PDA

View Full Version : Elektrische gitaar via USB op gewone speakers



Wilson101
17 april 2011, 13:02
Hallo,

Ik heb laatst een Jamvox gekocht, een soort USB-interface waarbij je je gitaar aan kunt sluiten op de pc. Er zit ook software bij die effecten kan simuleren, zodat je het als het ware kan gebruiken als effectenbak.
Er zit een kleine versterker bij (2 x 0,75 watt geloof ik), maar het is ook mogelijk om je 'gewone' pc speakers (bijvoorbeeld een 2.1 setje) aan te sluiten op dit versterkertje.

Het geluid wat je dan krijgt is heel behoorlijk, maar nog steeds niet het niveau van een goede versterker natuurlijk. Ik besef me dat je met een speaker niet het niveau van een versterker kan halen, maar de reden waarom ik graag via de pc speel is de mogelijkheid om met backing tracks mee te spelen - en deze goed af te stemmen i.c.m. mijn gitaar.

Hebben jullie ervaring met gitaargeluid via jullie speakers? Mijn vraag is of het zin heeft om een zware speakerset te kopen die mijn gitaar wel aankan, zonder dat de boxjes van het bureau trillen...

Bedankt!

Exi
17 april 2011, 13:18
Zoek eens in het Recording deel van dit forum naar (Audio) Monitoren.
Daar is genoeg informatie over te vinden.

Bert Gitaar
17 april 2011, 13:26
Ik heb voor dit soort doeleinden een monitor setje van Behringer gekocht.

http://www.feedback.nl/shop/product/computer-en-recording/behringer-ms-16/100006284/112919

Je kan er zelfs bas over spelen. Heeft 2 x een line ingang met goede toonregeling en aparte regelbare microfoon ingang.

Exi
17 april 2011, 13:39
Toonregeling op monitoren? Sorry hoor, maar monitoren horen gewoon het geluid zo neutraal mogelijk over te brengen.:stop:
Toonregeling oftwel EQ doe je voordat het geluid de geluidskaart verlaat.