PDA

View Full Version : Verkoop en Aankoop nieuwe gitaar



Thomk
13 april 2011, 09:14
Beste lezers,

Aantal maanden geleden een zowat nieuwe Blade Texas Standard Pro gekocht. Geweldig gitaartje toch zit mijn hart meer bij een Humbucker en heb ik dus besloten om hem weer te gaan verkopen.

Momenteel heb ik ook een Schecter maar deze is net even te aggresief om rock blues op te spelen.

Dus we gaan toch meer weer eens kijken naar een andere gitaar.
Ik heb momenteel de volgende gitaren op het oog en zou graag jullie mening lezen.
Epiphone Custom Les Paul( Exact model nog niet bekend)
Gibson Studio( Exact model nog niet bekend)
Tokai Les Paul ( Love of Rock)


Daarnaast is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid om bij de bovenstaande moddelen de Pickups te vernieuwen want ik heb begrepen dat Burstbuckers nou niet echt geweldige pickups zijn. Mijn vraag is dus ook of er iemand op dit forum is die VEEL verschillende pickups heeft en dat ik deze kan testen? Ben voornamelijk opzoek naar Een goede Blues Rock/Rock sound Die lekker vol scheurend en ook nog is helder moet klinken:P


Alvast bedankt!

macwilliams
13 april 2011, 09:52
Wellicht overbodig maar kun je voor je blade geen humbucker in singlecoil formaat kopen?

Kakihara
13 april 2011, 10:28
Hoewel het kopen van een nieuwe gitaar in de natuur ligt van de gemiddelde gitarist, is het vaak toch realistischer om te gaan voor een pickupswitch.
Zelf zou ik gaan voor een ander setje humbuckers in de Schecter, puur omdat ik niet weet hoe het VSC-circuit van de Blade zou reageren op een andere pickup.
En bij vol, helder en scheur denk ik automatisch aan een Wilde L-90 (bekendste gitarist die hiermee speelt is Aerosmith's Joe Perry van midden tot eind jaren 70)

spijkie
13 april 2011, 11:02
Welke type Schecter heb je? Ik heb de c1 standard met 2 duncan humbuckers die ook te schakelen zijn als single coils, perfecte combinatie.
Ik heb de Schecters ook gezien met actieve EMG elementen, waarschijnlijk heb je deze in je gitaar.

Thomk
13 april 2011, 12:45
Heren/dames,


Bedankt voor de reactie, sorry voor mijn late reactie werk werk werk,


Voor Mcwil; Dat is een optie, eerlijkheidshalve wil ik gewoon een andere gitaar:P. De Blade is echt een leuke gitaar maar niet voor mij het was een GAS aankoopt en dat GAS was weer snel verdwenen.

Voor Kakihara; Intressant, ik zal is meer gaan zoeken over deze pickup.

Voor spijkje; Ik heb idd de zelfde maar dat zijn Duncan Disgned pups dat is weer anders als Seymour Duncan. Het geluid is overigens helemaal prima en wil ik de schecter ook liever zo houden!




Ik ben wel bereid om dus een hele nieuwe gitaar te kopen ( Zie eerder bericht voor de opties), als het geluid mij daar niet van bevalt daar de pickups van te veranderen.

Zat zelf te denken en DEAN Mountain of Tone/Dimetime of Seymour Duncan Pearly Gates heb begrepen dat dit ook echt geweldige pickups zijn.

Exi
13 april 2011, 13:28
Ik denk dat je beter eerst naar een gitaar moet gaan zoeken, voordat je de pickups al gaat uitkiezen:hide:

Kijk bijvoorbeeld naar een tweedehands Gibson Les Paul Studio en ga daar eens een tijdje op spelen voordat je meteen de pickups verwisseld.
Als je de gitaar goed hebt leren kennen, dan kun je al een veel betere keuze maken qua pickups. Stel bijvoorbeeld dat je er na een tijdje achter komt dat de gitaar te weinig hoog heeft, dan kun je gericht gaan zoeken naar een pickup die dat zou kunnen compenseren.

Thomk
13 april 2011, 14:00
Voor Exi,

Kan ik mij in vinden en begrijp je punt. Ik begrijp hieruit wel dat jij de Gibson Studio boven de andere kiest?

Exi
13 april 2011, 14:10
Ja, you can't beat the real thing. Studios zijn gewoon prima planken en er is tweedehands veel aanbod. Gewoon in de gaten houden of je er eentje kan vinden voor rond de 500,- en dan ben je het heertje.