PDA

View Full Version : Advies gevraagd over pups bij een SG special Faded Cherry



BobvanKempen
16 april 2011, 16:21
Hallo allemaal, ik kon het toch niet laten en voor deze prijs moest ik hem meenemen dus een soort van Hanged zeg maar. Maar toen ik mijn nieuwe SG faded cherry aansloot op de versterker viel hij me toch tegen. Hij klinkt schel en niet echt als een goede rockgitaar. Heeft iemand hier dat zelfde probleem met zijn SG special en met welke elementen maar ik van deze gitaar een mooie warme en vooral cleane gitaar (deze elementen geven clean niet echt een clean geluid namelijk).

Mitch
16 april 2011, 17:06
Ik heb 'm kort gehad, vond de elementen ook niet bijzonder. Ik begrijp alleen je spagaat niet: aan de ene kant vind je 'm te schel, aan de andere kant niet clean genoeg.
Persoonlijk vond ik 'm wat dun klinken maar zeker niet schel. De output was niet te gek hoog, genoeg om te rocken en weinig genoeg om clean te zijn. Ik vraag me dus een beetje af wat voor versterker je erbij gebruikt.

ESP LTD
16 april 2011, 17:49
Ik heb hem in de winkel bespeeld, ik vind hem best goed hoor! Het is een Gibson, dus tja... Je kan misschien een setje nieuwe humbuckers aanschaffen? Maar of dat effect zal hebben...

Robdop
16 april 2011, 18:38
waarom koop je een sg voor clean:chicken:??

nickofzo
16 april 2011, 18:45
waarom koop je een sg voor clean:chicken:??

ik kan niet veel anders reageren dan het bovenstaande.

welke rock-richting wil je eigenlijk op gaan met die gitaar?

Sinner1980
16 april 2011, 19:17
Lijkt erop alsof je een setje p94s nodig hebt:ok:

BobvanKempen
16 april 2011, 19:53
IK heb de gitaar op een Fender DeVille en heb vaker SGs gehad die op de brugpup geweldig lekker clean klonken en op de neckpup en samen erg lekker rock klonken. Deze klinkt bij de brug erg dun en schel en in de neck net niet rock.

Fiendish
16 april 2011, 20:01
waarom koop je een sg voor clean:chicken:??

Vraag dat eens aan Andy Cairns van Therapy ?, die zal je lachend een antwoord geven :soinnocent:

Even on topic : Bareknuckle Pickups.
Ben nog altijd zeer te spreken over m'n Rebel Yells, niet te schel, mooi clean, helder en goede definitie.

Mitch
16 april 2011, 20:04
De brugpickup is inderdaad een tikkie dun, mist zowel wat laag als laag mid naar mijn idee. Schel zou het echter niet moeten klinken, ook niet op een DeVille. Toonknop een tikkie terug is geen optie? Ik vind het zelf altijd wel prettig als er een beetje teveel tophoog is, dat kun je wegdraaien. Te dof wordt een drama.
Hals element vond ik voor slag ook niet erg geschikt, eerder voor leads. Ik snap alleen niet zo goed waarom je zou willen rocken op een hals element, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik zou zeggen, als -ie zo klinkt als je beschrijft kan het ook gewoon een kutgitaar zijn natuurlijk. Dat kan de beste overkomen.

BobvanKempen
16 april 2011, 21:46
De brugpickup is inderdaad een tikkie dun, mist zowel wat laag als laag mid naar mijn idee. Schel zou het echter niet moeten klinken, ook niet op een DeVille. Toonknop een tikkie terug is geen optie? Ik vind het zelf altijd wel prettig als er een beetje teveel tophoog is, dat kun je wegdraaien. Te dof wordt een drama.
Hals element vond ik voor slag ook niet erg geschikt, eerder voor leads. Ik snap alleen niet zo goed waarom je zou willen rocken op een hals element, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik zou zeggen, als -ie zo klinkt als je beschrijft kan het ook gewoon een kutgitaar zijn natuurlijk. Dat kan de beste overkomen.


Mijn eerste electische gitaar was een Melody met een defecte brugpup dus gewenning denk ik.

Sinne
17 april 2011, 14:44
ik kan alleen maar zeggen dat de p90's in mijn SG helemaal relaxed zijn voor cleane geluiden, maar ik gebruik dan ook een jazz-chorus amp. sowieso vind ik stiekem dat SG's en cleane muziek prachtig samen kunnen gaan, misschien zelfs wel een soort logische combinatie? de ouwetjes waren dacht ik ook erg populair voor country / americana.. niet dat angus young geen pracht is, maar uit mijn sg komen voornamelijk traditionele ierse folk-riedeltjes en dat voelt en klinkt zo natuurlijk als ik maar kan bedenken :hippie: