PDA

View Full Version : Probleempje met de brug pickup



Jules Vermeij
17 april 2011, 16:25
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van mijn brug pickup.
De gitaar is een Epiphone Les Paul Custom.

Wat er bijvoorbeeld gebeurt: als ik met volle distortion aan het spelen ben op de nekpickup en ik wissel naar de brugpickup, klinkt hij alsof er maar heel weinig gain op zit. Na een paar keer heen en weer switchen doet hij het weer gewoon. Erg vaak gebeurt het niet, één of twee keer per dag, de ene dag vaker dan de andere. Detail is dat het vaak gebeurt als de tone en/of de volume knob niet helemaal op 10 staat. Ligt dit aan de pickup, of aan de switch? Of aan iets anders?

Groetjes, Jules

Venlonaer
18 april 2011, 13:11
klinkt als een kapotte volumepot heb ik het idee.

Orpheo
18 april 2011, 13:13
nee, geen kapotte pot, kapotte switch. effe schoonblazen, wat contactspray of een nieuwe switch erin prakken.

bat
18 april 2011, 15:50
Eens met Orph, lijkt mij ook een niet helemaal goed werkende switch, vooral vanwegen het feit dat ie het wel weer doet na een paar keer heen en weer schakelen.

De V
18 april 2011, 17:45
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, een verrotte schakelaar bleek de boosdoener te zijn.
Overigens heeft het niks te maken met je mate van distortion.;)

Jules Vermeij
18 april 2011, 22:36
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, een verrotte schakelaar bleek de boosdoener te zijn.
Overigens heeft het niks te maken met je mate van distortion.;)

Nee, dat snap ik ook wel :) Als het gebeurt tijdens clean spelen, geeft ie helemaal geen geluid meer. Maargoed, even schoonblazen dus?