PDA

View Full Version : andere tuners op een Ibanez grgm21, maar welke?



rijsberman
13 april 2011, 10:14
Mijn zoontje heeft een Ibanez GRGM21, waar hij helemaal gek mee is. Prima ding, mooi afgewerkt, klinkt goed, lekker resonant, want ik niet verwacht had voor een 22" gitaartje van 180,=

http://resources.ibanez.com/resourceservicehost/images/Ibanez/web/eg/products/test/GRGM21BKN.gif

Wat ik wel verwacht had, is dat de tuners kwalitatief uitermate teleurstellend zijn (de rest van de hardware valt me niet tegen). Die wil ik vervangen door iets van acceptabele kwaliteit.

Kan ik dan gewone 6L strat-tuners kopen? of past dat niet? Ik zie niks bijzonders aan de maat, ze lijken mij niet kleiner dan andere ofzo.

G.G.
13 april 2011, 10:21
Als ik de verhoudingen zie, lijken elementen, brug etc... (het standaard spul) gewoon normaal van afmeting (moet ook wel vanwege de kosten. meet voor de grap eens de afstand tussen het hart van mechaniek 1 en mechaniek 6 dan kan iemand met een gewone Iba of andere superstrat je zo het antwoord geven.

Orpheo
13 april 2011, 10:49
ik zou een set gotoh's kopen. die zijn het goedkoopst, over het algemeen, en imho het best. zeker beste bang for the buck. ik heb ze niet goedkoper gezien dan bij warmoth, maar ik koop ze vaak met de order van de gitaar, dus ik weet niet hoeveel shipping zou zijn voor alleen de losse tuners.

Tankman
13 april 2011, 10:57
Er zijn heus wel goedkope en goede tuners in Nederlands te krijgen hoor. Je hoeft niet meteen maar alles uit Amerika te halen. Kijk eens bij Voxhumana. Die heeft zat.

Orpheo
13 april 2011, 11:21
Er zijn heus wel goedkope en goede tuners in Nederlands te krijgen hoor. Je hoeft niet meteen maar alles uit Amerika te halen. Kijk eens bij Voxhumana. Die heeft zat.

maar die is duur! :D de laatste keer dat ik daar was probeerde hij me een CTS pot aan te smeren a 15E per stuk! de groeten. voor 50 euro koop ik er 13!

Kakihara
13 april 2011, 11:29
Ik vind Vox Humana nu ook niet bepaald de goedkoopste. GuitarSupplies en ToneFactory hebben doorgaans hetzelfde voor minder.

rijsberman
14 april 2011, 01:12
De buitenste tuners staan ongeveer 12,5 cm hart op hart (12,45 cm schat ik).
De 'posts' hebben een diameter van 6 mm.

Ik heb ook mij MIJ strat gemeten en daar kom ik gek genoeg op 11,9 cm HoH. Kleiner dus. En dat is gewoon een full size strat...

Maar ja, welke dus?

G.G.
14 april 2011, 08:19
Gewoon standaard maatje dus. Zou inderdaad voor Gotoh´s gaan. Zie guitarsupplies of tonefactory voor prijzen

rijsberman
14 april 2011, 14:34
OK dank.

Het worden deze (http://guitarsupplies.nl/index.php?item=gotoh-sg381-mini-cosmo-black-6x1&action=article&group_id=20000023&aid=741&lang=NL)denk ik, hij houdt wel van zwart. :punk: :ok:

G.G.
14 april 2011, 14:44
Goeie keus. Als je dan toch gaat bestellen, doe dan gelijk een graphtech topkammetje, weet je zeker dat je van alle stemproblemen af bent.

rijsberman
14 april 2011, 15:06
Die zat inderdaad ook in het winkelmandje. Met zwarte stringtrees. :)

Tankman
14 april 2011, 15:53
Leuke webshop, dat guitarsupplies. Ik zie ook GSP pickups voor erg weinig geld. Leuk voor een projectje! Iemand ervaring ermee?

G.G.
14 april 2011, 16:06
Met GS wel ervaringen, alleen maar positief. Dieter is snel met reageren op vragen en bestelling zijn altijd keurig verzonden. Nooit een verrassing gehad bij een product. Wat ik verwachte bleek het ook exact te zijn.

Elementen ken ik niet. Zal wel een soort van GFS achtige dingen zijn. Prima kwaliteit, maar geproduceerd ergens waar het lekker cheap kan.

Van Dattum
15 april 2011, 09:40
Even ongegeneerd Guitar Supplies pluggen:

Heel snel, duidelijk, correct en goed geprijsd!!:blast: