PDA

View Full Version : Fat Cat Heart Attack Live video montage



Dribbel_
13 april 2011, 19:12
Via m'n school heb ik het voordeel dat ik camera's mee naar huis mag nemen om opdrachten mee te doen. En ipv ze mee naar huis nemen kan je ze natuurlijk ook meenemen naar je optredens :cooler:

Om eens te proberen of daar een beetje leuke filmpjes mee te maken zijn hebben we 1 camera op een statief gezet en 1 camera los en die beelden gecombineerd. In eerste instantie wouden we het geluid uit de mengtafel halen maar aangezien het een klein cafe is werd niet alles uitversterkt dus is het met de microfoon van de cam gedaan waardoor het geluid behoorlijk overstuurt. Maarrr het is nog wel prima te doen om een impressie te krijgen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Zoals gewoonlijk zijn alle tips/opmerkingen/enz weer van harte welkom :cooler:


http://www.youtube.com/watch?v=orxWZfwG8w4&hd=1&autoplay=1&fs=1

Duhsjaak
13 april 2011, 19:42
Hi
Ik ben die gast die de vent met die witte gitaar te hard vond staan in de mix. Weet je nog?

Dat vind ik nog steeds..... toen.

Deze opnames zijn, inclusief technische onvolkomenheden kilometers beter dan de vorige keer. Ik hoop dat jullie dat zelf ook horen. Soms moet je er eerst even van bijkomen, afstand van nemen.

Jullie staan er ook behoorlijk ontspannen bij en dat is vaak wel een indicatie dat de periode van louter overleven een beetje achter je ligt.

Persoonlijk vind ik al die korte stukjes een beetje jammer. Net alsof ik tegen wil en dRank door jullie gig heen zap.

Kom je net in een nummer wordt ie uitgefade.

En nummer 3 een echte Walz. Jullie hebben mijn hart gestolen. Ik vind ut gewoon lekker. Morgen ga ik weer luisteren. maar ik weet bijna zeker dat ik dan weer op het zelfde liedjer uit kom: Mag ik een verzoeknummer doen?

Eén heel liedje. Jullie kiezen zelf maar.

It ain't over 'till the fat lady sings? Gelul!
It ain't over 'till the Fat Cat sings!!!!!

Lekker doortrammen. Ik heb het naar mijn zin.
The beat goes on.

Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
13 april 2011, 19:59
Gus, ik lees jouw berichtjes altijd 10x voordat ik reageer, geweldig :seriousf:

Dan ga ik je ten eerste bedanken, het klinkt inderdaad beter en ik merk ook dat we vooruit gaan, de nummers worden beter uitgewerkt en het zit wat netter in elkaar. Ik kan eigenlijk zelf al niet wachten hoe het in elkaar zit als we weer een jaartje verder zijn maar ik heb er vertrouwen in :)

Voor jou wil ik uiteraard een verzoek nummer doen en dat zal nummer 3 dan worden :cooler:

Ik heb het hele optreden geedit maar na ruim 4 uur kutten op school was ik het helemaal zat en toen ik er achter kwam dat alle nummers los renderen nog eens zeker 2 uur zou gaan duren was ik er helemaal klaar mee dus dat komt een andere keer. Het staat klaar alleen nog niet online ;)

Het is voor ons nu vooral een periode van uitzoeken welke nummers goed aanslaan op het publiek en welke minder, dus als iemand zoiets heeft van, dit is het echt niet, dan hoor ik het graag :crazyhappy:

Bedankt voor de reactie! :)

pasqual
13 april 2011, 21:51
geluid is ronduit kut maar ik heb het al eens eerder gezegd bij eerdere topics: jullie maken lekkere muziek en inderdaad nummer 3 springt er uit! geweldige stem, komt met deze zanglijn goed naar voren. jullie winst die nog te behalen valt zit naar mijn mening in jullie gitaargeluid. het is beiden van hetzelfde. ik heb hier geen kant en klare oplossing maar denk eens aan i.p.v. 2 LesPauls ( achtige ) om er één in te ruilen voor een tele ofzo? het moet je ding maar zijn natuurlijk maar toch.

Dribbel_
13 april 2011, 21:59
Bedankt voor de reactie, ik blijf dat ook een van de sterkere nummers vinden. Hij is nu na deze week jammen nog iets beter geworden vind ik met een tweestemmig stuk in het begin van de solo (voor het whammy gedeelte).

Maar ook wel handig om voor mij te weten. Welke onderdelen vind je juist sterk waar we meer mee kunnen doen, en wat vind je zwakker waarvan je denkt dat we dat beter anders zouden kunnen doen. Alle tips zijn handig voor ons!

En qua geluid is het inderdaad wel redelijk hetzelfde. We zijn allebei totaal niet van de tele/strat achtige gitaren dus dat zie ik niet zo snel gebeuren maar ik vind dat het tegenwoordig elkaar wel beter aanvult qua geluid. Maar dat is hier wee rminder te horen haha

Duhsjaak
14 april 2011, 03:45
Hi
Wat leuk dat anderen en ook jijzelf uitkomt op nummer 3 als heel goede track!

Wat die camera betreft:
Heel lang geleden in de begin tijd van de cassette recorders, maakte Philips recorders waarop het opname niveau niet was in te stellen.

Dat was omdat ze dachten dat wij debielen waren. En dat was omdat ze de recorders in Oostenrijk lieten maken, omdat daar de lonen lager waren.

Dat was voor het opnemen van James Last erg leuk misschien, maar het systeem had dezelfde problemen als de camera's van nu: Een beetje band overstuurt het hele systeem in no time.

Controleer eens of er een externe microfoon op kan worden aangesloten. Meestal is dat het geval.

Als ik al iets moest opnemen met zo'n oude recorder, dan reduceerde ik het volume VOOR het de recorder inging.
Dus: Micro's, mengpaneeltje (waarin dus de reductie plaats vond - niet om te mengen als je twee micro's gebruikt), recorder. Dan gaat het veel beter.

Persoonlijk vind ik het een beetje debiel dat techniek die in 1968/69 niet toereikend was, nog steeds in camera's wordt toegepast.

Jullie geluid wordt steeds eigener/persoonlijker en dat is een veelbelovend teken.

Ook nog (of topic voor deze topic, maar on topic voor een andere - dit ligt niet aan het tijdstip) reuze bedankt voor de bijzoner fijne begeleidingstrack voor BibiX. Je doet hier alleen maar errug goed werk. Nog effe en je krijgt kapsones, zoals een goed gitarist betaamt!!!

Er zijn bijzonder veel bands met gelijke of op elkaar gelijkende gitaren in de line ups. Mij (persoonlijk) zit het niet in de weg hier. Ik begrijp prima wat Pasqual bedoelt, maar luister maar eens naar de oerversies van Peter Green's Fleetwood Mac, Status Quo en niet in de laatste plaats naar Wishbone Ash, waar ze juist die identieke sounds tot een speciaal handelsmerk hebben verheven. Die gasten vreten er na 40 jaar nog steeds van. Heb ze 10 jaar geleden nog zien optreden en het plezier spatte er vanaf. Mijn oren fluiten nog, maar ik heb het vreselijk naar mijn zin gehad.

Lekker doorrammen (in plaats van doortrammen dus).

Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
19 april 2011, 15:51
Er zat inderdaad een externe mic op deze camera maar dat was degene die erbij kwam. Uiteindelijk niet zo'n goeie keuze want de kwaliteit ervan is zoals je hoort niet al te best. Dat in combinatie met de audio instellingen zorgt niet echt voor een aantrekkelijk geluid. We hebben hier uiteraard van geleerd dus de volgende keer zal het hopelijk wel goed gaan :seriousf:

Zodra we een goeie demo hebben gaan we ook eens een videoclip opnemen dus ik ben benieuwd hoe dat allemaal uit gaat pakken maar dat zal hier dus ongetwijfeld ook gepost worden ;)

En bedankt voor je uitgebreide bericht weer uiteraard :D

Dribbel_
27 april 2011, 01:36
Even een filmpje gemaakt in de oefenruimte van dat nummer dan kan je hem helemaal horen. Nu met iets andere solo dus erin. Goed idee die solo? Op 2:30


http://www.youtube.com/watch?v=iYupuGaEsus

Duhsjaak
27 april 2011, 05:28
Hi
Gefeliciteerd! Vreselijk mooi gemaakt dat nummer. Ik ben er helemal happy van geworden.
En eigenlijk zitten er twee solo's in hè? Een Wishbone Ash achtig ding (die grossierden in double Gibson solo's) en die heerlijk klinkt en dan nog jouw solo met die bender. Wat zal het mooi worden op NL/BE podia.

Kijk, daar doe je het voor als band zou ik zeggen. Geen overdreven egotripperij, mooi volwassen groepsgeluid, volop speelplezier.

Heerlijk om naar te luisteren. Ik vind persoonlijk de enorme compressie wat minder (kan heel goed een YouTube tractatie zijn hoor) maar voor de rest één groot feest.

