PDA

View Full Version : Iemand een idee welk model deze gitaar is?



-MAT-
13 april 2011, 14:45
Ik heb deze gitaar (http://matthiasphlips.posterous.com/49434839) al vrij lang maar nooit het merk of model gevonden.
Iemand een idee? Origineel was ze wit gelakt.

refused199
13 april 2011, 14:49
Een HsinMi. (klinkt als een verkoudheid)
Begin jaren 70 aziatisch geval.

hole
13 april 2011, 14:51
OMG wat een gedrocht... :D

Thiez
13 april 2011, 14:57
Ik vind het opzich nog geen lelijk model wat contouren betreft. alleen headstock en invulling moeten anders ;)
Ik weet in ieder geval nu wel waar de inspiratie voor de schecter avenger vandaan komt ;)

http://www.pulseonline.com/Schecter/bigHellraiserAvengerBCH.jpg

geert1976
13 april 2011, 14:58
Een HsinMi. (klinkt als een verkoudheid)
Begin jaren 70 aziatisch geval.

of een Teisco

Effe wachten op Wietse, die kan uitsluitsel geven of het nu een Teisco of een HsinMi is.

Wietse heeft ook 2 HsinMi gitaren, waarvan eentje heel erg op deze lijkt, maar die van hem hebben geen trussrod, geloof ik, die hebben een hals zo dik als een honkbalknuppel, terwijl ik hier wel een trussrod cover op de headstock zie zitten.

hmmm, effe Wietse afwachten:ok:

refused199
13 april 2011, 15:01
Owja zou ook nog kunnen. Ben benieuwd!;)
Vind hem inderdaad ook nog niet zo lelijk. Alleen die head is nogal jammer, maarja daar zet je zo de zaag in!

wietse
13 april 2011, 15:55
of een Teisco

Effe wachten op Wietse, die kan uitsluitsel geven of het nu een Teisco of een HsinMi is.

Wietse heeft ook 2 HsinMi gitaren, waarvan eentje heel erg op deze lijkt, maar die van hem hebben geen trussrod, geloof ik, die hebben een hals zo dik als een honkbalknuppel, terwijl ik hier wel een trussrod cover op de headstock zie zitten.

hmmm, effe Wietse afwachten:ok:

hsin mi, en die trusrodplaat is er alleen voor de sier, hij heeft wel een halspen maar niet een nastelbare.

was het maar een teisco, de bodyvorm is geinspireerd op de heilige graal voor teisco verzamelaars de spectrum 5.

http://www.guitar-museum.com/uploads/guitar/138/150302386514-1.jpg
worden nog steeds gemaakt voor de japanse markt, of beter gezegd weer, en kostten rond de 1000$, kan je nagaan wat een originele doet.
in de usa is een hsin mi ook een vreemde vogel en doen daar ook een 1000$, keek raar op toen ik er een keer 1 tegenkwam op ebay voor dat bedrag en die daarvoor ook verkocht werd.

maar welke halve zool haalt het in z'n hoofd een hsin mi te strippen?
multiplex is niet het mooist om naar te kijken, zeker het groffe spul wat bij deze gitaren is gebruikt niet.

peter_l
13 april 2011, 19:35
Het zou ook een Eko kunnen zijn. Ik heb ooit een 6-string gehad (een witte) waarvan ik nog wel ergens een zwartwitfotootje heb liggen, dat was ook zo'n puntig ding met 3 elementen, volgens mij zelfs vrijwel identiek. Is er ergens nog een site met oude Eko catalogi?

Edit: als je deze ooit vanuit de punk-kringen van Heerenveen hebt verworven, dan zou het zelfs wel eens mijn oude kunnen zijn.. één van de gitaren die ik dus alweer vergeten was.

marter544
13 april 2011, 19:46
Wat een vette dingen!

wietse
13 april 2011, 20:10
Het zou ook een Eko kunnen zijn. Ik heb ooit een 6-string gehad (een witte) waarvan ik nog wel ergens een zwartwitfotootje heb liggen, dat was ook zo'n puntig ding met 3 elementen, volgens mij zelfs vrijwel identiek. Is er ergens nog een site met oude Eko catalogi?

het is een beslist geen EKO, die maakten ook vreemde gitaren maar niet zoals dit.
het is 100% zeker een hsin mi, verkrijgbaar bij keurkoop voor 125 gulden in de 70er jaren.
http://www.wietsesguitars.nl/_wp_generated/wpd0cb7f08_0f.jpg
http://www.wietsesguitars.nl/_wp_generated/wp0f66e3ba_0f.jpg
voor eko catalogus materiaal http://www.fetishguitars.nl.

wireman
13 april 2011, 20:31
Kan je deze ook aansluiten op de PS3? Ik bedoel het klinkt Japans en dan die kleurtjes...
rood,geel,geel,blauw,rood,rood,blauw,geel,blauw,ro od.. :dontgeti:


hsin mi, en die trusrodplaat is er alleen voor de sier, hij heeft wel een halspen maar niet een nastelbare.

was het maar een teisco, de bodyvorm is geinspireerd op de heilige graal voor teisco verzamelaars de spectrum 5.

http://www.guitar-museum.com/uploads/guitar/138/150302386514-1.jpg
worden nog steeds gemaakt voor de japanse markt, of beter gezegd weer, en kostten rond de 1000$, kan je nagaan wat een originele doet.
in de usa is een hsin mi ook een vreemde vogel en doen daar ook een 1000$, keek raar op toen ik er een keer 1 tegenkwam op ebay voor dat bedrag en die daarvoor ook verkocht werd.

maar welke halve zool haalt het in z'n hoofd een hsin mi te strippen?
multiplex is niet het mooist om naar te kijken, zeker het groffe spul wat bij deze gitaren is gebruikt niet.

peter_l
13 april 2011, 20:31
Damn, dan heb ik ergens in negentienvroeger dus een échte Hsin Mi gehad. En dat in een tijd dat ik niet meer dan 'babi pangang' wist uit te spreken.

Heeft Wietse trouwens een achternaam die begint met een K, speelde hij vroeger op een Tele Thinline kopie, en heeft-ie ooit ook les gehad van Doeke D.?

wietse
13 april 2011, 21:07
Kan je deze ook aansluiten op de PS3? Ik bedoel het klinkt Japans en dan die kleurtjes...
rood,geel,geel,blauw,rood,rood,blauw,geel,blauw,ro od.. :dontgeti:

nee maar het zou wel een mooie gitaar zijn voor guitarhero :D, met zoveel schakelaars is een kleurcode wel handig anders weet je niet meer wat wat doet.
de onderste 4 zijn duidelijk (killswitsch,brug,midden en hals) maar die andere 2 heb ik ook geen idee van wat die doen, vermoed een bass/treble schakeling en fase.


Damn, dan heb ik ergens in negentienvroeger dus een échte Hsin Mi gehad. En dat in een tijd dat ik niet meer dan 'babi pangang' wist uit te spreken.

Heeft Wietse trouwens een achternaam die begint met een K, speelde hij vroeger op een Tele Thinline kopie, en heeft-ie ooit ook les gehad van Doeke D.?
ach ze waren er ook merkloos, heb nog een andere hsin mi zonder naam maar duidelijk uit dezelde fabriek.
al is dat een ander model.
en nee ik heb nooit les gehad ben een slechte gitarist, ben beter in het afstellen, repareren etc van gitaren, en mijn achternaam is met een T.

peter_l
13 april 2011, 21:18
Leuke verzameling gitaren heb je Wietse, zelfs nog een paar (brrr) Arirang gitaren meen ik, die met de in de body doorlopende boomstam? En die Taunus was ook een fraaie, een GXL?

Ennieweej, Grou is een leuk plaatsje onder de rook van It Fean, waar ik van '77 tot '93 heb vertoefd. We zijn leeftijdgenoten, dus mijnheer Kier ken jij vast ook wel.

ESP LTD
13 april 2011, 21:31
Ik zou er nog niet DOOD mee gevonden willen worden!

signsofzodiac
13 april 2011, 21:33
Ik vind het wel een coole unit :). Maarre, speelt ie ook nog een beetje of is het ruk?

-MAT-
13 april 2011, 22:07
maar welke halve zool haalt het in z'n hoofd een hsin mi te strippen?
multiplex is niet het mooist om naar te kijken, zeker het groffe spul wat bij deze gitaren is gebruikt niet.

Hehehe, inderdaad jammer
ik heb ze in mijn puberjaren volledig gestripped, ze was nogal vuil :)
was van plan ze weg te doen, maar mss bij nader inzien eensterug in orde zetten.

merci voor de vele snelle reacties!

wietse
14 april 2011, 07:28
dus mijnheer Kier ken jij vast ook wel.

geen idee wie dat is en ik woon er mijn hele leven al, maar namen zijn bij mij een zwak punt ik moet het van gezichten hebben.
de taunus was inderdaad een gxl, erg ongewoon die uitrusting bij een 1600 maar in duitsland had je dat wel vaker.

wireman
14 april 2011, 07:41
Sweeeet... Taunus GXL?... Te gekke auto's!
Zelf een hele poos een Capri gehad.. Een '81 er 2.8i.. Toen ging ik trouwen en kocht een huis... en dan is het keuzes maken.. :dontgeti:
Maar... nog steeds! Oude Fordjes... :lovelove:

peter_l
14 april 2011, 07:51
geen idee wie dat is en ik woon er mijn hele leven al, maar namen zijn bij mij een zwak punt ik moet het van gezichten hebben.

Ik bedoelde de gitarist Kier v/d Werf, speelde vroeger ook veel op Galama's, woonachtig in It Fean.