PDA

View Full Version : Verschil Ibanez gitaren



Ma$TeR
15 april 2011, 12:20
Hallo iedereen,

Ik zit eens even op de Ibanez site gekeken en nou viel mij het volgende op.

Momenteel bezit ik deze gitaar (http://www.ibanez.co.jp/products/eg_page11.php?area_id=3&data_id=208&color=CL01&year=2011&cat_id=1&series_id=479) maar als je kijkt naar deze (http://www.ibanez.co.jp/products/eg_page11.php?area_id=3&data_id=206&color=CL01&year=2011&cat_id=1&series_id=479)dan zie ik precies dezelfde pickups, alleen staat er 72 in de naam en niet 42. Wat wilt dit getal aanduiden?

Bedankt alvast

Mike999999999
15 april 2011, 13:02
kijk even bij de specifications, de ene heeft een maple top en een andere neck. De houtsoort en constructie verschil dus iets, waardoor je een andere sound kunt krijgen. De 72 zal iets duurder zijn denk ik, omdat hij een maple top op zijn body heeft en de ander helemaal mahogany, waardoor hij ook iets warmer klinkt waarschijnlijk.

type aanduidingen kunnen zelfs alleen van kleur verschillen.

Ma$TeR
15 april 2011, 16:42
Had inderdaad gezien dat dit de kwaliteit aangeeft, dus het verschil van een 42 naar een 72 is wel duidelijk merkbaar?

Maar dan nog iets in heb een 50W Marshall versterker (geen buizen), maar deze is volgens mij niet echt geschikt voor metal / hard rock? Weet iemand een goede buizenversterker, en zo ja; moet hier op aantal wattage gelet worden of niet?

Mike999999999
15 april 2011, 16:48
het verschil is zal wel te horen zijn, maar qau spelen enzo niet denk ik.

Voor versterkers voor metal weet ik niet zo veel, je ziet veel koch en line 6 buizen de laatste tijd. En echte hardrock versterker is dan toch marshall. De JCM bijvoorbeeld. Maar elke marshall moet geschikt zijn voor rock, misschien een goed overdrive bedaaltje erbij?

Terminus
15 april 2011, 17:33
Had inderdaad gezien dat dit de kwaliteit aangeeft, dus het verschil van een 42 naar een 72 is wel duidelijk merkbaar?

Maar dan nog iets in heb een 50W Marshall versterker (geen buizen), maar deze is volgens mij niet echt geschikt voor metal / hard rock? Weet iemand een goede buizenversterker, en zo ja; moet hier op aantal wattage gelet worden of niet?

Voor versterkers zou ik in het Moderne Versterkers forum kijken, daar zijn er al veel topics over metalversterkers.

Ma$TeR
15 april 2011, 18:32
Bedankt Terminus, Mike ik heb idd al een zeer goed metal pedaaltje; leuk om zelf wat mee te raggen :)