Ik hoop dat jullie deze bezetting een beetje heel houden. Kan heel groot worden op deze manier.

Vriendelijke groet, Gus


Vrouwen komen van Venus
Mannen komen uit Bars

sideburns
27 april 2011, 13:32
Lekker hoor dat TWO !!

Dribbel_
27 april 2011, 17:17
Bedankt voor de reacties ! :) Altijd fijn om te horen dat je de goeie kant op gaat.

Dat qua compressie klopt wel. Alle oefenruimte filmpjes nemen we op met deze vriend van me met de ingebouwde camera (geen externe camera op aan te sluiten)
http://www.digitalcameratracker.com/wp-content/uploads/2009/04/panasonic-zs3.jpg

Maar desondanks vind ik het voor zo'n camera dan prima qua kwaliteit, maar het wordt wel een beetje in elkaar gedrukt :)


Wat vinden jullie trouwens van het idee zoals bij dit nummer om met een "zang" intro te beginnen?

http://www.youtube.com/watch?v=-bfXWpDGRcE&feature=mfu_in_order&list=UL

En nog eentje


http://www.youtube.com/watch?v=OaPjMv0SMZo&feature=autoplay&list=UL8CYVql8wCzY&index=8&playnext=2

Duhsjaak
28 april 2011, 04:30
Hi
Ja, nu begin ik het steeds meer te snappen. En je ziet maar dat een goede lens onder die omstandigheden zich terug betaalt. Als dat nog NL Taal is.

En dan luister ik dus gewoon naar het totale bandgeluid. DE lakmoes proef voor een bandgeluid (heb ik altijd gevonden) is de band met een of twee mikes (als je zo nodig stereo wilt doen) opnemen uit de zaal.

En dan groeit mijn bewondering alleen nog maar meer. Dat geluid is eigen, in balans en staat er echt. Super! Iets om trots op te zijn.

Bighills vond ik persoonlijk mooier. Iets georganiseerder (?)

Afijn, waar lullen we nog over: 100% genieten.

Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
28 april 2011, 13:45
Ja misschien dat we nog een keer een multitrack recorder aanschaffen zodat we dit soort dingen nog beter op kunnen nemen. Maar nu blijft het vooral voor onszelf om te kijken wat er goed gaat, wat minder, wat bijgeschaafd kan worden. En vooral de mening van mensen die er weer een eigen "frisse" kijk op hebben is natuurlijk dan wel belangrijk.

De laatste 2 liedjes die we hadden opgenomen:

Soldiers (al een keer eerder gepost opgenomen als mp3 versie)

http://www.youtube.com/watch?v=kear1excM5c&feature=relmfu

Voorlopige versie van Borderline. (als "rustpunt" in de set)

http://www.youtube.com/watch?v=TZbNza-uA-w&feature=relmfu

Riky
29 april 2011, 11:24
Prima nummers en jullie spelen lekker!
Iets professioneler over komen op het podium doet de muziek eer aan!
Vind de oefenruimte filmpjes namelijk een stuk leuker om te kijken dan het live filmpje.

Dribbel_
29 april 2011, 11:48
Prima nummers en jullie spelen lekker!
Iets professioneler over komen op het podium doet de muziek eer aan!
Vind de oefenruimte filmpjes namelijk een stuk leuker om te kijken dan het live filmpje.

Dank je :)
Dat is precies het commentaar wat we ook van de mensen in de zaal kregen, dus dat hebben we gelijk meegenomen. We moeten alleen nog iets meer interactie onderling hebben omdat het nog wel overkomt alsof iedereen met z'n eigen ding is. Maar alle tips worden meegenomen en proberen we wat mee te doen en hopelijk zo steeds beter te worden :)

Daarom is het ook fijn jezelf te filmen, dan zie je gewoon dingen van jezelf en elkaar die anders niet opvallen.

Riky
29 april 2011, 11:59
Ja het is iets waar je eerst misschien ook niet aan wil.
Wij lette eerst ook bijvoorbeeld niet op kleding en op wat we zeiden, maar het blijkt toch echt wel heel veel te doen!

De tekst: "Hebben jullie er een beetje zin in?" Is leuk voor een cover band, maar bij bands met eigen werk vind ik het een beetje jammer.

We hebben het zelf ook gedaan hoor en het zijn maar een paar kleine tips:)

goodluck!

Dribbel_
29 april 2011, 12:37
Ja klopt het zijn net die kleine dingen bij elkaar di ehet wel doen. Qua kleding zitten we nog te twijfelen. We begonnen met allemaal iets van een colbertje aan, ziet er wel strak uit, maar we vonden het vervelend warm worden tijdens het spelen dus dat is ook niet meer relax dan.

Toevallig nog tips wat we zouden kunnen doen ? :P

Dribbel_
25 mei 2011, 00:17
Om maar weer niet een nieuw topic te openen gebruik ik deze weer als dump.

Vandaag bezig geweest om twee nieuwe nummertjes een beetje uit te werken.


Een opzet voor een wat vrolijker nummer


http://www.youtube.com/watch?v=7vR3-ut0POU

En een wat meer Grunge achtig nummer

http://www.youtube.com/watch?v=93opz-BiS_8

Wel behoorlijk rommelig nog maar dat komt wel goed
tips zijn weer welkom!
Shoot!

Duhsjaak
25 mei 2011, 08:02
Hi Dribbeltje
Fijn gedaan kerel.

Persoonlijk vind ik nieuwnummer 2 kilometers beter te pruimen dan nummer 1, zonder dat ik ook maar een clou heb waarom.
Misschien dat dat bij herhaalde beluistering alsnog duidelijk wordt.
Over nummer twee heb ik eigenlijk maar twee opmerkingen:
- probeer je gitaar eens dicht te draaien voordat je je pedaal uittrapt, tenzij je dit soort afkap effecten echt zoekt
- er klinkt steeds een metalig soort van klik geluidje dat ik niet thuis kan brengen. Dacht eerst dat het iets met de ventilator (geen ventilator blues ditmaal) te maken had maar dat geloof ik dan toch ook weer niet.

Weer een verdraaid tight groepsgeluid, waar je (EN waar je groep) verdomd trots op kunt zijn.

Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
26 mei 2011, 02:13
Hi Dribbeltje
Fijn gedaan kerel.

Persoonlijk vind ik nieuwnummer 2 kilometers beter te pruimen dan nummer 1, zonder dat ik ook maar een clou heb waarom.
Misschien dat dat bij herhaalde beluistering alsnog duidelijk wordt.
Over nummer twee heb ik eigenlijk maar twee opmerkingen:
- probeer je gitaar eens dicht te draaien voordat je je pedaal uittrapt, tenzij je dit soort afkap effecten echt zoekt
- er klinkt steeds een metalig soort van klik geluidje dat ik niet thuis kan brengen. Dacht eerst dat het iets met de ventilator (geen ventilator blues ditmaal) te maken had maar dat geloof ik dan toch ook weer niet.

Weer een verdraaid tight groepsgeluid, waar je (EN waar je groep) verdomd trots op kunt zijn.

Vriendelijke groet, Gus

Bedankt voor je reactie weer Gus.

Wat dat met dat geluid terug draaien heb je gelijk, het was me nog niet zozeer opgevallen maar ik ben er even op gaan letten en je hebt een punt ja, ga ik voortaan doen :cooler:

Welk metalig geluid bedoel je precies (een tijd waar het voor komt ? )

Duhsjaak
26 mei 2011, 06:10
Hi
Sorry. Ik wou dat ik niks daarover had gezegd over dat klik geluid.

Here goes:
- 2,40
- 2,42
- 2,48
- 2,53
- 3,19
- 3,22
- 3,27
- 3,31
- 3,37
- 3,41
- 3,51
- 3,55
- 3,56

En dan 3,56 te lezen als 3'56" uiteraard.
Voel me dr een beetje lullig door. Was gewoon nieuwsgierig naar waar dat nou vandaan komt.

Nouja, echt belangrijk is het niet natuurlijk.
Vriendleijke groet, Gus

En ik blijf nieuwsgierig......

Dribbel_
29 mei 2011, 18:07
Oh dat komt door het electrische drumstel. Een crash draait soms waardoor de klap gedeeltelijk op het hard plastice gedeelte komt :D


Gisteren meegedaan aan de band competitie voor een plaats op Schollenpop. Van de 100 ingeschreven bands hebben we nu de laatste halve finale gewonnen en zitten dus bij de laatste 4, heel tof :D !

2 filmpjes maar helaas niet zo'n super kwaliteit. Maar qua performance gaat het wel de energiekere kant op :)


http://www.youtube.com/watch?v=FYBEUNlh9rc&feature=channel_video_title

http://www.youtube.com/watch?v=i7FgRKr3-yk

http://www.youtube.com/watch?v=Bj_oaYGOhwQ&feature=channel_video_title