PDA

View Full Version : oude versterker kapot dus een nieuwe



evdooren
15 april 2011, 19:09
Beste forumleden,

Nu mijn Yamaha DG60fx begint te ruisen en hogere volumes het niet meer doen, moet ik maar op zoek naar een nieuwe versterker. Heb dit ding al een keer laten maken bij feedback maar nu doet hij weer precies hetzelfde. Daarnaast is het een modelling dus heel veel valt er niet meer aan te maken naar mijn mening. Overigens altijd behoorlijk tevreden geweest over deze amp. Maar over het algemeen heeft hij het op alle kanalen net niet.

Nou zoek ik dus een nieuwe versterker. Budget is ongeveer maximaal 1000 euro. Ik speel voornamelijk classic rock zoals golden earring, rolling stones, the who. Maar ik wil het stevigere werk ook zeker aan kunnen zoals ac/dc en guns n roses.

Het liefst dus een 3 of 4 kanaals versterker. Ik wil ook graag een combo omdat een halfstack mij iets te veel sjouwen is.

Ik zou graag suggesties horen!

Groeten Erwin

Dirk_Hendrik
15 april 2011, 19:14
Als je Yamaha je beviel die misschien eens langsbrengen bij een echte reparateur voor je aan iets nieuws gaat denken?

evdooren
15 april 2011, 19:18
nou zoals ik al zei, opzich beviel hij wel, maar op alle kanalen heeft hij het net niet. En hij is via feedback naar de fabrikant gegaan en daar hebben ze hem dus niet kunnen maken. Deze versterker bestaat ook vooral uit chips en printplaatjes waar dus niet zoveel aan te repareren is...

Kim Wilson
15 april 2011, 19:41
Waarom per se 4 kanalen? Twee kanalen met eventueel een pedaaltje is ook genoeg om alle stijlen te kunnen spelen.

G.G.
15 april 2011, 19:48
Deze versterker bestaat ook vooral uit chips en printplaatjes waar dus niet zoveel aan te repareren is...

Frans (Cluseau) heeft nu net in de werkbank een topic staan, waaruit blijkt dat een goeie reparateur zich echt niet uit het veld laat slaan door wat ictjes etc op een printplaat.

cluseau
15 april 2011, 21:46
Dank voor het compliment Joris. Toeval wil dat de amp uit dat topic ook een DG60FX was. Wat is de wereld toch klein he? (en de ICtjes nog kleiner)

Dirk_Hendrik
16 april 2011, 08:18
Frans (Cluseau) heeft nu net in de werkbank een topic staan, waaruit blijkt dat een goeie reparateur zich echt niet uit het veld laat slaan door wat ictjes etc op een printplaat.

In deze lijn gedacht dus.

Wat betreft de fabrikant en reparereren. Je kunt er de donder op zeggen dat die zeer strakke tijdslimieten hebben hoe lang ze aan een apparaat mogen werken. Klaarblijkenlijk hebben ze een deel van je probleem gevonden en binnen die tijd verholpen. Doettie het weer? Ja, terug. Als ze meer tijd hadden gehad hadden ze de rest ook gevonden.

Een normale reparateur heeft dus wat minder last van dat soort limieten. Daarnaast is Yamaha spul naar mijn mening ook nog eens erg servicevriendelijk gebouwd dus "allemaal chipjes" is echt een misvatting.

Bolder
16 april 2011, 09:17
Dat is waar.
Maar misschien wilt de topic starter gewoon iets nieuws.

Ik zou zoeken naar een mooie buizenversterker.
Kijk eens naar Orange Rocker(verb) combo's, tweedehands.

nico verduin
16 april 2011, 10:38
Daarnaast is Yamaha spul naar mijn mening ook nog eens erg servicevriendelijk gebouwd dus "allemaal chipjes" is echt een misvatting.Onbekend maakt onbemind:seriousf:

misterx
17 april 2011, 12:07
Beste forumleden,

Nu mijn Yamaha DG60fx begint te ruisen en hogere volumes het niet meer doen, moet ik maar op zoek naar een nieuwe versterker. Heb dit ding al een keer laten maken bij feedback maar nu doet hij weer precies hetzelfde. Daarnaast is het een modelling dus heel veel valt er niet meer aan te maken naar mijn mening. Overigens altijd behoorlijk tevreden geweest over deze amp. Maar over het algemeen heeft hij het op alle kanalen net niet.

Nou zoek ik dus een nieuwe versterker. Budget is ongeveer maximaal 1000 euro. Ik speel voornamelijk classic rock zoals golden earring, rolling stones, the who. Maar ik wil het stevigere werk ook zeker aan kunnen zoals ac/dc en guns n roses.

Het liefst dus een 3 of 4 kanaals versterker. Ik wil ook graag een combo omdat een halfstack mij iets te veel sjouwen is.

Ik zou graag suggesties horen!

Groeten Erwin

Kijk is naar een Engl Thunder 50 reverb.
Klein en compact en 3 kanalen, clean, crunch en lead.
En dan heb je natuurlijk ook nog de screamer.

En mijn persoonlijke favoriet is de Blackstar.

Dan heb je nog geld over ook als je voor 1 van deze merken gaat.
Hoop dat dit je geholpen heeft.

Liquid_Metal
17 april 2011, 13:19
Vierkanaals versterkers zijn errug hardcore en dan ga je richting ENGL SE, Bogner Ecstasy, Soldano SLO en Mesa Boogie Mark IV. Die beginnen bij 3000 euro :).
Zoals Kim al zegt is een tweekanaals versterker met wat pedaaltjes vaak een hele goeie keuze.

johanh
17 april 2011, 13:58
De versterkers die liqued metal opnoemt zijn 4 kanaals met elk kanaal zijn eigen eq.
E zijn ook versterkers met 4 kanalen die een gedeelde eq hebben.
Zoals de eerder genoemde screamer van engl.
En die vind je al voor ongeveer 600 euro op marktplaats, heb je nog een mooie buizen bak ook.

