PDA

View Full Version : Ik ben Eric en speel gitaar in Stating the ObviouZ



mesaboogietubescreamer
16 april 2011, 20:54
Hey allemaal!

Ik ben Eric 25 jaar uit lelystad, ik speel gitaar en mijn 2 favoriete gitaar modellen zijn de SG en natuurlijk de Les Paul. Ik heb zelf ook 2 gitaren van Gibson en je raad het al dat zijn
een SG met EMG elementen en een les paul studio. Ik gebruik maar 1 effecten pedaal en dat is een Ibanez Tubescreamer en mijn versterker is een Mesa Boogie Triple Rectifier. Dan snap je nu ook meteen waar mijn nickname vandaan komt. Ik speel ook in een metalband, namelijk Stating the Obviouz. En mijn andere hobby's zijn Snowboarden, Mountainbiken, Krachtsport en natuurlijk bier drinken met vrienden!

Mijn favo muziek is toch rock en metal
Ik zelf hou toch van de wat meer toegankelijke metal. dus cleanvocals moeten aanwezig zijn voor mij.
paar voorbeelden van bands die ik echt vet vind: Times of Grace, Killswitch Engage, Silent Civilian, Protest the Hero al gaat Parkway drive er zo nu en dan ook best in hoor! Maar ook reaggea ska en rock kan ik waarderen

Nu we het toch over genre's hebben in welk genre valt mijn band vinden jullie, en zijn wij vergelijkbaar met een andere band?

twee tracks zijn hier te beluisteren http://www.myspace.com/statingtheobviouz
We hebben net een nieuwe website, check: http://www.statingtheobviouz.com
En dit is onze eerste videoclip check:
http://www.youtube.com/watch?v=PdbgTeU89g4

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de muziek vinden en in welk genre we passen volgens jullie!
Tips? Kritiek? Lof? spit het maar, zonder feedback leer je niets!

Wat vinden jullie van de opnamens? De setup was een mesa trip. en een engl savage en dan alle gitaarpartijen met 2 verschillende gitaren dubbel ingespeeld, en niet de tubescreamer vergeten!

Maargoed jullie weten nu dus wie ik ben en wat mij zoal bezighoud. Maar mijn grote passie is dus toch mijn band Stating the ObviouZ

smullie
16 april 2011, 22:13
nice...:rockon:

Cubone
17 april 2011, 02:20
I as a SG owner approve of this message !!!

Te gek man, heel prof gedaan die clip..

Ik moet zeggen, de vocals zijn erg nicee.. maar dat deathmetal gekrijs is niet mijn ding.

Maar voor de rest echt goed (Respect)

groet !!!

PS: je band lijkt een mixture van deathmetal en heavy metal,

johanh
17 april 2011, 11:32
Ik kan alleen maar zeggen, zat ik even lekker te genieten !!!!!!

Jullie website staat in de bladwijzers (favorieten voor de oude internet explorer gebruikers :D )
Ook een erg mooie cd cover, eens wat anders dan al die andere metal afbeeldingen en een mooie site.

Ik zou niet zo gauw een vergelijking weten.
En dat is nu net wat je wilt naar mijn mening.
Je wilt als band toch een eigen identiteit.

Al met al een dikke 9+ :D


Gr
Johanh

thomaster87
17 april 2011, 20:44
Ik moet zeggen: mooie videoclip!

mesaboogietubescreamer
17 april 2011, 23:56
Hey echt tof al die reacties al

thnx voor de feedback!

Duhsjaak
19 april 2011, 05:15
I as a SG owner approve of this message !!!

Te gek man, heel prof gedaan die clip..

Ik moet zeggen, de vocals zijn erg nicee.. maar dat deathmetal gekrijs is niet mijn ding.

Maar voor de rest echt goed (Respect)

groet !!!

PS: je band lijkt een mixture van deathmetal en heavy metal,

Hi Eric
Ik ben dan weliswaar geen SG owner, maar de rest van de boodschp is mij uit het hard/hart gegrepen.

Op een ander moment zal ik nog eens naar jullie site gaan, maar voor nu ben ik al helemaal happy met jullie clip.

Ook petje af voor de drummert.

Leuke Burka heeft die gast aan. Zo een wil ik er ook. Het is niet voor het eerst dat Lelijkstad voorop loopt qua modebeeld.

Ik hoop dat jullie je verdere avonturen ook zullen posten. Dan ga ik daar met heel veel plezier naar luisteren.

Sinds Sepultura in Paradiso al niet meer zo veel plezier gehad met dit soort harde klanken.

Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
19 april 2011, 14:02
Hey Eric, da's nog eens een binnekomer! Goeie band en clip. Komt profi over.
Past toch wel veel in, in zo'n Caddy, toch?:)
Post nog eens wat van je muziek! ( maar dan in het subforum Sounds )

Trouwens, welkom hier en veel plezier.

minoin
19 april 2011, 16:18
Vet Eric, ik hoor wel wat Protest The Hero in jullie en dat is natuurlijk heel positief ;) Keep on rockin'!

mesaboogietubescreamer
20 april 2011, 23:01
@ Minoin Enorm bedankt voor dat compliment, het is zeker een inspiratie bron al hoor je dat in de videoclip niet zoveel terug als in andere nummers!
@ Pasqual Ga ik nu doen! En zo'n caddy is erg fijn ja!
@ Duhsjaak aka Gus Hey dat vind ik echt vet om te horen, maar je herkende lelijkstad er dus wel in! We hebben ons best gedaan het een beetje neutraal te houden!

Thyrif
21 april 2011, 12:09
Vette shit hoor! De gewone stem kan mij ook meer bekoren dan de schreeuwvariant, maar damn! Wat een sound!

Staat zeker een stuk beter dan die tweede video op jullie website, maar misschien is dat smaak.

Keep on rockin! :rockon:

mesaboogietubescreamer
25 april 2011, 20:27
Helemaal met je eens,

2e Video is van een 2 jaar eerder opgenomen low budget demo, en zijn gewoon aan elkaar geplakte live beelden!