PDA

View Full Version : Uitgestelde happy gitaar dag: SRV Strat.



Hendriks
17 april 2011, 20:00
Omdat ik nogal "wispelturig "ben met nieuwe gitaren heb ik een maandje gewacht met het posten van deze , eerst maar eens zien hoe hij bevalt.
Ik moet nu zeggen : hij bevalt goed en hij "mag" blijven , sterker nog : hij moet blijven ,voorlopig even geen tijd voor allerlei handeltjes , ik moet eerst nog een versterker afbouwen en dat is voor mij geen eenvoudige opgave , wel een hele leuke overigens. Na de zomer ga ik een traditionele tele bouwen (assembleren) en dan heb ik het voor mijzelf aardig voor elkaar.
Okay dan h,et is een Fender stratocaster SRV geworden van 5 jaar oud ,maar in bijna nieuwstaat. Deze had bij mij al vaker in de belangstelling gestaan en dan vooral om de specs van de hals , stevige oval met een 12 inch radius , bijna hetzelfde gevoel als mijn Cabronita.
Hij klinkt ook lekker en dan niet alleen voor bluesy stuff , de Texas Specials kunnen ook clean lekker klinken.

Afijn , de verplichte plaatjes.

http://img197.imageshack.us/img197/9054/srv001.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/1416/srv002.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/969/srv003.jpg

geert1976
17 april 2011, 20:03
Mooi hoor!

Ennuh ook hele dikke snaartjes op gelegd en in C gestemd?:D

Hendriks
17 april 2011, 20:05
Mooi hoor!

Ennuh ook hele dikke snaartjes op gelegd en in C gestemd?:D

Neuh , gewoon 0.010 en E , is al moeilijk genoeg voor mij.:rockon:

Mitch
17 april 2011, 20:06
Hè ja, mijn minst favoriete gitaar en dan ook nog het signature model van mijn minst favoriete gitarist. Ik heb je topic titel maar even aangevuld om anderen dit leed te besparen.

Verder uiteraard van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D

G.G.
17 april 2011, 20:13
Gaaf ding. Mitch moet niet zo zeuren :sssh:

Venlonaer
17 april 2011, 20:14
Mooi mooi! Veel plezier ermee.

Hendriks
17 april 2011, 20:15
Hè ja, mijn minst favoriete gitaar en dan ook nog het signature model van mijn minst favoriete gitarist. Ik heb je topic titel maar even aangevuld om anderen dit leed te besparen.

Verder uiteraard van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D

Thanks mate , ik ben zelf ook geen groot SRV fan , wel leuk,maar in huize Hendriks niet dagelijks te horen.

Hendriks
17 april 2011, 20:17
Gaaf ding. Mitch moet niet zo zeuren :sssh:


Ach van hem kan ik wel wat hebben.

geert1976
17 april 2011, 20:20
Ach van hem kan ik wel wat hebben.

ghe ghe, ja Hij speelt op Jazzmasters:D

macwilliams
17 april 2011, 20:27
Al is m'n zus vaak ladderzat, dan nog kocht ze nooit zo'n strat. :D

Gefeliciteerd met je nieuwe gieter :ok:

Hendriks
17 april 2011, 20:36
Al is m'n zus vaak ladderzat, dan nog kocht ze nooit zo'n strat. :D

Gefeliciteerd met je nieuwe gieter :ok:

Mijn zus drinkt niet .

Bedankt Willem.

Zo'n lefty trem is even wennen , maar eigenlijk snap ik nou niet waarom je ze niet vaker ziet.

Mr.Bluesbreaker
17 april 2011, 21:07
Gaaf ding Henk! Ik kan altijd erg goed uit de voeten met zo'n SRV strat moet ik zeggen, wat voor amp ga je deze op gebruiken? Hoe dan ook - TS808 ervoor en gaan met die banaan!

Eko
17 april 2011, 21:07
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zo`n SRV strat speelt als een tierelier. De ovalshape neck speelt zeer comfortabel als je lang moet spelen op een avond. Schijt aan wat andere denken , gewoon de pickguard er op houden. De tremelo gebruik ik niet dus links of rechts kan met niet schelen.
Ik heb trouwens de familie compleet met de JImmie Vaughan strat er naast. Die is duidelijk anders gevoiced net als de broers zelf.

Puerco
17 april 2011, 21:09
Gefeliciteerd, mooie strat.

