PDA

View Full Version : Rare switch



Indiedennie
14 april 2011, 18:52
Als ik per ongeluk tegen de switch mijn squier cv 50's telecaster aansla kom hij soms in en stand tussen bridge en bridge+middle dit geeft een hele zwakke schelle sound die ik soms wel bruikbaar vind.
Hoe kan ik dit bedraden zodat ik altijd kan doen?

snaarplukker
15 april 2011, 13:11
Is het niet handiger om de switch dan in die stand te laten staan als je dat geluid wilt blijven houden?:???:

Indiedennie
15 april 2011, 13:41
Hij schiet heel makkelijk terug naa de brug positie en ik wil nog wel gewoon kunnen schakelen

Sanderltd
15 april 2011, 14:13
Ik geloof dat Jimi Hendrix die stand ook wel eens gebruikte. Het geeft inderdaad een apart geluidje!
Ik geloof dat hij de schakelaar altijd zo liet staan, maar het lijkt mij ook dat dat dan snel terugschiet.

ErikM
15 april 2011, 15:57
..maar het lijkt mij ook dat dat dan snel terugschiet.

Paar drupjes superlijm:)

Jeroen_K
15 april 2011, 16:06
Doormeten wat er precies gebeurd tussen die standen en dat dan op een echte schakelstand namaken.

snaarplukker
15 april 2011, 17:26
Als ik per ongeluk tegen de switch mijn squier cv 50's telecaster aansla kom hij soms in en stand tussen bridge en bridge+middle dit geeft een hele zwakke schelle sound die ik soms wel bruikbaar vind.
Hoe kan ik dit bedraden zodat ik altijd kan doen?
Bedoel je misschien tussen brug en brug+hals Pickup? Aannemende dat je 2 PU's op je telecaster heb zitten. Het simpelste is je schakelaar te vervangen voor een vijfstanden (stratocaster) schakelaar en deze aansluiten als de huidige.