Gr
Johanh

guitarkid
19 april 2011, 21:41
Nou zoek ik dus een nieuwe versterker. Budget is ongeveer maximaal 1000 euro. Ik speel voornamelijk classic rock zoals golden earring, rolling stones, the who. Maar ik wil het stevigere werk ook zeker aan kunnen zoals ac/dc en guns n roses.

Groeten Erwin

Ik speel de laatste tijd vooral classic rock en gebruik daarvoor een Peavey Delta Blues + een goede booster, waardoor je min of meer drie kanalen hebt. Ik wil de DB echt niet als "Holy Grail" betitelen, maar ik ben er echt erg van gecharmeerd geraakt en heb geen enkele behoefte aan wat anders en/of meer.
Check evt. even wat clips op de site van mijn band (zie sig). De geluidskwaliteit is niet super, maar geeft m.i. wel een goed beeld van de mogelijkheden van de DB met verder weinig toeters en bellen. Ik gebruik in de meeste gevallen het crunchkanaal en regel de rest met de volumepot van de gitaren en voor enkele wat steviger soli gebruik ik dan een Newtone Flowerbooster of soms een (hele goedkope) comp/limiter.
En verder is hij zeer betaalbaar!

Gr. Coos

Bolder
19 april 2011, 22:37
Ik speel de laatste tijd vooral classic rock en gebruik daarvoor een Peavey Delta Blues + een goede booster, waardoor je min of meer drie kanalen hebt. Ik wil de DB echt niet als "Holy Grail" betitelen, maar ik ben er echt erg van gecharmeerd geraakt en heb geen enkele behoefte aan wat anders en/of meer.
Check evt. even wat clips op de site van mijn band (zie sig). De geluidskwaliteit is niet super, maar geeft m.i. wel een goed beeld van de mogelijkheden van de DB met verder weinig toeters en bellen. Ik gebruik in de meeste gevallen het crunchkanaal en regel de rest met de volumepot van de gitaren en voor enkele wat steviger soli gebruik ik dan een Newtone Flowerbooster of soms een (hele goedkope) comp/limiter.
En verder is hij zeer betaalbaar!

Gr. Coos

Heb jullie promofilmpje bekeken en ik vind die PD inderdaad erg goed klinken icm een Tele!

guitarkid
19 april 2011, 23:01
Heb jullie promofilmpje bekeken en ik vind die PD inderdaad erg goed klinken icm een Tele!

De Tele en de DB zijn inderdaad "echte vriendjes" (dat komt ook zeker door de Ted Oberg-pu's), maar ik vind de combi met mijn Les Paul ook wel erg lekker.
En bijv. een Strat op het cleane kanaal is ook niet verkeerd, hoewel ik denk dat een Fender amp dan nog net iets lekkerder is.
De Delta Blues is m.i. wel wat onderschat of te weinig bekend. Ik ken echter op dit forum toch wel een paar echte "Delta Blues Brothers". :)

Gr. Coos

Bolder
19 april 2011, 23:05
De Tele en de DB zijn inderdaad "echte vriendjes" (dat komt ook zeker door de Ted Oberg-pu's), maar ik vind de combi met mijn Les Paul ook wel erg lekker.
En bijv. een Strat op het cleane kanaal is ook niet verkeerd, hoewel ik denk dat een Fender amp dan nog net iets lekkerder is.
De Delta Blues is m.i. wel wat onderschat of te weinig bekend. Ik ken echter op dit forum toch wel een paar echte "Delta Blues Brothers". :)

Gr. Coos

Ja, nu heb ik nog meer gas voor een tele. De mooi Fender versterker is er al. Maar de Tele... tja

guitarkid
19 april 2011, 23:29
Ja, nu heb ik nog meer gas voor een tele. De mooi Fender versterker is er al. Maar de Tele... tja

:makeup: :makeup: :makeup:

:)

Gr. Coos

yes2
23 april 2011, 21:13
Heb net een Fender '65 Deluxe Reverb gekocht. Ben erg tevreden. Is precies jouw budget.

Buzzel
24 april 2011, 10:54
Misschien marshall jcm 2000 tsl? een hele berg kanalen ;) Lekkere rock sound. Maar misschien is er wel wat beters in jou price range...

Mr. Dynamite
24 april 2011, 11:22
Als ik je post lees dan zit je ongeveer op de zelfde lijn als ik qua stijl.
Ik zocht toen ook met ongeveer het zelfde budget naar een amp, en het liefst lekker veelzeidig. Na heel wat getest te hebben kwam ik uit op een Marshall TSL60. Deze is lekker breed inzetbaar en heeft een lekkere sound. Ook kan hij echt zeer heftig klinken. Maar voor het zelfde geld vind jij het niks, ik zou hem zeker eens overwegen. (en niet omdat ik hem te koop heb, die is misschien verkocht) Ik ben inmiddels op zoek naar een lekkere single channel dus de tsl gaat weg. ;)

Iig moet je zo veel mogelijk proberen, ook zou ik me niet focussen op een combo omdat met die stijl een stackje (overweeg een 2x12 of misschien 1x12) wel lekker met closed back.

wat je zou kunnen proberen:

Marshall DSL/TSL
Hughes & Kettner statesman
ENGL thunder/screamer (denk ik te steriel voor jou)
Blackstar HT serie
Laney GH/VC Serie
En zekerrrr Egnater checken! Ik heb de rebel 30 laatst getest en ik vond hem zeker niet verkeerd :crazyhappy: