PDA

View Full Version : D.I.Y. MS-20 filter voor gitaar



onrust nv
17 april 2011, 20:07
Voor degene die nog een leuk filter zoekt. Hier is het MS-20 filter LP+HP filter.
Legendaries 12db filter

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=138512

Nielsje
17 april 2011, 22:25
Onwijs gaaf!
Ga ik een keer klussen als ik niets te doen heb!
Kan ik best wel vette dingen mee doen!
TnX!

Dirk_Hendrik
17 april 2011, 23:08
Dikke vette shizzle.

Ik gooi em effe naar de werkbank. OK?

onrust nv
17 april 2011, 23:56
Dikke vette shizzle.

Ik gooi em effe naar de werkbank. OK?

Prima als hij daar beter staat. Dit is kwa filter een van mijn favorieten.

Bert Gitaar
21 april 2011, 09:29
Ik weet niet of deze hier bekend is, maar KORG heeft een mini synthesizer uitgebracht. De Monotron. Gebaseerd op filter van de MS10 en MS20.
Deze heeft ook een aux ingang om deze filters te gebruiken. Je kan je gitaar er zo inpluggen. En deze hiermee bewerken.
De KORG MONOTRON kost net geen 60 tientjes nieuw.

onrust nv
23 april 2011, 16:06
Ik weet niet of deze hier bekend is, maar KORG heeft een mini synthesizer uitgebracht. De Monotron. Gebaseerd op filter van de MS10 en MS20.
Deze heeft ook een aux ingang om deze filters te gebruiken. Je kan je gitaar er zo inpluggen. En deze hiermee bewerken.
De KORG MONOTRON kost net geen 60 tientjes nieuw.

Ik heb zo'n monotron en er zit geen line out op. Alleen een koptelefoon uitgang met bijzonder veel ruis. En als je hen van de printplaat aftakt is het volume erg laag. Ik heb de mijne met CV gate, cuttof en pitch voorzien zodat ik hem met mijn CP-251 en MF-102 kan aansturen, maar het blijft allemaal behelpen. Daarnaast zit er alleen het lowpass filter op. En het ms-20 filter is een parralel en/of seriëel geschakeld low en high pass filter, wat een zeer specefiek geluid heeft.