PDA

View Full Version : Rock-pickups



Venlonaer
16 april 2011, 20:26
Ik moet jullie hulp toch weer even inschakelen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben nu dus al geruime tijd op zoek naar een lekkere humbucker.

Ik heb nu drie pickups op het oog:
- Gibson Dirty Fingers
- Seymour Duncan Pearly Gates
- Seymour Duncan Custom 5

Dus een lekkere humbucker voor grove rock :ok:

Gearjunkie
16 april 2011, 20:29
Welke gitaar ga je het inzetten?

Venlonaer
16 april 2011, 20:30
Ohw jaah vergeten te vermelden. Een Les Paul.

refused199
16 april 2011, 20:34
Een Les Paul..:soinnocent:
Wat voor Les Paul? Merk, hout?

Gearjunkie
16 april 2011, 20:40
En een volgende vraag gaat zijn of je een voorbeeld van wat ruige rock kan geven én welke versterker je gebruikt...

Venlonaer
16 april 2011, 20:43
Gibson Les Paul Standard over een Marshall JCM 2000 DSL 50 en JCM 800 cab.

Ik zoek het in de ruigere rock...dus new found glory, sum 41 etc.

Liquid_Metal
16 april 2011, 21:23
Grove rock of groove rock? :soinnocent:
Kijk ook eens bij DiMarzio. Ontzettend vette pickups en door alle demo's kan je een klein beetje een idee krijgen hoe ze klinken.

Exi
16 april 2011, 21:26
Ik heb nu drie pickups op het oog:
- Gibson Dirty Fingers
- Seymour Duncan Pearly Gates
- Seymour Duncan Custom 5

Dus een lekkere humbucker voor grove rock :ok:

De Gibson pickup heb ik nooit gehoord, maar die Duncans zijn goede keuzes.
De Duncan '59 is ook lekker op een Les Paul.

Venlonaer
17 april 2011, 14:35
Ik denk dat ik er wel uit ben.
Het wordt een Dirty Fingers. Lekker scheuren:ok:

Nu is mijn vraag nog. Kan ik hier een kapje overheen plaatsen? Ik vind een 'kale' pickup namelijk niet zo mooi.

PS. Hier heb ik veel aan gehad:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?57896-Gibson-quot-Dirty-Fingers-quot-bucker/page2&highlight=Dirty+Fingers

Oranjeaap
17 april 2011, 16:25
Die nieuwe dirty fingers zijn niet echt goed vind ik.
Je kunt denk ik beter marktplaats wat afstruimen voor een setje oude pickups. Je zoekt duidelijk pickups met een hoge output. Dirtyfingers hebben 2 rijen schroevjes. Een kapje heeft maar gaatjes voor 1 rij schroefjes. Dat gaat dus niet passen

Squier4ever
17 april 2011, 16:54
Dirrty Fingers zijn IMO schelle krasbakken. Daar is echt niks an. Dan kun je beter die PG of 59 nemen IMO. Of een DiMarzio Superdistortion ofzo...

Venlonaer
18 april 2011, 12:39
Duid je nu op de nieuwe of de reissue's?

Agent_Smith
19 april 2011, 12:16
Persoonlijk zou ik voor een Duncan gaan (de 'Custom'-serie is mij altijd erg goed bevallen in mijn Les Pauls icm marshalls). De Dirty Fingers (zowel oud als nieuw) vind ik niet veel soeps. En DiMarzio's: hoewel ik er zelf wel een aantal gebruik, gebruik ik altijd liever een Duncan. DiMarzio's zijn naar mijn smaak te 'vlak'/minder dynamisch (maar zeker niet slecht hoor).

Jeroen_K
19 april 2011, 13:10
Dirrty Fingers zijn IMO schelle krasbakken.

Ik heb de pickups nooit gehoord, maar een schelle krasbak is wel wat je wil bij disneypunk soals sum41. (en dat is geen belediging tegenover sum btw)

Venlonaer
19 april 2011, 13:57
Hmmm...nu ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen hoor. En met youtube wordt ik ook niet veel wijzer....mss toch maar het risico nemen een Dirty Finegr en Pearly Gates te bestellen (tweedehands welliswaar) en zelf uitproberen:dontgeti:

Maar dus een Gates is dus ook geschikt voor de wat zwaardere rock? Dus niet zo'n PAF soundje hè?

Jan Buurman
19 april 2011, 14:25
Ik zweer bij mijn Seymour Duncan SH4 JB in mijn Les Paul Custom!!!:lp:

Sinner1980
19 april 2011, 16:24
Afgelopen zondag een zaaltje plat gespeeld met mn les paul met nieuwe Slash sig SD's,; echte geweldige pickups en als je ze zo zoals ik van ebay uit de VS haalt kun je voor weinig klaar zijn (lees rond de €100,-)
Je kunt deze pickups trouwens niet coilsplitten; lekker belangrijk:ok: