PDA

View Full Version : Hi allemaal, Marnix hier



Hacquebord
17 april 2011, 14:04
Ik kom uit Kampen, speel ongeveer 25 jaar gitaar. Voor de hobby en momenteel vooral thuis. Misschien weer eens wat buiten de deur gaan doen!

Ik ben begonnen met een goedkope gitaar die echter goed speelde. Kan ik iedereen aanraden. Koop in ieder geval een goed stuk houtwerk en vraag iemand mee die daar kijk op heeft. Elektronica is leuk als je veel geld uit wilt geven.

Ik heb in 1993 een Patrick Eggle Berlin gekocht en dat is nog steeds mijn favoriet. De hals is erg fijn en rank. Dat heeft me altijd aangesproken. De gitaar is geheel blank hout. Ik heb hem behandeld met lijnolie en was. Een terugkerend ritueel om hem weer mooi te krijgen, hetgeen ook prima wil. De elementen heb ik vervangen door een Seymour Duncan Sethe Lovers bij de neck en een Jeff Beck bij de brug. Ik denk dat het brugelement ook nog eens een Seth Lovers gaat worden, I love them! De gitaar kan heerlijk zoet zingen. Thanx Patrick!

Ik heb enkele jaren later een Fender DG31 zwarte akoestische gitaar gekocht. Ik heb daar kort geleden iemand anders heel blij mee gemaakt. Een fijne gitaar, absoluut, maar binnenkort komt er een opvolger voor (big smile!!).

Ik heb jaren lang een Fender strat american standard gehad, waar ik echter te weinig op speelde. Deze heb ik ook recent verkocht aan iemand die nu heel blij is.

Mijn versterker is een Koch Multitone 50, mooi veelzijdig. alleen als ik eens heel veel geld overhoud ga ik daar wat anders oor kopen. De multitone is zo veelzijdig dat je niets te kort komt. Je kunt hem misschien niet betrappen op die eigen identiteit van mooie versterkers, waar je dan echter maar heel weinig mee kunt variëren.

Ik heb een restauratie project staan in de vorm van een Vox 730 uit ca. 1967, daar moet echter bijzonder veel aan gebeuren, maar leuk voor de toekmst. Echte liefhebbers mogen daar overigens best voor bellen :crazyhappy:.

Voor effecten gebruik ik een TC G-minor die genoeg speelgoed aan boord heeft.

Binnenkort ga ik een nieuwe akoestische kopen, ws. een Cole Clark FL2 AC.

Ik heb meerdere keren kort les gehad, genoeg om me op gang te helpen. Binnenkort weer en ik heb daar zin in. Bij Wim Duiveman uit Kampen.

In het dagelijks leven mag ik mij bezig houden met audio visuele apparatuur. Handige achtergrond, ik weet net iets meer over do's en don'ts van geluid.

That's it for now.

Ik ga kijken wat jullie allemaal voor ervaringen hebben.:lp:

SantaX
17 april 2011, 19:36
Heej Marnix,

Welkom op dit bijzonder vriendelijke en leerzame forum! Ik heb helaas niet zoveel tijd dus ik kan er niet zo een mooie post van maken jij hebt gedaan met je voor te stellen, maar ik wilde je toch even complimenteren met jullie slagerij.

Veel plezier hier!