PDA

View Full Version : Voeden GCX switcher - Minimale voeding (Ampere)



groovieguitarguus
13 april 2011, 13:27
Mijn Rack 'Nieuwe stijl' krijgt zijn concrete vormen.
Nu zou ik af willen van de enorme losse voeding die bij de GCX wordt geleverd.
Volgens mij 9v - 1,5 mA.
Heeft iemand hier zijn GCX met b.v. een Powerplant gevoed?

hole
13 april 2011, 15:11
Zit daar niet zo'n rare DIN aansluiting op?

9V 1000mA volgens plaatje (http://www.thomann.de/nl/media_bdbviewer_AR_215700.html?image=1)

Heej, hier wist ik 2 jaar geleden ook al iets over te zeggen: zie deze thread (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?119274-GCX-voeden-vanaf-Pedal-Power-AC)

Liquid_Metal
13 april 2011, 16:20
Als je weet wat er naar welke pootjes moet kun je inderdaad wel zelf zo'n din-kabeltje in elkaar draaien. Stroom is stroom.

Het lijkt mij ook wel wat want die adapter is toch best lomp. Aangezien ik in hetzelfde rack toch al een powerplant heb liggen.

LordRiffenstein
13 april 2011, 16:53
Zoek eens op HRI. Ik denk dat die DIN gewoon 2 per kant zijn, als het goed is heb ik nog zo'n kabeltje gemaakt door PL, dat moet ik dan even zoeken en kan ik het precies zeggen.

Ik denk dat die 800mA nodig heeft, mijn 9.5" PL-interface/voeding had 800mA AC outputs dus dat zou voldoende moeten zijn.

Liquid_Metal
13 april 2011, 18:05
Zoek eens op HRI. Ik denk dat die DIN gewoon 2 per kant zijn, als het goed is heb ik nog zo'n kabeltje gemaakt door PL, dat moet ik dan even zoeken en kan ik het precies zeggen.

Ik denk dat die 800mA nodig heeft, mijn 9.5" PL-interface/voeding had 800mA AC outputs dus dat zou voldoende moeten zijn.

Da's inderdaad ook wat in het oude topic staat.

Johannes
13 april 2011, 19:47
Da's inderdaad ook wat in het oude topic staat.

En is correct. Mocht je interesse hebben in een high-end custom voeding/bekabeling, stuur me een PMmetje.

Chiel
13 april 2011, 23:04
uiterst linker twee pootjes zijn een paar, en de uiterst twee rechter pootjes. Dus een 9V pool op het ene paar en de andere 9V pool op het andere paar. Het is AC, dus je hoeft geen rekening te houden met + en -. 650mA is het minimum, maar meer mag uiteraard altijd en kan nooit kwaad.

groovieguitarguus
15 april 2011, 22:51
uiterst linker twee pootjes zijn een paar, en de uiterst twee rechter pootjes. Dus een 9V pool op het ene paar en de andere 9V pool op het andere paar. Het is AC, dus je hoeft geen rekening te houden met + en -. 650mA is het minimum, maar meer mag uiteraard altijd en kan nooit kwaad.

Is dat - MET - of - ZONDER - voeding Groundcontrol?

Chiel
17 april 2011, 17:58
Dit is voor de power 'stekker' (de 4-polige). Groundcontrol krijgt zijn voeding door de midi-in connector op de GCX.

groovieguitarguus
17 april 2011, 19:51
Hoi Chiel, snap ik, maar ik bedoel of de 650 ma voldoende is om de GCX te voeden... die vervolgens de Groundcontrol voedt (zoals in dit geval de andere 2 pooltjes).

gr. Guus

Chiel
18 april 2011, 16:07
Ah, op die fiets. Dat is zonder de Ground Control. Daar heb je de additionele 150mA extra voor nodig.

groovieguitarguus
3 mei 2011, 21:34
uiterst linker twee pootjes zijn een paar, en de uiterst twee rechter pootjes. Dus een 9V pool op het ene paar en de andere 9V pool op het andere paar. Het is AC, dus je hoeft geen rekening te houden met + en -. 650mA is het minimum, maar meer mag uiteraard altijd en kan nooit kwaad.

Kan ik dan ook een gewone DC voeding gebruiken (i.p.v. AC) ? B.v. een One-Spot 1700 Ma voeding????

groovieguitarguus
2 augustus 2011, 09:55
Ik Bump nog even dit onderwerp….

A. De Voeding van mijn GCX is lomp, maar geeft volgens mij ook ruis

B. Het Voeden van mij la met pedalen d.m.v. een 'One-Spot' lijkt geen daverend succes….

Dus…

Ik denk hieraan: Voeding voor mij pedalen DC en tevens een AC aansluiting t.b.v GCX + Switcher. Amperage AC uitgang is 800 Ma… zou 'net' moeten kunnen.
Wat denken jullie?

http://www.4theguitarist.com/shop/ac10---10-outlets.html

Een prijzige investering, dus ik wil wel op save… ;-)