PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Standard



Jeroen Verhoeven
13 april 2011, 09:57
Hey allemaal,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik ben met name op zoek naar Epiphone Les Paul modellen. Nu kwam ik vandaag op het onderstaande adres een aanbieding tegen.

http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-Les-Paul-Standard-Ebony

De Epiphone les paul standard vindt ik voor deze prijs wel erg goedkoop. Zelfs voor een aanbieding. De Plustop modellen kosten 419,- euro. Nu is mijn vraag of er zoveel verschil tussen de standard en de plustop modellen zit. Ik kan het verschil eigenlijk niet vinden...

Alvast Bedankt !

Rutger Molenberghs
13 april 2011, 11:21
Het verschil tussen de gewone en de plus top modellen is, inderdaad, de top. Ze hebben allebei een maple top, maar bij een plus is dit de gevlamde variant. Cosmetische verschillen dus. Maar ga er een paar uitproberen. De kans dat twee gewone standards even verschillend klinken als een gewone en een plus, is vrij groot.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de Epiphone Les Pauls de laatste jaren sterk achteruit gegaan. Er zullen er nog wel goede tussen zitten, maar ik heb er nog geen gevonden. Ik heb zelf een Indonesische (een land dat nu ook niet meteen bij iedereen het beeld van geweldige gitaren oproept) die redelijk goed is. Maar de laatste (Chinese) exemplaren die ik in handen gehad heb, waren bedroevend. Goed testen dus en de beste meenemen.

Jeroen Verhoeven
13 april 2011, 12:47
Ik heb van meer mensen gehoord dat de Epiphone Les Paul modellen steeds minder worden...Het komt vaak voor dat de gitaar slecht te stemmen is. Dit probleem zie je vaak bij de goedkopere maar ook soms de middelklasse gitaren van Epiphone.

De nieuwere modellen zijn allemaal voorzien van grover stemmechanieken. Dus dat zal dat probleem deels oplossen. Verder zijn er meer minpunten aan de gitaren van Epiphone, maar dat heeft de ene gitaar wel en andere weer niet zo is mij verteld. Zoals iedereen al zegt is het daarom belangrijk dat ik gewoon een hele boel gitaren moet proberen en testen.

Alvast bedankt voor de informatie !

Fiendish
13 april 2011, 13:14
Zelfs de allergoedkoopste Les Paul's van Epiphone hebben Grover tuners volgens mij ; dat zegt echt helemaal NIETS over hoe goed je gitaar gestemd blijft in dit geval.
Heb bij mijn Koreaanse Epi de tuners (Grover) vervangen voor 2dehands Sperzel locking tuners, omdat het nooit echt lekker gestemd bleef.
Met die Sperzels gaat het prima, en snaren vervangen was nog nooit zo simpel :rockon:

Ik zou zeggen, ff gaan proberen of er iets tussen zit dat je bevalt, en dan heel uitvoerig testen voor je er een koopt.

OF, als je het geld er voor hebt en wel een gokje durft te wagen, kijk eens naar de Agile AL3000 Les Paul kopieen van rondomusic.
Zijn alleen als import uit de V.S. te krijgen, maar ik heb er nu al 3 in handen gehad, allemaal zéér goed afgewerkt, en qua kwaliteit doen ze zeker niet onder voor de betere Gibson Les Paul studio modellen, en dat voor een vergelijkbare prijs als bij Epiphone.