Alleen nog zo een busje erbij dan ben je helemaal klaar:
http://popupcity.net/wp-content/uploads/2010/02/SRV.jpg

HalfBlindLefty
17 april 2011, 21:10
Mooi ding... dat moet wel spelen als een trein :) (bij wijze van spreken)

geert1976
17 april 2011, 21:11
Gefeliciteerd, mooie strat.

Alleen nog zo een busje erbij dan ben je helemaal klaar:
http://popupcity.net/wp-content/uploads/2010/02/SRV.jpg

hahahahaha:seriousf::seriousf:, flikker bijna van de stoel af.

Wabbie
17 april 2011, 21:31
Hey vet, nog een SRV strat. De mijne is een heel stuk ouder ( uit '92 dacht ik) maar het blijven geweldige strats! Ga je het slagplaatje nog vervangen of laat je hem zo?

Hier een plaatje van de mijne, ik heb sinds ik deze gitaar heb geen andere meer aangeraakt eigenlijk.

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC01319.jpg

peter_l
17 april 2011, 21:31
Gefeliciteerd, mooie strat.

Alleen nog zo een busje erbij dan ben je helemaal klaar:
http://popupcity.net/wp-content/uploads/2010/02/SRV.jpg

En nu was ik dus al van zins om óók eens een SRV Strat te maken, maar dan wel zo eentje als de Hollandse SRV.. Leek me wel humor. Wie o wie heeft er een groot plaatje van het SRV logo voor me?

peter_l
17 april 2011, 21:33
Hier een plaatje van de mijne, ik heb sinds ik deze gitaar heb geen andere meer aangeraakt eigenlijk.
Toen ik dat las dacht ik al eerste: gut, zat jij óók in de helikopter??

Hendriks
17 april 2011, 21:35
Gaaf ding Henk! Ik kan altijd erg goed uit de voeten met zo'n SRV strat moet ik zeggen, wat voor amp ga je deze op gebruiken? Hoe dan ook - TS808 ervoor en gaan met die banaan!

Ik heb nu een Vox AC15 , maar ben bezig om een clone te maken van een Marshall 2061 een Lead&Bass en ja met een screamer ervoor gaat hij super.

Wabbie
17 april 2011, 21:36
@Peter: sssst! niet verder vertellen!!! ;)

Hendriks
17 april 2011, 22:31
@wabbie Ik zal de slagplaat nog wel vervangen, wel 3 ply zwart en met 8 schroeven , maar dat heeft geen haast .

Henri H
18 april 2011, 00:04
Gefeliciteerd Hendriks.

Over het algemeen houd ik ook van een stevige hals, maar mijn '95-er Standard Strat heeft een (modern?) C-shape.
Desondanks vind ik hem toch erg lekker spelen, en nog belangrijker, hij klinkt gewoon zoals een Strat hoort te klinken, naar mijn idee. De radius v.d. hals is klein volgens mij, vrij extreme ronding in ieder geval, vind ik ook fijn op een Strat.
Ook is de hals vrij breed in vergelijking met mijn andere gitaren, wel handig als je dikke en/of grote vingers hebt.

De laatste tijd raak ik m'n LP, MM en Tele niet veel aan, maar het zijn bij mij echt periodes; dan weer de Music Man, en dan weer de Tele, etc. Lekker toch! :)

Hendriks
18 april 2011, 07:51
@Henri , ik heb ook meerdere strats/tele's gehad met een dunnere hals met een vintage radius , niets mis mee ,maar ik kan er geen hele avond op spelen , ik heb een soort van RSI en krijg na een uurtje toch last , dat heb ik met dikkere halzen niet.

stratie
18 april 2011, 09:10
Erg mooie strat. Aantal keer op gespeeld en dat ding klinkt gewoon super, lekker dik! en fraaie elementen. Veel plezier ermee!


Ohja, ik stem ook voor een een andere slagplaat!:makeup:

stikel
18 april 2011, 11:35
Mooie axe Henk. Ut Ljouwert ?

Hendriks
18 april 2011, 11:40
Mooie axe Henk. Ut Ljouwert ?


Uut Limbabwe.

Fender75
18 april 2011, 14:30
Heel mooi, een van de gitaren op het verlanglijstje. Mocht je hem ooit kwijt willen... :)

Hendriks
18 april 2011, 15:27
Heel mooi, een van de gitaren op het verlanglijstje. Mocht je hem ooit kwijt willen... :)

Ik zal dan aan jou denken .