PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar zoeken.



Jules Vermeij
17 april 2011, 14:57
Hoi,

Ik ben een beetje aan het kijken naar verschillende soorten gitaren, want ik ben van plan om (niet al te binnenkort) weer eens een nieuwe gitaar aan te schaffen. Hij mag zo rond de 4, 5, 600 euro kosten en aangezien ik al een Les Paul en een Strat bezit zou ik graag ook een Ibanez of iets in die richting willen. Ik speel vooral rock tot aan metal. Hebben jullie enige suggesties?

Groetjes, Jules

Gearjunkie
17 april 2011, 17:02
Wat mis je in je huidige gitaren?

Jules Vermeij
17 april 2011, 17:10
Mijn Strat is een beginnersdingetje van 180 euro, daar begin ik niet over.

Mijn Les Paul vind ik erg zwaar, en zijn de hogere noten ietwat moeilijk te bereiken. Tevens vind ik de nekpickup veel te vet en modderig, daar schijnen wel meer mensen last van te hebben.

Maargoed, dat zijn ook niet echt de redenen waarom ik graag een nieuwe gitaar zou willen hebben. Eerder vanwege de afwisseling, en omdat ik Ibanez-achtige gitaren n' heel vette dingen vind.

ESP LTD
17 april 2011, 20:24
Gibson SG Faded, 599 euro, weegt geen zak (3-4 kilo?), klinkt heerlijk en ziet er geil uit.

Genoeg gezegd.

Eric van Esch
17 april 2011, 20:38
Aangezien je in de Iba hoek wilt kijken, Ibanez SA serie is denk ik wel iets wat bij je past. Mahonie body, maar niet te zwaar (mijn Ibanez SAS36FM is iets meer dan 3 kilo).

Jasper.
17 april 2011, 21:17
Je kunt kijken bij o.a.:
Ibanez (duh)
Jackson
Charvel
ESP(/LTD)
Schecter
En misschien vergeet ik nog wel wat merken.

Gewoon eens wat merken en modellen testen bij een grote muziekzaak. Kijken wat lekkerder aanvoel.

Coolguy
17 april 2011, 21:38
Ik zou proberen voor 600 een tweedehands USA Charvel op de kop proberen te tikken.

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=141153

Anders hier eens gaan pingelen?

Venlonaer
17 april 2011, 21:39
Wat al gezegd werd....een SG :ok:

Jules Vermeij
17 april 2011, 22:07
Gibson SG Faded, 599 euro, weegt geen zak (3-4 kilo?), klinkt heerlijk en ziet er geil uit.

Genoeg gezegd.

Dat is behoorlijk goedkoop voor een Gibson als je het mij vraagt! Waar heb je die gezien?

Exi
17 april 2011, 22:26
Ehm, overal..
Die Faded Gibsons zijn zo goedkoop. Ik ben er alleen niet echt kapot van.

Jules Vermeij
17 april 2011, 23:02
Ehm, overal..
Die Faded Gibsons zijn zo goedkoop. Ik ben er alleen niet echt kapot van.

Waarom niet?

geert1976
17 april 2011, 23:41
Tja jammer dat Exi zgeen reden geeft.

De SG Faded is een prima gitaar voor de prijs.

Maar ik zou gewoon eerst eens wat gitaren gaan testen.
Ga op internet, of op dit forum eens rustig inlezen over gitaren die binnen jouw budget passen en voldoen aan je criteria, dan testen:ok:

Basileia
17 april 2011, 23:46
Ik heb 'm zelf ook. (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=141163)

Heerlijk licht, lekker snelle hals, en zeer geschikt voor rock/metal.

Exi
18 april 2011, 01:15
Het is geen slechte gitaar hoor, maar het is het gewoon net niet als je het vergelijkt met een duurdere uitvoering. Voor dezelfde prijs zou ik dan liever tweedehands voor een niet-faded gaan.

Jules Vermeij
18 april 2011, 22:45
Natuurlijk, een duurdere gitaar zal meestal wel beter zijn ja. Maar hij is zijn geld wel waard, dus? Dan zal ik deze zeker wel eens bekijken.

Bolder
18 april 2011, 23:26
SG is waarschijnlijk wat voor je, alleen vond ik de Faded een ontzettend dikke hals hebben. Ik ben mijn 61RI gewend en dan is het toch een tikkie anders, sommigen houden ervan.