PDA

View Full Version : hallo, ik ben John



rockgod69
16 april 2011, 09:40
Hallo, ik ben John, 41 jaar, woon op Ameland.
ik speel nu ongeveer 25 jaar gitaar en doe dit al 25 jaar waardeloos.
Ooit heb ik een paar lessen gehad, maar dat beviel erg slecht, en ik ben gewoon altijd blijven pielen. Een beetje slaggitaar lukt wel, maar ik krijg geen solo uit m'n vingers.
Nu heb ik onlangs besloten dat het beter moet...maar hoe?
Ik denk dat het een gevalletje is van discipline. Dus probeer ik elke dag een uurtje te spelen, zoek ik een lesje op youtube. Hoop dat het helpt.
Ik hou van blues, country, rock, ballads etc. er ik eigenlijk weinig waar ik niet van hou, als er maar gitaar in zit.
Op dit moment ben ik zeer into Billy Gibbons. (onderschat genie!)

ik speel bas in een bandje, op een pasadena vioolbas (135 euri)
ik heb een maxwell akoestische gitaar, en onlangs heb ik een London city Comet gekocht. (wit met mintgroene slagplaat)
Zelf heb ik een heel klein Crate oefenversterkertje, maar ik heb hier een Hughes & kettner van m'n broertje staan, en ik heb zijn Pod 2.0 met vloerplank geleend (ziet ie nooit weer trug)

Dat was het, ik zit op gitaarnet omdat ik het leuk vind!! lijkt mij een goede reden.

muziekschuur
16 april 2011, 10:25
Leuk dat je er bent. Veel gitaristen hebben een specialiteit. Ik ken ook genoeg solo gitaristen die zich aardig stuk kunnen bijten op een stukje slag. Dus het is niet gek dat dan wel lekker slag speelt of toch liever een solo partij speelt.

Goed.

En nu.

Het best is om wat documentatie op te zoeken op het gebied van toonladders. En ga die gewoon oefenen. Een ander ding kan zijn een drummachine aan te sluiten en mee te spelen met een ritme. Er zijn allerlei producten te krijgen die dat kunnen. Een oud keyboard is een optie. Een stem apparaat met ritmebox kan. Een echte drummachine van circa 100 euro van BOSS, KORG of vergelijkbaar. Maar ook de nieuwe Fender Mustang serie heeft een begeleidingssectie.

Dus misschien is een bezoek aan een muziekzaak geen slecht idee. Een boekje met notenschalen in tabalatuur & eventueel een ritmebox of toch zo'n fender Mustang (vanaf 100 euro geloof ik).

Suc6.