd ben, dus bij deze:

Afgelopen dinsdag werd ik door zo'n 30 verschillende mensen getipt op de twee gestolen gitaren op marktplaats. Ik heb gelijk mijn bandgenoten gebeld, de politie gebeld en contact gelegd met de verkoper.

Van de politie moesten we eerst zelf langs (procedure) om te kijken of de gitaren echt van ons waren. Zo geschiedde, en nog diezelfde avond zijn twee van ons langs geweest. Daarna weer de politie gebeld. Die konden niet nog dezelfde avond langskomen omdat ze eerst een huiszoekingsbevel moesten regelen.

Vanmiddag zijn ze langs geweest met een huiszoekingsbevel. Ze hebben ook vanmiddag gebeld dat de beide gitaren in beslag zijn genomen. Helaas zijn de bas, laptop en andere spullen voor zover wij weten niet gevonden. Maar onze gitaren zijn terug. Dus iedereen: hartstikke bedankt! En nu wachten tot we onze gitaren weer terughebben...

Ike57
26 mei 2011, 21:52
Mooi dat ze in ieder geval nu bij de politie zijn. Terugkrijgen kan nog best wel even duren.

Kregen je bandgenoten nou de indruk dat ze met de dief zelf te maken hadden?

Misschien hadden ze deze nog even mee moeten nemen bij hun bezoek. Komt vast harder aan dan die squierhals van Geert :seriousf:

http://www.atgp.nl/eigengitaar/funny.jpg

nickofzo
26 mei 2011, 22:12
haha goeie;)

gefeliciteerd thomas!

Ike57
26 mei 2011, 22:17
haha goeie;)

gefeliciteerd thomas!

En weer pech voor jou Nick. Je had nog wel zo'n goed bod neergelegd :seriousf:

nickofzo
26 mei 2011, 22:23
haha ja, maar dat deed ik meer voor het geval hij verkocht zou worden :soinnocent::soinnocent::soinnocent:

nickofzo
27 mei 2011, 01:29
Beste nickofzo,

Hij is al weg.

Mvg.

thomaster87
27 mei 2011, 10:21
Haha jammer Nickje ;)

We kunnen de instrumenten vanmiddag al ophalen. Ze hebben de bas ook nog gevonden!!

Volgens de politie is de verkoper in kwestie waarschijnlijk niet de dief, maar degene die het spul geheeld heeft. Helaas is de laptop nergens gevonden, juist het duurste van alles. Maar goed, we zijn wel blij dat we dit in elk geval terug hebben!

Sjoerdo
27 mei 2011, 16:35
Gefeliciteerd dat je gitaren iig weer terug zijn (jammer van de laptop...)

Maar wat een idioot die verkoper :???:

Alstie wist dat het gestolen gear was, dan is het zelfs een gigantische idioot.

Alstie het niet wist dat is hij mooi voor een flink meurende strontkar gespannen door een van zijn foute maatjes!

Tjonge tjonge een gestolen custom tosti gitaar op marktplaats proberen te verkopen, thank god for ignorance... :seriousf:

Ike57
28 mei 2011, 01:07
Haha jammer Nickje ;)



Nou, dat valt mee. Ik heb nog even op de link gekeken (van de eerste pagina) en verdomd hij heeft de advertenties gewijzigd. De tosti is nu een Ibanez en Nick z'n bod van Euro 100 staat er nog steeds bij. Wees gerust Nick, ik zal je niet overbieden :soinnocent:

De SG is gewijzigd in een Epiphone LP

Hoe stom kun je als verkoper zijn?? :seriousf: :seriousf:

http://link.marktplaats.nl/451877808

nickofzo
28 mei 2011, 01:26
Nou, dat valt mee. Ik heb nog even op de link gekeken (van de eerste pagina) en verdomd hij heeft de advertenties gewijzigd. De tosti is nu een Ibanez en Nick z'n bod van Euro 100 staat er nog steeds bij. Wees gerust Nick, ik zal je niet overbieden :soinnocent:

De SG is gewijzigd in een Epiphone LP

Hoe stom kun je als verkoper zijn?? :seriousf: :seriousf:

http://link.marktplaats.nl/451877808

wel aparte transformatie van de gitaren
nah de sg was vetter dan de lp special ;)

hmm ik kan nu niet inloggen :( dus het bod ook niet verwijderen

heb de "gestolen" topics al doorgespit voor gestolen iba en epi ..maar niks gevonden